BLUE STAR NAXOS: Ταλαιπωρία για 1.365 επιβάτες – ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Πετρέλαιο και σκουριά από το «OLYMPUS»

BLUE STAR NAXOS: Ταλαιπωρία για 1.365 επιβάτες – Τα δικαιώματα των επιβατών

Ταλαιπωρία περίμενε τους 1.365 επιβάτες του Blue Star Naxos που αναχώρησαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές σήμερα στις 06:45 το πρωί από τον Πειραιά. Το πλοίο ξεκίνησε κανονικά το δρόμολόγιό του για Πάρο, Νάξο, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσι και Κατάπολα.

Λίγο μετά τις 09:30 και καθώς έπλεε ανάμεσα σε Κέα (Τζιά) και Κύθνο παρουσίασε μηχανική βλάβη και έτσι ο καπετάνιος αποφάσισε να επιστρέψει στον Πειραιά.

Οι επιβάτες έκπληκτοι άκουσαν από τα μεγάφωνα για τη βλάβη και στη συνέχεια είδαν το πλοίο να στρίβει και να χαράζει ρότα για την επιστροφή στο λιμάνι από όπου είχαν ξεκινήσει. Στο μεταξύ ενημερώθηκαν ότι όταν επιστρέψουν στον Πειραιά θα προωθηθούν στους προορισμούς τους με άλλα πλοία.

Το Blue Star Naxos κατέπλευσε τελικά στις 12:15 το μεσημέρι με τους επιβάτες να πληροφορούνται πως η ταλαιπωρία τους θα έχει και συνέχεια.

Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία οι επιβάτες για Πάρο, Νάξο και Αμοργό θα αναχωρήσουν στις 7 το απόγευμα με το Highspeed 4 και οι υπόλοιποι στις 21:00 με το «αδελφό» πλοίο της εταιρείας, το Blue Star Paros για Ηρακλειά, Σχοινούσα και Κουφονήσι.

Τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης

Σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει πάνω από 90 λεπτά, οι επιβάτες μπορούν να μην ταξιδέψουν με το πλοίο και να ζητήσουν επιστροφή του αντιτίμου του εισιτήριου όσο και του οχήματος, να παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο και αν δεν γίνει χρήση αυτών των δικαιωμάτων να δοθεί αποζημίωση 25 με 50 % επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης.

Σε περίπτωση ακύρωσης του δρομολογίου, οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν δωρεάν διατροφή και διαμονή, καθ’ όλο τον χρόνο αναμονής μέχρι την συνέχιση του ταξιδιού, αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου. Αν δεν πάνε σε 24 ώρες στον προορισμό τους, μπορούν να ζητήσουν 100% αποζημίωση επί της τιμής του εισιτηρίου. Αν προκύψει καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, είτε διακόπτουν το ταξίδι τους και ζητούν επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει είτε συνεχίζουν το ταξίδι μας και παίρνουν 25-50% αποζημίωση επι της τιμής του εισιτηρίου.

ΕΡΤ1/Ρεπορτάζ: Άννα Βλαχοπαναγιώτη, Ηλίας Κούκος, Κατερίνα Μπατζάκη

ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Ρύποι πετρελαιοειδών και σκουριά στο φράγμα γύρω από το Ε/Γ-Ο/Γ «OLYMPUS»

Ρύποι πετρελαιοειδών και σκουριά εντοπίστηκαν κατά μήκος του φράγματος που είχε τοποθετηθεί στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «OLYMPUS», το οποίο έχει ακινητοποιηθεί στη Σαντορίνη μετά την πρόσκρουσή του πάνω σε ύφαλο την 1η Αυγούστου, από την οποία προκλήθηκαν πολλαπλά ρήγματα στα ύφαλα του πλοίου.

Η ανάδοχος εταιρεία διαχείρισης αποβλήτων και προστασίας περιβάλλοντος είχε τοποθετήσει περιμετρικά του πλοίου πλωτό φράγμα και απορροφητικά μαξιλάρια, ωστόσο μετά την διαπίστωση των πετρελαιοειδών, χρειάστηκε να τοποθετήσει και δεύτερη σειρά πλωτού φράγματος, απορροφητικές πετσέτες και επιπλέον απορροφητικά φράγματα.

Την ίδια στιγμή, όπως ενημερώνει το Λιμενικό, σε επιθεώρηση του πλοίου από τον εξουσιοδοτημένο Επιθεωρητή Κ.Γ.Ε. PARIS MOU Σύρου, με τη συνδρομή δύο επιθεωρητών-ναυπηγών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, διαπιστώθηκαν σημαντικές ελλείψεις και παρατηρήσεις στον τομέα των Δ.Σ. SOLAS, LOAD LINES, MLC 2006, MARPOL & ISM CODE οι οποίες δικαιολογούν την κράτηση του πλοίου. Από την οικεία Λιμενική Αρχή κινήθηκε η διαδικασία επιβολής ποινικών και διοικητικών κυρώσεων.