
Οι "κοινωνικοί εταίροι" ΕΕΕ - ΣΕΕΝ - ΠΝΟ - Γ. Χαλάς και Α. Νταλακογιώργος σε νέα επεισόδια σε βάρος των ναυτεργατών...!
Οι ΣΣΕ δεν έχουν ανανεωθεί στα Ποντοπόρα, στα Μεσογειακά Φορτηγά, στα Α/Κ Φορτηγά κάτω 550 κοχ από το 2010. Η ανανέωση των ΣΣΕ στην Ακτοπλοΐα, τα Πορθμεία και Μεσογειακά Τουριστικά από το 2009 έως το 2017 γίνεται με μηδενικές αυξήσεις και την καταστρατήγησή τους από τους εφοπλιστές, μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των καραβιών, εντατικοποίηση με 72 ώρες δουλειά τη βδομάδα, χωρίς την πληρωμή των υπερωριών, φοροληστεία του εργατικού εισοδήματος, όξυνση όλων των προβλημάτων που θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και την ίδια τη ζωή των ναυτεργατών.
Στη σφοδρή αντεργατική επίθεση που εξαπολύουν το κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις του, πολύτιμο εργαλείο στα χέρια τους έχουν τις δυνάμεις του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού, τους εκπροσώπους τους μέσα στο εργατικό – συνδικαλιστικό κίνημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αντεργατικής δράσης του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού στον κλάδο των ναυτεργατών είναι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, τα σωματεία σφραγίδες αλλά και η πολύμορφη πλούσια δράση των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ – όλων των κλάδων των ναυτεργατών που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, που δείχνουν ότι υπάρχει διέξοδος από το τέλμα.
Παράσταση διαμαρτυρίας την ώρα της συνάντησης της ΠΝΟ με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έκαναν στις 5 Ιούλη ναυτεργάτες, διεκδικώντας Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με αυξήσεις, κατάργηση των αντεργατικών – αντιασφαλιστικών μνημονιακών νόμων και μέτρα προστασίας των ανέργων.
Για «συνάντηση – παρωδία» κάνουν λόγο τα ταξικά ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ καθώς «οι εφοπλιστές συνέχισαν την επιθετικότητα σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, επανέλαβαν προκλητικά την ανανέωση των Σ.Σ. Εργασίας με μηδενικές αυξήσεις»!
Τα σωματεία καταγγέλλουν ταυτόχρονα τον Γιάννη Χαλά και τον Αντώνη Νταλακογιώργο καθώς και τα άλλα μέλη του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ που μαζί με τους εφοπλιστές συμφώνησαν για νέα συνάντηση στις 20 Ιούλη, για να «ροκανίσουν χρόνο για να μην αναπτυχθούν απεργιακοί αγώνες» .
Όπως καταγράφεται από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την απογραφή των ναυτεργατών, με την υπογραφή της Σ.Σ. Εργασίας Ποντοπόρων το 2008 και το 2010 από τον Γιάννη Χαλά γραμματέα της ΠΝΟ και τον Αντώνη Νταλακογιώργο πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ – τις ομάδες του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ, μαζί με τους εφοπλιστές και τις κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, προχώρησαν στον μαζικό διωγμό των ελλήνων ναυτών και γενικότερα των ναυτεργατών στα φορτηγά και δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία και με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, με οδυνηρές συνέπειες για το κλάδο και από την άλλη τεράστια κέρδη για το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Μειώσεις των οργανικών συνθέσεων και αντικατάσταση των ναυτεργατών με φτηνότερο εργατικό δυναμικό σε όλες τις κατηγορίες καραβιών. Το 80% του συνόλου του κλάδου – 120.000 ναυτεργάτες δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας χωρίς την εφαρμογή της αντίστοιχης ελληνικής κλαδικής Σ.Σ. Εργασίας και κοινωνική ασφάλιση. Επιπρόσθετα στα 3.000 περίπου ελληνόκτητα με ξένη σημαία φορτηγά και δεξαμενόπλοια που δεν είναι συμβεβλημένα με τι ΝΑΤ διώχθηκαν μαζικά σχεδόν όλοι οι ναύτες και άλλες ειδικότητες ναυτεργατών.

Οι εφοπλιστές – Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Ένωση Πορθμείων Εσωτερικού και οι άλλες εφοπλιστικές ενώσεις – επιδιώκουν τη κατάργηση των κλαδικών Σ.Σ. Εργασίας, αξιοποιώντας την αντεργατική – μνημονιακή νομοθεσία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όπως και των προηγούμενων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.
Οι εξελίξεις κάνουν χειροπιαστή την ανάγκη οι ναύτες γενικότερα οι ναυτεργάτες να πετάξουν από το σβέρκο τους, τους υποταγμένους «τύπου» Χαλά – Νταλακογιώργου. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι την ίδια ώρα που επιδίδονται σε δημαγωγικές δηλώσεις, κάνουν πλάτες στους εφοπλιστές για να πετάνε μαζικά τους ναύτες και τις άλλες ειδικότητες ναυτεργατών έξω από τα καράβια. Σχέδιο που προωθείται από εφοπλιστές – κυβέρνηση – ΠΝΟ με την επεκτείνεται σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και στις εσωτερικές θαλάσσιες – πλωτές μεταφορές της χώρας Ήδη με απόφαση του ΥΕΝ 180 καράβια με ξένη σημαία, εκτελούν θαλάσσιες εσωτερικές μεταφορές.
Τα φερέφωνα των εφοπλιστών, Γιάννη Χαλάς γραμματέας της ΠΝΟ και Αντώνης Νταλακογιώργος, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ), αυτή τη φορά πια ξεπέρασαν κάθε όριο! Οι ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στους ναύτες, στα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και στους άλλους κλάδους με το ΠΑΜΕ έχουν μεγάλη πείρα από την υπονομευτική δράση του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού στους ναυτεργάτες. Όμως δεν πρέπει να υποτιμάται ότι καθοδηγητικό κέντρο είναι σε σχέση με την ΠΝΟ και την ΠΕΝΕΝ οι ίδιοι οι εφοπλιστές και οι μηχανισμοί του αστικού κράτους – το υπουργείο ναυτιλίας.
Οι ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στους ναύτες, στα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και στους άλλους κλάδους με το ΠΑΜΕ έχουν μεγάλη πείρα από την υπονομευτική δράση του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού στους ναυτεργάτες. Όμως δεν πρέπει να υποτιμάται ότι καθοδηγητικό κέντρο είναι σε σχέση με την ΠΝΟ και την ΠΕΝΕΝ οι ίδιοι οι εφοπλιστές και οι μηχανισμοί του αστικού κράτους – το υπουργείο ναυτιλίας.
«Οι εξελίξεις επιβάλλουν την άμεση σύγκλιση της Ε.Ε. της ΠΝΟ αλλά για κλιμάκωση του αγώνα με 24ωρη Πανελλαδική Απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, με προοπτική κλιμάκωσης και σχεδιασμό πολύμορφων κινητοποιήσεων στα ποντοπόρα, μεσογειακά και ακτοπλοϊκά φορτηγά πλοία.
Καλούμε τους ναυτεργάτες όλων των κλάδων τα μέλη των Δ.Σ. ναυτεργατικών σωματείων να συναντηθούμε με κοινή απόφαση για απεργιακό αγώνα, σε πανελλαδική κλίμακα, σε όλες τις κατηγορίες καραβιών.
Να πάρουμε πρωτοβουλίες για αγωνιστικές κινητοποιήσεις και απεργία για την υπογραφή κλαδικών Σ.Σ. Εργασίας στα Ποντοπόρα και στις άλλες κατηγορίες καραβιών
Διεκδικούμε:
Την υπογραφή και εφαρμογή των κλαδικών Σ.Σ. Εργασίας με αυξήσεις, αποκλειστική δημόσια κοινωνική ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες καραβιών, για οργανικές συνθέσεις που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες, για το δικαίωμα στη δουλειά, την προστασία των ανέργων.