ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Με το σταγονόμετρο ακόμα και το ψωροεπίδομα στους άνεργους ναυτεργάτες

Τον αποκλεισμό ενός μεγάλου μέρους των άνεργων ναυτεργατών ακόμα και από αυτό το πενιχρό ποσό των 300 ευρώ για τους άγαμους και 350 ευρώ για τους έγγαμους, ως Δώρο Πάσχα, προδιαγράφουν οι όροι και οι προϋποθέσεις που έχει ορίσει η κυβέρνηση με σχετική εγκύκλιο του υπουργού Ναυτιλίας.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της εγκυκλίου, από το Δώρο Πάσχα αποκλείονται όσοι έχουν λιγότερα από 5 χρόνια θαλάσσια υπηρεσία. Οι ίδιοι είναι ήδη αποκλεισμένοι και από τις προϋποθέσεις που τίθενται για το επίδομα ανεργίας, που ανέρχεται στο ίδιο ποσό.

Αυτό το αίσχος καταγγέλλουν με δελτίο Τύπου τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, τονίζοντας ότι «σε αυτές τις συνθήκες, με πάνω από ένα χρόνο από την έξαρση της πανδημίας και χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας, αυτό που βιώνουν οι ναυτεργάτες, συνολικά οι εργαζόμενοι, είναι οι απολύσεις, η ανεργία, οι μειώσεις μισθών, η λεηλασία του εισοδήματος, ενώ την ίδια περίοδο σωρεία είναι τα προνόμια και οι επιδοτήσεις για την εργοδοσία».

Τα σωματεία απαιτούν «να καταβληθεί το Δώρο του Πάσχα σε όλους τους ανέργους χωρίς προϋποθέσεις, να αυξηθεί, όπως και το επίδομα ανεργίας, στα 600 ευρώ, πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις».

Με τη σέσουλα τα προνόμια και το χρήμα στους εφοπλιστές
Σημειώνεται ότι την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση στερεί ακόμα και το πενιχρό επίδομα ανεργίας στους ναυτεργάτες, εξασφαλίζει ακόμα περισσότερα προνόμια και χρήμα στους εφοπλιστές. Από την αρχή της πανδημίας έχει προσφέρει στους εφοπλιστές «έκτακτη οικονομική ενίσχυση» – καθώς τους έχει συμπεριλάβει στους ΚΑΔ των κλάδων που έχουν χτυπηθεί από τον κορονοϊό – 79 εκατ. ευρώ, με τα τελευταία 12 εκατ. να τους έχουν δοθεί πριν από 10 μέρες, όλα με πρόσχημα «τη στήριξη της επαρκούς λειτουργίας του ακτοπλοϊκού δικτύου (…)» και για «να αντιμετωπισθούν οι συνεχιζόμενες αρνητικές συνέπειες της συνεχιζόμενης πανδημίας».

Στα 79 εκατ. ευρώ έρχονται να προστεθούν οι αυξημένες επιδοτήσεις για τις δήθεν «άγονες γραμμές», που έχουν φτάσει τα 130 εκατ., τα 150 εκατ. ευρώ που είναι η έμμεση επιδότηση των εφοπλιστών με το κόλπο του «μεταφορικού ισοδύναμου» και η πρόσφατη τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή για την πλήρη απαλλαγή (100%) για τις ασφαλιστικές εισφορές τους, χώρια οι φοροαπαλλαγές και …πάει λέγοντας.

Επιπλέον, κατ’ απαίτηση των εφοπλιστών, τα καράβια ταξιδεύουν με αποδεκατισμένη οργανική σύνθεση, ενώ υποτίθεται ότι το καθεστώς αυτό θα έπρεπε να λήξει την 1η Απρίλη (δέσμευση του υπουργού Ναυτιλίας κατά την πρόσφατη 3ήμερη ναυτεργατική απεργία). Ωστόσο, με επιστολή που απέστειλε στις 2 Απρίλη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), δηλαδή η Ενωση των ακτοπλόων εφοπλιστών, ζητάει οι πετσοκομμένες οργανικές συνθέσεις που βάζουν σε κίνδυνο και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα να παραταθούν όσο πάει.

Η ΠΕΜΕΝ, ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και η ΠΕΕΜΑΓΕΝ τονίζουν ότι αυτή η απαίτηση αποτελεί πρόκληση και υπενθυμίζουν τη μεγάλη προσφορά της κυβέρνησης προς τους εφοπλιστές αξιοποιώντας την πανδημία, εξαπολύοντας ταυτόχρονα ολομέτωπη επίθεση στους ναυτεργάτες. Τονίζουν ότι έτσι κι αλλιώς οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες πόσο μάλλον οι μειωμένες. Καταγγέλλουν ότι ήδη η ναυτιλιακή εταιρεία ΑΝΕΚ έχει τροποποιήσει τα πιστοποιητικά ασφαλείας για τα πλοία της «ΕΛΥΡΟΣ», «ΚΡΗΤΗ Ι» και «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», για να συνεχίσει να εφαρμόζει τις μειωμένες συνθέσεις. «Απαιτούμε άμεσα να εφαρμοστεί η δέσμευση του υπουργού διασφαλίζοντας τα ελάχιστα, που προβλέπονται στις θερινές οργανικές συνθέσεις, για το σύνολο των επιβατηγών πλοίων», καταλήγουν.