Ανυποχώρητοι στον αγώνα τους συνεχίζουν σήμερα για τρίτη μέρα την απεργία

Με απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά στις 10 π.μ. μπροστά στο «BLUE STAR DELOS» δίνουν απάντηση στην προκλητικότητα της κυβέρνησης

 

Με νέα 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και σε όλα τα λιμάνια της χώρας, με προοπτική κλιμάκωσης και απεργιακή συγκέντρωση στο λιμάνι του Πειραιά, στις 10 το πρωί, μπροστά στον καταπέλτη του πλοίου «BLUE STAR DELOS» (απέναντι από τον Ηλεκτρικό Σταθμό), οι ναυτεργάτες συνεχίζουν σήμερα για τρίτη μέρα τον απεργιακό τους αγώνα.

 

Πατώντας στη μεγάλη επιτυχία που είχε η 48ωρη προειδοποιητική απεργία (χτες και προχτές) δυναμώνουν τη μάχη για να αποτρέψουν τον ενταφιασμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας τους (ΣΣΕ), των κοινωνικοασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους που προωθούν κυβέρνηση και πλοιοκτήτες για την παραπέρα ενίσχυση και θωράκιση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Η νέα απεργία προκηρύχθηκε χτες με βάση την πρόταση των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, η οποία κατατέθηκε στο πλαίσιο σύσκεψης και επικυρώθηκε με έκτακτες συνεδριάσεις από τα Διοικητικά Συμβούλια των Σωματείων Πλοιάρχων, Ναυτών, Θαλαμηπόλων, Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών, Οικονομικών Αξιωματικών, Μηχανικών ΜΕΚ, Φροντιστών, Προσωπικού Τροφοδοσίας, Ναυτών M/S – Π/Κ – Ο/Γ, Πρακτικών Πλοιάρχων – Κυβερνητών. Απόφαση για 24ωρη απεργία πήρε με έκτακτη συνεδρίαση και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) που δεν ανήκει στην ΠΝΟ.

Σήμερα, στις 12 μ., μετά την απεργιακή συγκέντρωση, θα γίνει ξανά σύσκεψη των 13 σωματείων για να καθορίσουν την εξέλιξη του απεργιακού τους αγώνα.

Η προκήρυξη της νέας απεργίας στηρίχθηκε στις αγωνιστικές διαθέσεις των ναυτεργατών που και χτες κατέβηκαν μαζικά μπροστά στους καταπέλτες για να περιφρουρήσουν τον αγώνα τους, παραλύοντας για δεύτερη μέρα το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών στο μεγαλύτερο λιμάνι, αυτό του Πειραιά, και σε όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την αστείρευτη δύναμη που έχουν στα χέρια τους.

Ταυτόχρονα, η νέα απεργιακή κινητοποίηση δίνει απάντηση στην ευθεία πρόκληση από τον υπουργό Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκη,ο οποίος χτες το πρωί κάλεσε σε συνάντηση αντιπροσωπεία των ναυτεργατικών σωματείων για να δώσει εκ νέου διαβεβαιώσεις προς τις εφοπλιστικές Ενώσεις ότι αυτό που προέχει για την κυβέρνηση είναι η προώθηση των «διεθνώς κρατούντων» στα καράβια με ελληνική σημαία.

Δηλαδή, η εφαρμογή των διαδοχικών νομοθετικών ρυθμίσεων που ήδη έχει ψηφίσει η κυβέρνηση της ΝΔ, με αιχμή το νόμο 4714/2020 που καταργεί τις κλαδικές ΣΣΕ αρχίζοντας από τους ναυτεργάτες των ποντοπόρων, απαλλάσσει τους εφοπλιστές από ασφαλιστικές εισφορές, επιφέρει σαρωτικές αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, στις οργανικές συνθέσεις, σηματοδοτώντας νέες δραματικές περικοπές στους μισθούς και τις συντάξεις, στην Υγεία – Πρόνοια στον κλάδο των ναυτεργατών. Επιτρέπει την εφαρμογή των ατομικών συμβάσεων με μισθολόγια πείνας, που υπογράφει η εργοδοτική «Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών» (ITF).

Πρόκειται για μέτρα που αποτελούν διαχρονικό πόθο των εφοπλιστών και φέρουν ατόφια τη σφραγίδα και του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει τις ΣΣΕ «ανασταλτικό παράγοντα» (βλ. τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιού κατά την ψήφιση του σχετικού νόμου τον Ιούλη), ενώ ως κυβέρνηση με τους δικούς της νόμους είχε προετοιμάσει σχετικά το έδαφος παίρνοντας τα εύσημα της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ο υπουργός έφτασε μάλιστα στο σημείο να καλεί τα ναυτεργατικά σωματεία να σταματήσουν την απεργία, επικαλούμενος «λόγους δημοσίου συμφέροντος», λέγοντας μάλιστα ότι η απεργία «θα έχει επιπτώσεις στον εμβολιασμό των νησιωτών»! Μια ευθεία πρόκληση δηλαδή τόσο προς τους ναυτεργάτες όσο και προς τους νησιώτες, στη γνωστή προσπάθεια ενεργοποίησης του «κοινωνικού αυτοματισμού». Ζητάει δηλαδή τα ρέστα από τους ναυτεργάτες την ίδια στιγμή που η δική της πολιτική έχει κάνει τα εμβόλια δυσεύρετο αγαθό, ενώ η διασπορά των εμβολιαστικών κέντρων αναγκάζει εμβολιαζόμενους να «ξενιτευτούν». Τα δε νοσοκομεία και τα ΚΥ παραμένουν ερείπια σχεδόν σε όλα τα νησιά, ενώ ναυτεργάτες και νησιώτες είναι θύματα της ίδιας πολιτικής που με βάση την κερδοφορία των εφοπλιστών και το ζύγι «κόστους – οφέλους» είτε αφήνει νησιά χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσα στο καταχείμωνο είτε δρομολογεί σαπάκια με ανυπολόγιστους κινδύνους.

«Στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει η απάντηση θα κριθεί στους καταπέλτες»

Η σύσκεψη των σωματείων, όπου και αποφασίστηκε η πρόταση προς τα Διοικητικά Συμβούλια των ναυτεργατικών σωματείων για απεργία, πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά τη συνάντηση με τον υπουργό. Ο Θανάσης Ευαγγελάκης, πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, έδωσε απάντηση στους παραπάνω άθλιους εκβιασμούς της κυβέρνησης για να υπονομευθεί η απεργία και πρόσθεσε ότι απέναντι στα αιτήματα των ναυτεργατών να έχουν ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστικά δικαιώματα ο υπουργός επικαλέστηκε ότι οι συμβάσεις που θέλει να εφαρμόσει είναι «διεθνώς νομοθετημένες». Ομως, αυτό που δεν είπε είναι ότι πρόκειται «για συμβάσεις πείνας που εξασφαλίζουν ναυτεργάτες φτηνούς, χωρίς Ασφάλιση, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα».

Απαντώντας στη λαθροχειρία του υπουργού ότι τάχα αυτές οι αναδιαρθρώσεις αφορούν μόνο τα ποντοπόρα πλοία, ο Θ. Ευαγγελάκης ανέδειξε ότι η ίδια η πείρα των ναυτεργατών φανερώνει πως δεν εξαιρείται κανένας από την ενιαία επίθεση με βάση τη στρατηγική του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αλλωστε, όπως είπε, «με την πολιτική που ακολουθεί και η σημερινή κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες, ήδη δεν έχει μείνει ναυτεργάτης με ΣΣΕ, Ασφάλιση και συνδικαλιστικά δικαιώματα στην κρουαζιέρα» και τώρα αυτές οι ανατροπές επεκτείνονται σε όλες τις κατηγορίες πλοίων αρχίζοντας από τα ποντοπόρα. «Μας έχουν κηρύξει τον πόλεμο και η απάντηση θα κριθεί στον αγώνα, στην απεργία στους καταπέλτες των πλοίων», κατέληξε ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ.

«Χωρίς τους ναυτεργάτες προπέλα δεν γυρνά. Τα αντεργατικά τους σχέδια να μείνουν στα χαρτιά»: Το αγωνιστικό αυτό μήνυμα στέλνει η ΠΕΜΕΝ, με ανακοίνωσή της μετά τη σύσκεψη και καλεί τους ναυτεργάτες να δώσουν σήμερα αποφασιστικά τη νέα απεργιακή απάντηση στην αδιαλλαξία της κυβέρνησης, συμμετέχοντας και στη συγκέντρωση.

Αντίστοιχα, με δελτίο Τύπου που υπογράφουν τα 13 ναυτεργατικά σωματεία, καλούν τους ναυτεργάτες να περιφρουρήσουν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο την απεργία τους, ενώ απευθύνονται «σε όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να εκφράσουν με κάθε δυνατό τρόπο την αλληλεγγύη τους στους ναυτεργάτες και στον αγώνα τους». Καλούν ακόμα ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχους στην απεργιακή συγκέντρωση.

Δεν λύθηκε κάβος στα μεγάλα λιμάνια της χώρας!

Την προοπτική της κλιμάκωσης του απεργιακού αγώνα έδειχναν οι ναυτεργάτες από όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με την καθολική τους συμμετοχή στη 48ωρη προειδοποιητική απεργία.

Στο λιμάνι του Πειραιά και χτες δεμένα ήταν όλα τα βαπόρια, με τις απεργιακές φρουρές να είναι πλαισιωμένες και από εργαζόμενους της στεριάς που ένωσαν τη φωνή τους με τους ναυτεργάτες, παραμένοντας σταθερά για δεύτερη μέρα στους καταπέλτες.

Στο λιμάνι της Πάτρας καθολική ήταν η συμμετοχή των ναυτεργατών στα καράβια της γραμμής Ελλάδα – Ιταλία με ελληνική και ξένη σημαία. Οι ναυτεργάτες κράτησαν δεμένα για δεύτερη μέρα στο λιμάνι τα πλοία «EUROPA PALAS», «CRUISES EUROPA», «FLORENCIA», με σημαία Ιταλίας, όπου η πλειοψηφία είναι Ιταλοί ναυτεργάτες και το «SOUPERFAST (SF) 1» με ελληνική σημαία. Χτες αργά το απόγευμα αναμένονταν τα πλοία «OLYMPIC CHAMPION», SF2 και SF11, και τα τρία με ελληνική σημαία, των οποίων τα πληρώματα είχαν δηλώσει ότι θα απεργήσουν.

Οπως αναφέρει σε δήλωσή του ο γραμματέας του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Αγγελος Γαλανόπουλος, χτες «από το πρωί κάναμε πολύωρες συσκέψεις στα καράβια με τους ναυτεργάτες στο λιμάνι της Πάτρας όπου διαπιστώθηκε η αγανάκτησή τους για το πού το πάνε κυβέρνηση και εφοπλιστές. Οι ναυτεργάτες δηλώνουν διατεθειμένοι να παλέψουν για να αναχαιτίσουμε την επίθεση που έχουν κηρύξει στα δικαιώματά μας, ενώ παράλληλα εκφράζουμε τη θέληση οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις να συνεχιστούν». Στις συσκέψεις συμμετείχαν και συνδικαλιστές από το Εργατικό Κέντρο Πάτρας εκφράζοντας την έμπρακτη αλληλεγγύη και στήριξή τους στο δίκαιο αγώνα.

Αντίστοιχα επιτυχημένη ήταν η απεργία και στα λιμάνια του Λαυρίου, της Ραφήνας κ.α.

 

Τα αιτήματα της απεργίας
  • Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ για όλους τους ναυτεργάτες, από όποια χώρα κι αν προέρχονται. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.
  • Πλήρης – σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων (με κατάργηση του ν. 4150/2013) στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Ουσιαστική προστασία των ανέργων, αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ για όλους τους ανέργους, για όσο διαρκεί η ανεργία. Πλήρης και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Αμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από ΝΑΤ/ΕΦΚΑ σε κύριες – επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.
  • Κατάργηση του ν. 4714/2020, των αντεργατικών διατάξεων των ΠΝΠ και όλων των αντεργατικών νόμων που προστέθηκαν στους προηγούμενους, για το χτύπημα συμβάσεων, μισθών, δικαιωμάτων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Πλήρης, επαρκής και αποκλειστική χρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος Υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό, με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με πλήρη εργασιακά δικαιώματα. Να ανοίξουν όλες οι δημόσιες δομές Υγείας που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια. Αμεση επίταξη του ιδιωτικού τομέα Υγείας.
  • Μαζικός και δωρεάν εμβολιασμός για όλο το λαό. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Παροχή όλων των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας με ευθύνη της εργοδοσίας.
  • Τώρα η κυβέρνηση να διασφαλίσει τον επαναπατρισμό των ναυτεργατών που επιθυμούν να επιστρέψουν στη χώρα.
  • Διαγραφή των χρεών όλων των εργατικών οικογενειών.