ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ : Χέρι χέρι ψηφίζουν και νέα σκανδαλώδη προνόμια στους εφοπλιστές

Με τροπολογία οι εφοπλιστές διασφαλίζουν τις επιδοτήσεις για τις «άγονες» γραμμές ακόμα κι αν δεν εκτελέσουν τα δρομολόγια!

Η πολύμορφη προκλητική στήριξη με σκανδαλώδη προνόμια προς τους εφοπλιστές συνεχίζεται και από την κυβέρνηση της ΝΔ. Τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας τους εξασφαλίζει ότι θα παίρνουν τα χοντρά ποσά των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές ακόμα και αν δεν εκτελέσουν το επιδοτούμενο δρομολόγιο, δηλαδή θα πληρώνονται κανονικά ακόμα και αν αφήνουν τα νησιά ακάλυπτα!

Την τροπολογία ψήφισαν χέρι χέρι την περασμένη Παρασκευή κυβέρνηση της ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Προβλέπει συγκεκριμένα ότι από την 1η Γενάρη του 2020, «οι συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας» θα βαρύνουν πλέον το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας.

Οπως εξηγείται στην έκθεση αξιολόγησης της τροπολογίας, η νομοθετική ρύθμιση κρίνεται αναγκαία γιατί με το ισχύον καθεστώς «στο τέλος του εκάστου οικονομικού έτους προκύπτουν αδιάθετες πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού που έχουν προβλεφθεί για συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας λόγω ανεκτέλεστων δρομολογίων των συμβεβλημένων πλοίων που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, βλάβες των πλοίων ή άλλους απρόβλεπτους παράγοντες κατά την διάρκεια ισχύος των συμβάσεων αυτών».

«Δεδομένου – συνεχίζει – ότι οι πιστώσεις του ΠΔΕ μεταφέρονται στο επόμενο οικονομικό έτος μέχρι την περάτωση του φυσικού αντικειμένου του έργου, επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση» των πιστώσεων αυτών, δηλαδή οι εφοπλιστές σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να χάνουν ούτε ευρώ από τα ποσά των επιδοτήσεων.

Με δυο λόγια, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ με την τροπολογία αυτή έρχονται να επιβραβεύσουν και από πάνω τους εφοπλιστές για τις …υπηρεσίες που προσφέρουν προς τους νησιώτες και συνολικά το λαό της χώρας, όταν για το κυνήγι του κέρδους δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία ανάλογα με το πώς τους συμφέρει, έχουν εν πλω πλοία υποσυντήρητα και αρκετά από αυτά επικίνδυνα ταλαιπωρώντας χιλιάδες επιβάτες και πληρώματα των πλοίων με τις απανωτές βλάβες και άλλα ναυτικά ατυχήματα (προσκρούσεις, προσαράξεις κ.ο.κ.) απειλώντας την ανθρώπινη ζωή, εγκαταλείπουν τον χειμώνα νησιά στο έλεος της απομόνωσης, αυξάνουν τα εισιτήρια κατά το δοκούν μετατρέποντας σε όνειρο θερινής νυκτός για τη λαϊκή οικογένεια μια ανάσα στα νησιά και πατάνε στο σβέρκο στους ναυτεργάτες με τις μειώσεις των μισθών, το κουρέλιασμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας έχοντάς τους στο πόδι μέχρι τελικής πτώσεως.

Ο δε υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης, κατά την παρουσίαση της τροπολογίας στην Ολομέλεια, για να νομιμοποιήσει στις λαϊκές συνειδήσεις τα νέα προνόμια προς τους εφοπλιστές, έφτασε να επιδοθεί σε ωμό εμπαιγμό προς τους νησιώτες και συνολικά τα λαϊκά στρώματα της χώρας, σημειώνοντας ότι η τροπολογία θα συμβάλει στο «να βελτιώσουμε το ακτοπλοϊκό δίκτυο με καλύτερα πλοία, με καλύτερα χαρακτηριστικά, με δυνατότητα θεσμοθέτησης πλοίου αντικατάστασης και, βεβαίως, να βελτιώσουμε ευρύτερα τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις του νησιωτικού χώρου».

Σημειώνεται ότι η άμεση επιδότηση για τις «άγονες γραμμές» προβλέπεται όπως πέρυσι, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δρομολογιακής περιόδου (αρχές Νοέμβρη) να αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε πέρσι νομοθετική ρύθμιση που προβλέπει ότι τα εκατομμύρια ευρώ επιδότησης που παίρνουν οι εφοπλιστές κάθε χρόνο για τις «άγονες γραμμές» «δεν εκχωρούνται, δεν κατάσχονται, δεν υπόκεινται σε κανενός είδους παρακράτηση και δεν συμψηφίζονται σε τυχόν οφειλές αυτών (σ.σ. των εταιρειών) προς το Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία»! Επιπρόσθετα, το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο», που είναι έμμεση επιδότηση στους εφοπλιστές, προβλέπεται από φέτος (2019) να φτάσει τα 150 εκατ. ευρώ.