
Η ναυτιλιακή εταιρεία «SEA JETS NE.» και το υπουργείο Ναυτιλίας να μην τολμήσουν να συγκαλύψουν τα πραγματικά γεγονότα της έκρηξης, που σημειώθηκε την Τετάρτη 2 Μάη, στο αριστερό μηχανοστάσιο του Ε/Γ- Ο/Γ πλοίου «CHAMPION JET 2» με αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο ναυτεργατών, οι οποίοι δεν ήταν εγγεγραμμένοι στη λίστα πληρώματος του πλοίου, αλλά σε άλλο πλοίο της εταιρείας στο Ε/Γ- Ο/Γ «MEGA JET», σημειώνουν σε ανακοίνωσή τους η ΠΕΜΕΝ και ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».
Επισημαίνουν ότι «αντίστοιχοι έλεγχοι επιβάλλεται να γίνουν σε πλοία της εταιρείας που επισκευάζονται σε Χαλκίδα, Ελευσίνα, Δραπετσώνα και στα δρομολογημένα στα λιμάνια αφετηρίας και προορισμού. Να σταματήσουν οι εκβιασμοί σε βάρος των ναυτεργατών και η μεταφορά τους από πλοίο σε πλοίο και καλούμε τους ναυτεργάτες να αντισταθούμε στις απαράδεκτες και παράνομες πρακτικές».
Παράλληλα, τονίζουν ότι ενόψει και της θερινής περιόδου έλεγχοι να γίνουν στο σύνολο των ακτοπλοϊκών πλοίων.
«Είναι εγκληματικές οι ευθύνες των εφοπλιστών, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, του υπουργείου Ναυτιλίας και των προηγούμενων κυβερνήσεων, για τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με τα εξαντλητικά δρομολόγια και τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, υπονομεύοντας την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα για τα κέρδη των εφοπλιστών.
Απαιτούμε για άλλη μια φορά την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του ΥΝΑ με την πλήρη διερεύνηση των αιτιών του συμβάντος, την απόδοση των ευθυνών, την ιατροφαρμακευτική κάλυψη και αποζημίωση των τραυματισμένων ναυτεργατών και την έγγραφη ενημέρωσή μας», επισημαίνουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» τα οποία επανέρχονται, με αφορμή την καταγγελία τους, «για το Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο “CHAMPION JET 2” της ναυτιλιακής εταιρείας “SEA JETS NE” και τον τραυματισμό των δύο ναυτεργατών από έκρηξη στο αριστερό μηχανοστάσιο, οι οποίοι δεν ήταν εγγεγραμμένοι στη λίστα πληρώματος (crewlist) του πλοίου, αλλά σε άλλο πλοίο της εταιρείας, το Ε/Γ- Ο/Γ “MEGA JET”».
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν:
«Η έκρηξη στο μηχανοστάσιο έγινε μία ώρα μετά τον απόπλου από τον Πειραιά όπου εκτελούσε το πρώτο προγραμματισμένο δρομολόγιο μετά την επισκευή και επιθεώρησή του.
Προκύπτουν σωρεία αναπάντητων ερωτημάτων, για τη σύνθεση του πλοίου, τον πραγματικό αριθμό των εργαζομένων που ήταν στο πλοίο κατά την επιθεώρηση και στο δρομολόγιο, την έκδοση των αποδεικτικών επιθεώρησης και των ελέγχων.
Καθιστούμε υπεύθυνους και ενόψει της έναρξης της θερινής περιόδου, την κυβέρνηση, τον υπουργό Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του, που συνεχίζουν όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις να υπονομεύουν την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενισχύοντας τις συνθήκες γαλέρας στα πλοία για να υπηρετούν τα συμφέροντα των εφοπλιστών».
- Βλέπε σχετικό ρεπορτάζ από τον «Ριζοσπάστη» της Πέμπτης 3 Μάη 2018
ΕΠΙΒΑΤΗΓΟ – ΟΧΗΜΑΤΑΓΩΓΟ «CHAMPION JET 2»
Δύο ναυτεργάτες τραυματίστηκαν από έκρηξη στο μηχανοστάσιο
Την ώρα εκείνη το πλοίο ήταν εν πλω με 721 επιβάτες
Δύο ναυτεργάτες τραυματίστηκαν χτες το πρωί, μετά από έκρηξη στο αριστερό μηχανοστάσιο του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου (ταχύπλοο) «Champion Jet 2», της εταιρίας «Seajets N.E.» του ομίλου «Ηλιόπουλου». Οι δύο μηχανικοί υπέστησαν εγκαύματα στα χέρια, ο ένας μάλιστα σοβαρά, και μεταφέρθηκαν στην ιδιωτική κλινική «Μετροπόλιταν».
Η έκρηξη στο μηχανοστάσιο έγινε μία ώρα μετά τον απόπλου του πλοίου από τον Πειραιά για Μύκονο, Νάξο και Θήρα, με 721 επιβάτες και 43 ναυτεργάτες καταγεγραμμένους ως πλήρωμα. Μετά το ατύχημα το πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά.
Καμία αναφορά στους τραυματίες στο δελτίο του υπουργείου – Αδήλωτοι οι δύο μηχανικοί
Το υπουργείο Ναυτιλίας προσπάθησε να υποβαθμίσει το σοβαρό αυτό περιστατικό, καθώς στο σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε έκανε λόγο απλά και μόνο για μηχανική βλάβη, χωρίς καμία αναφορά στους δύο τραυματίες!
Ο τραυματισμός των ναυτεργατών έγινε γνωστός μετά από καταγγελίες στα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», τα οποία διαπίστωσαν ότι όχι μόνο πρόκειται για ναυτεργατικό «ατύχημα» που έγινε προσπάθεια να κουκουλωθεί, αλλά και ότι οι δύο μηχανικοί ήταν ανασφάλιστοι.
Οπως αναφέρουν στην καταγγελία που εξέδωσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας, τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του υπουργείου και τις λιμενικές αρχές, «μετά από παρέμβασή μας στη ναυτολογία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, διαπιστώθηκε ότι τα ονόματα των 2 μελών του μηχανοστασίου δεν ήταν καταγεγραμμένα στη λίστα πληρώματος (crewlist) του πλοίου».
Επιπρόσθετο στοιχείο είναι ότι το καράβι «έμεινε» από μηχανοστάσιο στο πρώτο του ταξίδι μετά από επισκευή στο πλαίσιο της ετήσιας δίμηνης επιθεώρησης (διαδικασία που περνάνε όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία). Δημιουργούνται έτσι ερωτήματα για το κατά πόσο γίνονται όλες οι απαιτούμενες επισκευές για την αξιοπλοΐα των επιβατηγών πλοίων, ενώ επανέρχεται και το σοβαρότατο θέμα που έχει στοιχίσει ακόμα και ζωές, δηλαδή το κατά πόσο τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εκδίδουν οι νηογνώμονες ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των πλοίων και κατά πόσο οι λιμενικές αρχές διενεργούν τους ελέγχους που πρέπει.
Το εφοπλιστικό κεφάλαιο υπονομεύει ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής
Και αυτό το γεγονός σε βάρος των ναυτεργατών και επιβατών, «με κίνδυνο την ίδια τους τη ζωή, έρχεται να προστεθεί στο βωμό της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που υπηρετεί και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ», σημειώνουν στην καταγγελία τους ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και προσθέτουν: «Το εφοπλιστικό κεφάλαιο δεν διστάζει να υπονομεύει ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, την εντατικοποίηση της δουλειάς και σε περιόδους επισκευών και επιθεωρήσεων, με ανασφάλιστη εργασία, με πετσοκομμένους μισθούς, μην εφαρμόζοντας ούτε ακόμα και τα ελάχιστα που προβλέπουν οι ΣΣΕ».
Τα σωματεία απαιτούν «την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του ΥΝΑ με τη διερεύνηση των αιτιών του συμβάντος, την πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και αποζημίωση των τραυματισμένων ναυτεργατών και την έγγραφη ενημέρωσή μας».