Τ.Ε. ΘΑΣΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ : Ανακοίνωση για την αύξηση 20% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια Πρίνου – Καβάλας

Ανακοίνωση για την αύξηση κατά 20% των εισιτηρίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πρίνου – Καβάλας εξέδωσε η Τομεακή Επιτροπή Θάσου του ΚΚΕ.

Σε αυτή επισημαίνει πως «οι αυξήσεις αυτές έρχονται λίγο διάστημα μετά την ανακοίνωση για τα δρομολόγια της γραμμής Πρίνου – Καβάλας που έτσι κι αλλιώς δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων και επισκεπτών» και πως στις συσκέψεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τοπικών «παραγόντων» «το θέμα δεν ήταν πώς θα καλυφθεί η ανάγκη για μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών, αλλά πώς θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών». Καταλήγοντας καλεί το λαό της Θάσου «να παλέψει ενάντια στις νέες αυξήσεις, να βάλει στο προσκήνιο τις δικές του ανάγκες, να πει “φτάνει πια” στην κατάσταση που βιώνουμε».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Καταγγέλλουμε την αύξηση κατά 20% των εισιτηρίων για τους επιβάτες στη γραμμή Πρίνου – Καβάλας. Αρχικά την αύξηση εφαρμόζει από σήμερα η εταιρεία “Μητσόπουλου” και σύμφωνα με δημοσιεύματα θα ακολουθήσει και η ΑΝΕΘ από τον Δεκέμβρη. Ανοίγει έτσι ένα νέο γαϊτανάκι αυξήσεων στα εισιτήρια που διαψεύδει όσους πολιτευτάδες μιλάνε για μεμονωμένο γεγονός.

Οι αυξήσεις αυτές έρχονται λίγο διάστημα μετά την ανακοίνωση για τα δρομολόγια της γραμμής Πρίνου – Καβάλας που έτσι κι αλλιώς δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων και επισκεπτών. Γίνεται φανερό πως στις συσκέψεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τοπικών “παραγόντων” που προηγήθηκαν το θέμα δεν ήταν πώς θα καλυφθεί η ανάγκη για μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών, αλλά πώς θα εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών.

Είναι προκλητικό την ώρα που οι εφοπλιστές, με ευθύνη όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής, απολαμβάνουν φοροασυλία, αφορολόγητο πετρέλαιο, την ώρα που τους έχουν εξασφαλίσει ναυτεργάτες με χτυπημένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα, να προχωράνε σε νέες αυξήσεις στα εισιτήρια.

Αυτή η εξέλιξη έρχεται να επιβεβαιώσει τις συνέπειες από την πολιτική συμβιβασμού, των μειωμένων απαιτήσεων που ακολουθούν οι εκπρόσωποι της Τοπικής Διοίκησης και οι άλλοι παράγοντες που εμφανίζονται ως συνομιλητές του υπουργείου και των ναυτιλιακών εταιρειών. Επίσης, επιβεβαιώνεται το μέγεθος της απάτης για το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο.

Όσο επικρατεί ο νόμος του κέρδους οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν θα καλύπτουν τις ανάγκες του λαού, αλλά και το ύψος των εισιτηρίων και τα δρομολόγια θα υποτάσσονται στην προσδοκώμενη κερδοφορία των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, τα λιμάνια, τα καράβια, μπορούν να γίνουν μοχλός ανάπτυξης και ευημερίας για τα λαϊκά στρώματα όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Όσο οι θαλάσσιες συγκοινωνίες, το κοινωνικό αυτό αγαθό χρησιμοποιείται ως εμπόρευμα για να θησαυρίζουν οι εφοπλιστές τόσο θα επιδεινώνονται τα προβλήματα εξυπηρέτησης και μετακίνησης του λαού της Θάσου με την Καβάλα.

Καλούμε το λαό της Θάσου να παλέψει ενάντια στις νέες αυξήσεις, να βάλει στο προσκήνιο τις δικές του ανάγκες, να πει “φτάνει πια” στην κατάσταση που βιώνουμε».