ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ : Προσωρινή «λύση» στον πολυήμερο αποκλεισμό

Το πρόβλημα της σύνδεσης με την Αλεξανδρούπολη παραμένει, στο πλαίσιο της γενικότερης κατάστασης στην ακτοπλοΐα, με ευθύνη κυβέρνησης – εφοπλιστών.

Προσωρινή λύση στη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και στον εγκλωβισμό των κατοίκων και των επισκεπτών της Σαμοθράκης δόθηκε με τη δρομολόγηση του καταμαράν «Andros Jet» της εταιρείας «Seajets», που δραστηριοποιείται στη γραμμή των Κυκλάδων.

Τα δρομολόγια ωστόσο που έχουν ανακοινωθεί, με στόχο την αποσυμφόρηση του νησιού από τον αποκλεισμό εννέα ημερών, δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση μόνιμη λύση στην ανάγκη για σύνδεση του νησιού με την ηπειρωτική Ελλάδα, με σύγχρονα, φτηνά και ασφαλή πλοία.

Η αναχώρηση άνω των 1.500 ατόμων, που ξεκίνησε αργά το βράδυ της Τετάρτης και συνεχίστηκε την Πέμπτη, έγινε με μεγάλη ταλαιπωρία, με εκατοντάδες επιβάτες να συνωστίζονται στο λιμάνι και να προσπαθούν να εκδώσουν εισιτήρια. Το «Andros Jet» μπορεί να μεταφέρει περίπου 600 επιβάτες, αλλά μόνο 70 αυτοκίνητα, γι’ αυτό δρομολογήθηκε παράλληλα και το οχηματαγωγό «ΑΝΑΧ», που έχει ναυλώσει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το οποίο μεταφέρει νταλίκες, φορτηγά και ΙΧ.

Τα προβλήματα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού ξεκίνησαν την Τρίτη 6 Αυγούστου, όταν το πλοίο «ΣΑΟΣ ΙΙ» το οποίο ταξίδευε με εκατοντάδες επιβάτες, παρουσίασε μηχανική βλάβη εν πλω και αναγκάστηκε να επιστρέψει στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Την κατάσταση επιδείνωσε το γεγονός ότι το ταχύπλοο «Ζέφυρος» δεν μπορούσε να εκτελέσει δρομολόγια, λόγω του απαγορευτικού που βρισκόταν σε ισχύ για τα μικρά επιβατηγά, οδηγώντας σε πλήρη αποκλεισμό το νησί.

Η απόπειρα να δοθεί λύση με τη δρομολόγηση του πλοίου «AZORES EXPRESS» δεν απέδωσε, καθώς το οχηματαγωγό αναχώρησε από την Αλεξανδρούπολη το βράδυ της Κυριακής 11 Αυγούστου, δεν μπόρεσε όμως να δέσει στο λιμάνι της Σαμοθράκης, λόγω των ισχυρών ανέμων, και στη συνέχεια αποσύρθηκε οριστικά. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα στον ανεφοδιασμό του νησιού με τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, ενώ εκατοντάδες επισκέπτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με τεράστιες δυσκολίες όσον αφορά τη διαμονή και τη διατροφή τους

Η αδιανόητη ταλαιπωρία χιλιάδων επισκεπτών και κατοίκων της Σαμοθράκης, αποκαλύπτει την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφώσει το κυνήγι του κέρδους στην ακτοπλοΐα, με τους νόμους όλων των κυβερνήσεων, που ενώ επιδοτούν τους εφοπλιστές για τα δρομολόγια τους στα νησιά, αυτά μένουν αποκλεισμένα το χειμώνα και το καλοκαίρι, ενώ επιβάτες και νησιώτες πληρώνουν πανάκριβα εισιτήρια. Όσο για τις αλληλοκατηγορίες ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ στόχο έχουν να μείνουν στο απυρόβλητο οι εφοπλιστές, που και οι δύο ολόπλευρα στήριξαν και στηρίζουν.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με ανακοίνωσή της η «Seajets» ζητάει να της πουν κι ευχαριστώ

Δεν φτάνει που χιλιάδες άνθρωποι έμειναν αποκλεισμένοι για μέρες στη Σαμοθράκη, με ευθύνη της ακτοπλοϊκής εταιρείας και της κυβέρνησης, έχουν να αντιμετωπίσουν από πάνω και τις προκλήσεις των εφοπλιστών, που παίζουν παιχνίδια εντυπώσεων στην πλάτη τους. Από τον περασμένο Φλεβάρη, η εταιρεία SAOS, που καλύπτει τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, είχε ανακοινώσει ότι σκοπεύει να μετακομίσει στη γραμμή των Βόρειων Σποράδων.

Μάλιστα, τις πρώτες μέρες του μπάχαλου που δημιούργησαν οι απανωτές βλάβες στα καράβια της εταιρείας, αφήνοντας χιλιάδες επισκέπτες αμανάτι στη Σαμοθράκη, ο ιδιοκτήτης της SAOS ανακοίνωσε ότι η απόφασή του να αποχωρήσει από την (επιδοτούμενη) γραμμή είναι οριστική, ρίχνοντας την ευθύνη στο δήμο Αλεξανδρούπολης και σε άλλους φορείς, που τον καταγγέλλουν για «μονοπώλιο» και ότι εμποδίζει τον ανταγωνισμό! Στο έδαφος αυτής της αντιπαράθεσης και του θορύβου που προκλήθηκε, υλοποιείται μια ειλημμένη απόφαση της εταιρείας, που ασφαλώς πάρθηκε με κριτήριο τα κέρδη της.

Μετά από πολλές καθυστερήσεις και παλινωδίες, με ευθύνη και της κυβέρνησης, η «λύση» δόθηκε τελικά με τη δρομολόγηση ενός πλοίου της εταιρείας «Seajets», που δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες. Αναλαμβάνοντας όμως προσωρινά (;) το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη, η εταιρεία δηλώνει ότι το κάνει «στο πλαίσιο της κοινωνικής της προσφοράς, πρώτα για τους κατοίκους του νησιού, αλλά και για όλους τους ταξιδιώτες, επισκέπτες και ξένους τουρίστες, χωρίς να υπολογίσει το κόστος» και ότι «τα έξοδα μεταφοράς του πλοίου από τις νότιες Κυκλάδες στη Σαμοθράκη, σε συνδυασμό με τα έξοδα των δρομολογίων, της παραμονής του πλοίου και του πληρώματος, δεν δύναται να καλυφθούν από τα αναμενόμενα έσοδα».

Δηλαδή «και χάρη σας κάνω»! Δεν φτάνει που απολαμβάνουν ένα σωρό επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές, δεν φτάνει που ταλαιπωρούν όλο το χρόνο ναυτεργάτες, νησιώτες και ταξιδιώτες, οι εφοπλιστές έρχονται από πάνω να «κλαφτούν» ότι «μπαίνουν μέσα» από την καλή τους την καρδιά! Λίγο ακόμα και θα βγάλουν… δίσκο στα καράβια για «ενίσχυση υπέρ των απόρων».

ΠΑΜΕ: Απαιτεί σύγχρονα, ασφαλή πλοία και μείωση της τιμής των εισιτηρίων

Σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ αναφέρει τα εξής:

«Τα γεγονότα στη Σαμοθράκη, όπου ο πολυήμερος αποκλεισμός του νησιού, σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών λόγω του καλοκαιριού, έχει δημιουργήσει ελλείψεις σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, είναι ενδεικτικά μιας πολιτικής που κυριολεκτικά δεν δίνει δεκάρα για τις ανάγκες του λαού.

Δεν πέρασαν παρά λίγες μέρες από την ανακοίνωση της κυβέρνησης της ΝΔ για διατήρηση αλλά και επέκταση των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών, την παράδοση λιμανιών και υποδομών σε ιδιώτες για να στηριχτούν τα κέρδη τους.

Στρατηγική σύμπλευση και εδώ με την προηγούμενη κυβέρνηση, που έφερε δήθεν το “μεταφορικό ισοδύναμο” για τις “ανάγκες των πολλών”, αλλά τελικά δεν ήταν τίποτε άλλο από συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής που έφερε μπόλικο ούριο άνεμο στα πανιά των εφοπλιστών.

Ετσι, φτάσαμε για μια ακόμη χρονιά να βιώνουν οι νησιώτες πολύωρες καθυστερήσεις ή ακόμα και τον αποκλεισμό των λιμανιών, εξαιτίας των σαπιοκάραβων που επιδοτούν με εκατομμύρια οι κυβερνήσεις τους.

Κι όλα αυτά όταν λίγους μήνες πριν από το καλοκαίρι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επέβαλαν αυξήσεις μέχρι και 35% για όλο σχεδόν το Αιγαίο, καθιστώντας αδύνατη τη μεταφορά για εργατικές – λαϊκές οικογένειες, ενώ οι μισθοί και οι όροι εργασίας των ναυτεργατών, που “λιώνουν” με 16ωρα κάτω από τις πιο σκληρές συνθήκες, εντείνουν ακόμη περισσότερο την εκμετάλλευσή τους.

Σε μια χώρα όπου οι διακοπές και η αναψυχή είναι μόνο για ελάχιστους, με δεκάδες εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γεμίζουν νησιά και ηπειρωτική χώρα, η διανησιωτική σύνδεση με σύγχρονα, ασφαλή πλοία, με δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου, τόσο την τουριστική κίνηση όσο και τις ανάγκες των κατοίκων, με μείωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων, αποτελεί άμεση ανάγκη και άρα στόχο για ανυποχώρητη πάλη των εργαζομένων».