
Με ένα τετρασέλιδο φυλλάδιο η ΚΝΕ απευθύνεται και φέτος στους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, που θέλουν να μάθουν ολοκληρωμένα το αντικείμενό τους, που θέλουν να δουλέψουν στο επάγγελμά τους με δικαιώματα και τους καλεί να παλέψουν για ζωντανούς, μαχητικούς, διεκδικητικούς σπουδαστικούς συλλόγους σε κάθε ΑΕΝ, να γνωρίσουν και να δυναμώσουν την ΚΝΕ.
(Δείτε εδώ το φυλλάδιο της ΚΝΕ)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΚΝΕ
Η ΚΝΕ απευθύνεται σε όλους τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού που θέλουν να μάθουν ολοκληρωμένα το αντικείμενό τους, που θέλουν να δουλέψουν στο επάγγελμά τους με δικαιώματα.
Αξίζει να παλέψουμε για να κερδίσουμε τη ζωή που έχουμε μπροστά μας!
Η προσπάθεια που κάνει ο καθένας µόνος του για να σπουδάσει, να µορφωθεί, να δουλέψει θα έχει αποτέλεσµα εάν δούµε ότι είµαστε όλοι µαζί από την ίδια πλευρά. Κανένας δεν µπορεί να αντιµετωπίσει µόνος του την πραγµατικότητα που όλοι µαζί ζούµε. Όλοι µαζί είµαστε στο άγχος, στην αγωνία, αντιµετωπίζουµε τα ίδια εµπόδια, όλοι µαζί θα τα αντιµετωπίσουµε. Οι αγωνίες, τα όνειρα και οι ανάγκες µας είναι κοινές.
Ο συμβιβασμός δε μας ταιριάζει, με ψηλά το κεφάλι διεκδικούμε τα σύγχρονα δικαιώματα μας!
Σπουδαστή-Σπουδάστρια στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού,
Γνωρίζουμε ότι η δουλειά του πλοιάρχου και του μηχανικού στο καράβι, είναι δουλειά που απαιτεί μεγάλη υπευθυνότητα. Η κατάσταση που βιώνεις στη ζωή, τις σπουδές και το εκπαιδευτικό σου ταξίδι είναι γεμάτη μεγάλα ερωτήματα.
Σκέφτηκες ποτέ…
- Γιατί ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές σύμφωνα με τη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη το 2018, ελέγχουν το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers, αξίας 90 δις δολάρια, οι σπουδαστές στις Α.Ε.Ν. έρχονται, κάθε χρόνο, αντιμέτωποι με όλο και μεγαλύτερες ελλείψεις και δυσκολίες στις σπουδές και το μπάρκο τους;
- Ελλείψεις σε βιβλία και αναλώσιμα, απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία
- Ελλείψεις σε καθηγητές, ναυτοδιδασκάλους, διοικητικό προσωπικό
- Υλικοτεχνική υποδομή και απαρχαιωμένα εργαστήρια που είναι πίσω από την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας
- Εκπαιδευτικό ταξίδι που είναι ατομική υπόθεση του κάθε σπουδαστή να βρει εταιρία και όχι ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και των Διοικήσεων της σχολής, ώστε να εξασφαλίζεται σε όλους τους σπουδαστές το δικαίωμα του εκπαιδευτικού ταξιδιού.
- Γιατί δεν εξασφαλίζεται στους απόφοιτους των Α.Ε.Ν. ισοτιμία των πτυχίων τους με τα αντίστοιχα της στεριάς;
Κάθε χρόνο, το ποσοστό των αποφοίτων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού που απορροφάται στα καράβια είναι πολύ μικρό σε σχέση με τους νέους που σπουδάζουν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Οι νέοι που δεν απορροφούνται, ενώ έχουν αποκτήσει το πτυχίο του Πλοίαρχου ή του Μηχανικού, ταυτόχρονα στην στεριά δεν έχουν κανένα απολύτως κατοχυρωμένο εργασιακό δικαίωμα. Είναι σαν να μην σπούδαζαν 4 χρόνια, σαν να μην απέκτησαν ανώτερη επιστημονικά γνώση.
Δηλαδή η επιλογή είναι μία: Ή όσο γίνεται φθηνός Πλοίαρχος και Μηχανικός ή στην ανεργία, ανειδίκευτος εργάτης στην στεριά, στη μίζερη ζωή!
- Γιατί επικρατεί αυτή η άσχημη κατάσταση στη Ναυτική Εκπαίδευση; Είναι τυχαίο;
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, όπως έκαναν και όλες οι προηγούμενες, με την πολιτική που ακολουθεί, ενισχύει τα ήδη τεράστια προνόμια που έχουν οι εφοπλιστές. Προνόμια που το ελληνικό κράτος έχει συνταγματικά κατοχυρώσει μόνο για τους εφοπλιστές, όπως οι 56 φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν όλα τα προηγούμενα χρόνια και σήμερα, ενώ για τους ναυτεργάτες, τους Πλοίαρχους και Μηχανικούς παίρνει συνεχώς μέτρα που σαρώνουν τους μισθούς, την ασφάλιση και τα δικαιώματά τους στη ζωή και το καράβι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ένας εφοπλιστής με 200 μέτρα καράβι στην κατοχή του, πληρώνει για έναν χρόνο, τα μισά από αυτά που πληρώνει ένας Πλοίαρχος!
Έτσι «φιγουράρουν»10 Έλληνες εφοπλιστές στους 100 πιο ισχυρούς του κόσμου.
Μας λένε για το “θαύμα” της ελληνικής ναυτιλίας, την παγκόσμια πρωτιά τους!
Πατάνε στο μεράκι και την ανάγκη που έχεις να μάθεις τη δουλειά και την ειδικότητα που σπουδάζεις, την ευθύνη που αντιλαμβάνεσαι πως απαιτεί μια θέση όπως αυτή του Πλοίαρχου και του Μηχανικού στο καράβι, για να σε πείσουν πως οι όποιες αλλαγές είναι για το καλό το δικό σου και των σπουδών σου.
Διαμορφώνουν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σπουδών (με βάση τη Διεθνή Σύμβαση Εκπαίδευσης- STCW), με σκοπό να αποδίδουν τα μέγιστα και να μην έχουν καμία απαίτηση από τη ζωή, τις σπουδές και τη δουλειά τους. Θέλουν να εναρμονίσουν την ναυτική εκπαιδευτική διαδικασία με τις κατευθύνσεις της Συνθήκης της Μπολόνια, που ψηφίστηκε το 1999. Να διαμορφώσουν δηλαδή ένα πρόγραμμα σπουδών «σούπα», που θα παρέχει σκόρπιες και ασύνδετες, μεταξύ τους, γνώσεις, διαλύοντας σε μια πορεία το πτυχίο μας, γιατί με το κυνήγι των πιστωτικών μονάδων, αυτό θα είναι ένα ακόμα “προσόν” ανάμεσα σε άλλα πολλά…
- Συζητάνε για το πρόγραμμα σπουδών, μεταφέροντας τα εκπαιδευτικά ταξίδια από το τέλος του α’ εαρινού εξαμήνου στο τέλος του β’ εαρινού εξαμήνου και το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι, από το γ’ χειμερινό στο τελευταίο εαρινό εξάμηνο, για να είναι δήθεν “σε καλύτερη θέση οι σπουδαστές να δουλεύουν στα πλοία”. Ούτε λόγος για το ότι οι σπουδαστές στο εκπαιδευτικό τους ταξίδι στην πλειοψηφία τους καλύπτουν οργανικές θέσεις στο καράβι και μόνο εκπαιδευτικό δεν είναι το ταξίδι τους!
- Απαιτούν να καταργηθεί το δικαίωμα στην ασφάλιση των σπουδαστών κατά το εκπαιδευτικό τους ταξίδι και να εξασφαλίζεται μόνο ιατροφαρμακευτική περίθαλψη!
- Συζητάνε για την ανάγκη κάλυψης κενών θέσεων καθηγητών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), χωρίς να γίνεται λόγος για το με ποιους όρους θα προσληφθούν, όσοι και αν προσληφθούν τελικά, ούτε για χρηματοδότηση, ενώ σήμερα η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών είναι ορισμένου χρόνου, ωρομίσθιοι και πολλές φορές εμφανίζονται στις Σχολές με μεγάλη καθυστέρηση.
- Είναι υποκριτικό να ζητάνε να εκσυγχρονιστεί η ύλη του “Εγχειριδίου Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης επί Πλοίου” (Κ.Ε.Π.), στο επίπεδο της τεχνολογίας που έχουν τα καράβια σήμερα, όταν την ίδια στιγμή, δε γίνεται λόγος για τους όρους εκπαίδευσης των σπουδαστών στο καράβι κατά τη διάρκεια του μπάρκου τους.
Αυτό είναι το παρόν και το μέλλον που μας ετοιμάζουν…
Παίρνουνε τα μέτρα τους, παίρνουμε και εμείς τα δικά μας!
Μαζί μπορούμε να γυρίσουμε το παιχνίδι!
Μαζί στον αγώνα, στη συλλογική συζήτηση και δράση απέναντι σε όσους στερούν τα δικαιώµατά µας, δυναµώνοντας την αλληλεγγύη, πλάι µε τους εργαζόµενους, το λαό, οργανώνοντας εστίες αντίστασης σε κάθε έτος µπορούµε να θέσουµε τους δικούς µας όρους διεκδικώντας να ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες της νεολαίας για µόρφωση- δουλειά- ζωή.
Το επάγγελμα αυτό απαιτεί προσωπικότητες που δεν τα παρατάνε στην πρώτη δυσκολία, αλλά αντίθετα αγωνίζονται για τη ζωή και την ασφάλεια όλων των ανθρώπων που βρίσκονται στο καράβι. Γι’ αυτό και πρέπει να έχουν αυξημένες απαιτήσεις από τις σπουδές και τη ζωή τους.
Η οργάνωση της ναυτικής εκπαίδευσης, της ναυτιλίας με στόχο την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και της νεολαίας απαιτεί ριζικές αλλαγές, συμπόρευση με το ΚΚΕ και την ΚΝΕ στην πάλη για την κατάκτηση της εργατικής εξουσίας.
Ο κλάδος της ναυτιλίας μπορεί και πρέπει να εξασφαλίζει:
- Ασφαλείς, φτηνές, με σύγχρονα καράβια θαλάσσιες μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων στη χώρα και διεθνώς, στα πλαίσια αμοιβαίων επωφελών εμπορικών, οικονομικών σχέσεων
- Ασφαλή πλοία για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους
- Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια, σύγχρονα και ασφαλή, με υποδομές στήριξης της εξυπηρέτησης των επιβατών και της διακίνησης των προϊόντων και εμπορευμάτων
- Ενιαίο, αποκλειστικά Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας που θα συμβάλλει στην κατασκευή, την επισκευή και τη συντήρηση πλοίων με βάση τις ανάγκες της χώρας.
- Πλήρη και Σταθερή εργασία στο καράβι, με ελεύθερο χρόνο, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, διαβίωσης. Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της Ασφάλειας, της Υγείας και της Ζωής των επιβατών και των εργαζομένων στα καράβια.
Καλούμε τους σπουδαστές στις Α.Ε.Ν., να προβληματιστούν με την ολοκληρωμένη αντίληψη και πρόταση του ΚΚΕ και της ΚΝΕ για τη ναυτική εκπαίδευση που έχουν ανάγκη σήμερα οι σπουδαστές, ο λαός και η νεολαία συνολικά.
Να κάνουν δική τους υπόθεση, να γίνουν αντικείμενο της δράσης τους μέσα και από τους Συλλόγους Σπουδαστών, αργότερα μέσα στα σωματεία τους, τα παρακάτω αιτήματα:
- Ενιαία, πραγματικά Ανώτατη, Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και μετεκπαίδευση ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας.
Ενιαία. Δηλαδή, όλη η απαραίτητη γνώση που απαιτείται για να μπορέσει κάθε σπουδαστής να ακολουθήσει το επάγγελμά του, ενταγμένη στο πτυχίο της ειδικότητάς του (Πλοιάρχου η Μηχανικού)
Ανώτατη. Γιατί η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας απαιτεί ανώτατη επιστημονική μόρφωση και γνώση ώστε ο υποψήφιος Πλοίαρχος και Μηχανικός αντίστοιχα να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του επαγγέλματος αλλά και της ευθύνης που έχουν στο καράβι.
Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Όλοι οι νέοι από φτωχές- λαϊκές οικογένειες που έχουν μεράκι και όρεξη να μπουν σε αυτά τα επαγγέλματα, να μπορούν να σπουδάζουν σε αυτές τις ειδικότητες χωρίς κανένα εμπόδιο στις σπουδές τους.
Ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας. Να αποτελεί κομμάτι της συνολικής εκπαιδευτικής Δομής και όχι κομμάτι των επιδιώξεων των εφοπλιστών και των σχεδιασμών τους.
- Σύγχρονα βιβλία, υλικοτεχνική υποδομή και εργαστήρια που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας.
- Μόνιμο και επαρκές διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό.
- Εκπαιδευτικό ταξίδι, εύρεση καραβιού με ευθύνη αποκλειστικά του Υπουργείου Ναυτιλίας και της Διοίκησης των Α.Ε.Ν. για όλους τους σπουδαστές. Ναυτολόγηση με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, συγκροτημένα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Παλεύουμε για ζωντανούς, μαχητικούς, διεκδικητικούς
Συλλόγους Σπουδαστών σε κάθε Α.Ε.Ν. που θα:
- Εκπροσωπούνται από αγωνιστές, πρωτοπόρους σπουδαστές
- Συσπειρώνουν όλους τους σπουδαστές,
- Συζητάνε συλλογικά και οργανωμένα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη σχολή και το μπάρκο
- Οργανώνουν τον αγώνα των σπουδαστών, θα παίρνουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες, εκδηλώσεις, πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες.
Έλα να παλέψουμε από κοινού για τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας στη δουλειά, τη ζωή και τις σπουδές μας.
Γιατί μαζί μπορούμε να βάλουμε φρένο και εμπόδια στους σχεδιασμούς τους οργανώνοντας τη δική μας αντεπίθεση. Μόνο έτσι μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για τη ζωή και το μέλλον που μας αξίζει.
Όσο τα καράβια θα βρίσκονται στα χέρια των εφοπλιστών τόσο θα χειροτερεύει η ζωή των ναυτεργατών.
Κόντρα στις κυβερνήσεις τους και τις ιμπεριαλιστικές ενώσεις ΝΑΤΟ-ΕΕ που προωθούν τα συμφέροντά τους εντείνοντας την εκμετάλλευση των εργαζομένων στα καράβια και την στεριά για να πολλαπλασιάζουν τα ήδη τεράστια κέρδη τους.
Οι Έλληνες εφοπλιστές συμμετέχουν «με τα μπούνια» στους οξύτατους ανταγωνισμούς και ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην περιοχή. Από κοινού με την κυβέρνηση μπλέκουν τη χώρα μας ακόμα περισσότερο σε επικίνδυνα σχέδια.
Δεν διστάζουν να οδηγήσουν τη χώρα να συμμετάσχει στους πολέμους τους και να βάλουν τους λαούς να πολεμούν μεταξύ τους για τα κέρδη τους.
Οι Έλληνες ναυτεργάτες, οι Πλοίαρχοι και Μηχανικοί, να μη δεχτούν να αξιοποιηθούν οι ίδιοι και τα καράβια στους ανταγωνισμούς και τους πολέμους των εφοπλιστών και των επιχειρηματικών ομίλων.
ΠΑΡΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ!
Η λύση βρίσκεται στον αγώνα για να κατακτήσουμε και να οικοδομήσουμε τη δική μας κοινωνία, το σοσιαλισμό, που θα παράγει και θα λειτουργεί με γνώμονα τις ανάγκες του λαού και της νεολαίας και όχι με βάση τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων.
Σε αυτόν τον αγώνα σε καλούμε να βρίσκεσαι στην πρώτη γραμμή και να δώσεις όλες σου τις δυνάμεις. Γιατί μπορούμε να ζούμε και να καλύπτουμε όλες τις ανάγκες μας σε Δουλειά για όλους με δικαιώματα, σε Παιδεία, Δημόσια και Δωρεάν Υγεία και Πρόνοια. Να έχουμε όλοι πρόσβαση στις διακοπές και την αναψυχή, τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό και να μην είναι πανάκριβα και πολυτελή αγαθά όπως σήμερα, για λίγους.