45 ΧΡΟΝΙΑ «ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΗ» : Με τους ναυτεργάτες στο δρόμο της ταξικής πάλης

(Δείτε ΕΔΩ σε πλήρες μέγεθος την ευχετήρια κάρτα)

Το κύριο άρθρο στη «Ναυτεργατική» Δεκέμβρης 2018. 

Η απεργία στις 28 Νοέμβρη και οι άλλες αγωνιστικές κινητοποιήσεις που ακολούθησαν για τις απολύσεις την ανεργία, τις Σ.Σ. Εργασία, τη κοινωνική ασφάλιση, τον αντιλαϊκό κρατικό Προϋπολογισμό 2019 ήταν απάντηση σε κυβέρνηση – ΕΕ, εφοπλιστές, βιομήχανους, το κεφάλαιο και τους  εργατοπατέρες – στην υπονομευτική τακτική της ΓΣΕΕ, της ΠΝΟ, της ΠΕΠΕΝ, της ΠΕΝΕΝ κ.ά. στη ναυτιλία. Ειδικό ρόλο για την υπονόμευση της απεργίας ανέλαβε από κυβέρνηση κι εργοδοσία ο Θ. Βασιλόπουλος πρόεδρος του ΠΑΣΕΝΤ στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ

Δόθηκε καλή μάχη. Γενικά είναι αποδεκτό, ότι η πραγματοποίηση της απεργίας του Νοέμβρη και η επιτυχία της ήταν καθαρά αποτέλεσμα της παρέμβασής των δυνάμεων του ΠΑΜΕ στα καράβια γενικότερα στις μεταφορές και στους άλλους βιομηχανικούς  κλάδους.

Αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη το γεγονός, ότι κατοχυρώνεται σταθερά ως τρόπος δουλειάς στα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ μαζί με τις άλλες ταξικές δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ να αναλαμβάνουν πρωτοβουλία και δράση για σημαντικά μέτωπα πάλης, να δουλεύεται από τα κάτω και σταθερά ένα πλήθος συνδικαλιστικών οργανώσεων να ανταποκρίνεται, να “σπάνε” Σωματεία και μεγάλα Συνδικάτα από το «μπλοκ» του εργατοπατερισμού, άλλοτε περισσότερα, άλλοτε πιο λίγα. Το πετύχαμε με την πρωτοβουλία για το Ασφαλιστικό, για την ανεργία, για τις ΣΣΕ και την πρόταση νόμου, για το διήμερο Συνδικάτων ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, ενάντια στον απεργοκτόνο νόμο ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που εκφράστηκε και με απεργία.

Κρίσιμο συμπέρασμα είναι η στάση των εργατοπατέρων απέναντι στο διεκδικητικό πλαίσιο, με το οποίο πάρθηκαν οι αποφάσεις από τα κάτω. Είναι πλέον καθαρό, ότι υπάρχει στρατηγική συμφωνία για την καθήλωση των μισθών, τη μείωση του μέσου μισθού. Είναι κρίσιμο για το κεφάλαιο να μη σηκωθεί κίνημα διεκδικητικό για αυξήσεις στους μισθούς. Είναι κρίσιμο να κατοχυρωθεί ο νόμος Βρούτση – Αχτσιόγλου που καταργεί τις διαπραγματεύσεις για τον κατώτερο μισθό, να τον ορίζει η κυβέρνηση στα σημερινά επίπεδα, το πολύ με ένα 30ευρω πιο πάνω για προπαγάνδα και να συνεχίζει να λειτουργεί ως επιταχυντής της μείωσης του μέσου μισθού, όπως τα προηγούμενα χρόνια.

Η δουλειά που προηγήθηκε φανέρωσε, ότι  στα καράβια και σε άλλους μεγάλους χώρους υπάρχουν οξυμένα προβλήματα. Η προπαγάνδα της κυβέρνησης πως βγαίνουμε από τα μνημόνια, αποκαθιστούμε τις απώλειες, αδικίες, έστω και σταδιακά, οι δηλώσεις, όπως αυτή του Τσίπρα, αλλά και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ότι “οι πρώτες 100 μέρες της κυβέρνησης” καλλιεργούν αυταπάτες, για επιστροφή δικαιωμάτων, αυξήσεις στους μισθούς, κλπ. Όμως όλη αυτή την προπαγάνδα της “επιστροφής στην κανονικότητα” δεν τη βλέπουν στη ζωή τους οι ναυτεργάτες γενικότερα οι εργαζόμενοι και προκαλεί δυσαρέσκεια. Η καπιταλιστική ανάπτυξη είτε με το αφήγημα του ΣΥΡΙΖΑ είτε της ΝΔ έχει αρνητικό πρόσημο για την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα και από την άλλη  προνόμια, φοροαπαλλαγές και αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Στην πλειοψηφία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ υπάρχει έντονη ανησυχία, είναι φανερό, ότι δεν μπορούν να κινητοποιήσουν ούτε έναν μικρό αριθμό εργαζομένων που να στηρίξει ενεργητικά τις  απεργιακές συγκεντρώσεις τους. Είναι θορυβημένοι από την παρέμβασή σε Συνδικάτα όπου ήταν μόνοι τους μέχρι τώρα, από τη δράση που δίνει κύρος στο ΠΑΜΕ και συνεχώς τους εκθέτει.

Στην επίθεση στο ΠΑΜΕ χρησιμοποιούν και όλες τις εκδοχές του οπορτουνισμού ΝΑΡ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ με καθορισμένο ρόλο. Πιο συγκεκριμένα, στον σχεδιασμό  της κυβέρνησης, της εργοδοσίας, και των εργατοπατέρων για την υπονόμευση της απεργίας εντάχθηκε και η “διακλαδική απεργία” 1η Νοέμβρη, που υπήρξε μόνο στις στήλες και στα πρωτοσέλιδα της ΕφΣυν και του ΠΡΙΝ που προβάλλουν την διοίκηση της Ένωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) και τους συμμάχους της. Την 1 Νοέμβρη ήταν 30 όλοι κι όλοι με πανό που προπορεύονταν της πορείας των αναρχικών ομάδων.

Μπροστά στο Συνέδριο της ΓΣΕΕ συσπειρώνονται κι ενοποιούνται απέναντι στο ΠΑΜΕ παρά τις όποιες διαφορές έχουν, ακόμα και για τις καρέκλες. Επιδιώκουν να συσπειρώσουν τις δυνάμεις τους και να αποκόψουν την επικοινωνία με τις ταξικές δυνάμεις.

Χαρακτηριστικά, ενώ τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ πρότειναν τη κλιμάκωση της πάλης του κλάδου με απεργία των ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων , για  ουσιαστικές αυξήσεις στον κατώτερο μισθό του ναύτη και στις κλαδικές  ΣΣ Εργασίας με Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες – ανεξάρτητα της χώρας προέλευσής τους- σε όλα τα ελληνόκτητα καράβια (με ελληνική και ξένη σημαία) – ο εργοδοτικός κυβερνητικός συνδικαλισμός (ΔΑΚΕ/ΝΔ, ΠΑΣΚΕ/ΚΙΝΑΛ, ΜΕΤΑ/ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΤΑΡΣΥΑ/ΛΑΕ) με επικεφαλείς τον  Γ. Χαλά  γ. γ.  της ΠΝΟ,  και τους προέδρους της  ΠΕΠΕΝ – Μ. Τσικαλάκη και της  ΠΕΝΕΝ – Α. Νταλακογεώργο απέρριψαν τις προτάσεις των τριών ταξικών σωματείων. Οι εργατοπατέρες της ΠΝΟ συμφώνησαν με τους εφοπλιστές στον καθορισμό στα 618 δολάρια / 542 ευρώ του κατώτερου μισθού του ναύτη και  στην υπονόμευση των ελληνικών κλαδικών ΣΣ Εργασίας στα Ποντοπόρα, τα Μεσογειακά Φ/Γ – Δ/Ξ κ.ά. στο 44ο Συνέδριο της ITF/ΔΟΜ στη  Σιγκαπούρη στις 14-19 Οκτώβρη 2018 και στη συνεδρίαση της Μεικτής Ναυτιλιακής Επιτροπής της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας στη Γενεύη 19-20 Νοέμβρη 2018, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, αλλά και τη ροή χρηματοδότησης των εφοπλιστών προς τη ΠΝΟ και  την ITF.

Ο κατώτερος μισθός του ναύτη αποτελεί τη βάση της μισθολογικής κλίμακας – έντασης της εκμετάλλευσης 1.647.000 ναυτεργατών στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία. Έτσι ξεδιάντροπα οι εγκάθετοι των εφοπλιστών στην ΠΝΟ προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην καπιταλιστική  ανάπτυξη, τη στρατηγική του κεφαλαίου.

Η επαίσχυντη αυτή συμφωνία εφοπλιστών – κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ  και ΠΝΟ που αφορά τις ΣΣ Εργασίας για 120.000 ναυτεργάτες σε ετήσια βάση στα Ποντοπόρα, την Ακτοπλοΐα, Κρουαζιερόπλοια, τα Πορθμεία, Μεσογειακά Φ/Γ- Δ/Ξ, και τα πλοία κάτω των 500 κοχ. επισφραγίστηκε στο πρόσφατο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ – παρωδία, στην αίθουσα εκδηλώσεων της “COSCO” στο κεντρικό λιμάνι στον Πειραιά στις 18 Δεκέμβρη 2018. Εκφυλιστικές ενέργειες κάτω από τον πλήρη έλεγχο των εφοπλιστών – με  εκπροσώπους – στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών και ναυάγια της ταξικής πάλης που καθορίζονται ως «αντιπρόσωποι» από  εφοπλιστές και τους υποτακτικούς τους μέσα από διαβλητές – νόθες διαδικασίες στις αρχαιρεσίες στη ΠΝΟ και σε σωματεία  σφραγίδες.

Οι χρυρσαυγίτες -τα μαντρόσκυλα των εφοπλιστών- καμουφλαρισμένοι με τη στολή παραλλαγής, σε πλήρη ετοιμότητα ως τραμπούκικη ομάδα των εργατοπατέρων στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ.

Οι αντιπρόσωποι των ταξικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ ζήτησαν να γίνει έλεγχος των σχετικών νομιμοποιητικών εγγράφων για τις αρχαιρεσίες όλων των σωματείων που συγκροτούν το «Σώμα» των αντιπροσώπων στο Γενικό Συμβούλιο της ΠΝΟ, πρόταση που απορρίφθηκε από τον εργοδοτικό – κυβερνητικό συνδικαλισμό με διάφορες γελοίες προφάσεις, επιβεβαιώνοντας τις τεκμηριωμένες καταγγελίες των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ για τη νοθεία στις αρχαιρεσίες σε ναυτεργατικά σωματεία και στην ΠΝΟ.

Για άλλη φορά πιάστηκαν με «τη  γίδα στη πλάτη» τα φερέφωνα των εφοπλιστών στη ΠΝΟ – Γ. Χαλάς, Μ. Τσικαλάκης και Α. Νταλακογεώργος.

Ο Γ. Χαλάς ως γ.γ. της ΠΝΟ απευθυνόμενος αποκλειστικά στους Έλληνες ναυτεργάτες με βαθιά αντιδραστικά στοιχεία χύνει το δηλητήριο του εθνικισμού και του ρατσισμού, αξιοποιεί το μηχανισμό των εφοπλιστών και του αστικού κράτους, παρεμβαίνει ως ομαδάρχης της ΠΝΟ στο εσωτερικό στη χώρα και στους διεθνείς φορείς προωθεί τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στη παραπέρα νόθευση του εργατικού σ.κ.

Σε ειδικό ρόλο ο Α. Νταλακογιώργος και η τυχοδιωκτική ομάδα του ΔΣ της ΠΕΝΕΝ που με τη στήριξη των εφοπλιστών έχει καθίσει στο σβέρκο των ναυτών – έδωσαν για άλλη μια φορά εξετάσεις στα αφεντικά τους. Αυτή το φορά ο Α. Νταλακογιώργος δεν έστειλε ναύτες να φυλάνε τα γραφεία της ΠΝΟ, όπως έκανε πέρσι στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας, ενώ την ίδια ώρα ο ίδιος καθόταν στο γραφείο του και προετοίμαζε ένα ακόμη άθλιο λιβελογράφημα ενάντια στις ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών. Φέτος – εν όψει αρχαιρεσιών στη ΠΕΝΕΝ – ο Α. Νταλακογιώργος ίδρωσε ως εκπρόσωπος του γραφείου τύπου της ΠΝΟ πριν και μετά το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας με νέο χυδαίο παραλήρημα και γελοίους ισχυρισμούς επιδίωξε να καλύψει τη βρώμικη δουλειά του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ σε βάρος των ναυτεργατών.

Αιδώς Αχρείοι…!

Ο Α. Νταλακογιώργος με ισχυρούς δεσμούς με τους εφοπλιστές, φορέας  του «κοινωνικού εταιρισμού» διαστρεβλώνει και συκοφαντεί τις θέσεις και τις παρεμβάσεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τους ναυτεργάτες τις δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ και την ΠΣΟ.

Με κομπασμό τα τσιράκια των εφοπλιστών στο ΔΣ της ΠΕΝΕΝ  μέσα από λιβελογράφημα που κυκλοφόρησαν σηκώνουν το δάκτυλο στα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ και τους ναυτεργάτες θέτοντας το χαρακτήρα και το ρόλο του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ILO), τα κριτήρια του μαθηματικού τύπου για το κατώτερο μισθό του ναύτη, «τι σημαίνει ILO, ποιά είναι η διάρθρωσή του, ποιός καθορίζει την στρατηγική και τακτική του, τίνος συμφέροντα καλείται να εξυπηρετήσει;» και άλλα φληναφήματα για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, τη καπιταλιστική βαρβαρότητα την άγρια εκμετάλλευση των Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτεργατών από το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Η υπογραφή της Σ.Σ. Εργασίας  Ποντοπόρων το 2008 και το 2010 από τον Α. Νταλακογιώργο πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, μαζί με τον Γιάννη Χαλά  με όλη την ομάδα του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΠΝΟ και τον Θ. Βενιάμη πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), σε συνδυασμό με την εφαρμογή της Δ.Σ. MSC 2006 την κωδικοποίηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας, μισθοί πείνας, 72 ώρες δουλειά την εβδομάδα, δραματικές μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων την αναγνώριση των δουλεμπορικών γραφείων για την εύρεση εργασίας, τη γενικευμένη εφαρμογή των ελαστικών μορφών απασχόλησης και άλλα αντεργατικά μέτρα, χιλιάδες ναύτες και γενικότερα ναυτεργάτες αντικαταστάθηκαν με φτηνότερο εργατικό δυναμικό τη 10ετία 2008 -2018 με οδυνηρές συνέπειες – μαζική ανεργία και φτώχεια για τον κλάδο και από την άλλη τεράστια κέρδη για το εφοπλιστικό κεφάλαιο.

Οι μαθηματικοί τύποι τόσο για το κατώτερο μισθό του ναύτη στα καράβια όσο και του εργαζόμενου στη χώρα μας είναι σαν δυο σταγόνες νερό, μισθοί πείνας, εργασιακές σχέσεις λάστιχο στον ίδιο χώρο δουλειάς και στο κλάδο, γιατί κριτήριο τους είναι η διασφάλιση της καπιταλιστικής κερδοφορίας.

Σε καμία καπιταλιστική χώρα, ένωση χωρών δεν εφαρμόστηκε η δημαγωγική διακήρυξη για ίση εργασία – ίδια αμοιβή για τους εργαζόμενους.

Η αντικατάσταση των ελληνικών κλαδικών ΣΣ Εργασίας για τους ναυτεργάτες με βάση τα «διεθνή κρατούντα», δηλαδή με βάση τον κατώτερο μισθό του ILO αποτελεί διακηρυγμένη  στρατηγική επιλογή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών που στηρίζει η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ (ΚΙΝΑΛ) και σύσσωμος ο εργοδοτικός κυβερνητικός συνδικαλισμός της  ΠΝΟ.

Όλοι οι εργατοπατέρες που σταβλίζονται στα γραφεία των εφοπλιστών, στο υπουργείο ναυτιλίας, οργανωμένα με τη μέθοδο του καρότου και του μαστίγιου αξιοποιούν τις κρατικές υπηρεσίες και δομές του αστικού κράτους, για – τον παροπλισμό τη χειραγώγηση των ναυτεργατών. Τρόφιμοι της εφοπλιστικής χρηματοδότησης της ΠΝΟ, ψαρεύουν άνεργους-  απελπισμένους ναύτες – ναυτεργάτες στα σοκάκια της Τρούμπας στην Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά και στους ναυτότοπους, για να ενισχύσουν το μηχανισμό των εφοπλιστών στην ΠΝΟ και στα ναυτεργατικά σωματεία. Χρησιμοποιούν άθλιες μεθόδους στις αρχαιρεσίες των σωματείων. Χαρακτηριστικά ο Α. Νταλακογιώργος έχει προαναγγείλει τη μαζικοποίηση του σωματείου της ΠΕΝΕΝ, ενώ με την συμβολή του διώχτηκαν μαζικά χιλιάδες ναύτες από τα Ποντοπόρα καράβια και τη μείωση κατά  50%  του ακτοπλοϊκού στόλου, προαναγγέλλοντας έτσι την αύξηση της συμμετοχής των ναυτών στις αρχαιρεσίες της ΠΕΝΕΝ, προφανώς με τη συμβολή του «ταχυδρόμου» της συμφοράς και του μηχανισμού των εφοπλιστών…

Τα ταξικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ δεν υπόγραψαν την επαίσχυντη συμφωνία ΕΕΕ – ΠΝΟ για τη ΣΣΕ Ποντοπόρων θέτουν ζήτημα αρχής ενιαία εφαρμογή της ελληνικής κλαδικής ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες.

Οργάνωση της πάλης των ναυτεργατών μέσα στα καράβια για την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος και την ενίσχυση της αντικαπιταλιστικής – αντιμονοπωλιακής πάλης για την ανατροπή του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος, την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών της εργατικής τάξης, του λαού.

Συνεχίζουμε με νέες αγωνιστικές πρωτοβουλίες

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Κατάργηση νόμου Βρούτση – Αχτσιόγλου…
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά
  • Κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου
  • Καμιά εμπλοκή στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους του ΝΑΤΟ και της ΕΕ
  • Έξω οι εφοπλιστές από τα Σωματεία και την ΠΝΟ – Συνδικάτα εργατών όχι των εργοδοτών!