Τ.0. ΠΕΙΡΑΙΑ της ΚΟΑ του ΚΚΕ: Η ανάπτυξή τους σημαίνει κέρδη για το κεφάλαιο και βάσανα για το λαό

ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ – ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΙΣΧΥΡΟ ΚΚΕ ΠΑΝΤΟΥ.

Εργαζόμενοι, εργαζόμενες, άνεργοι, συνταξιούχοι, αυτοαπασχολούμενοι, νέοι και νέες του Πειραιά,

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ δεν είχε τολμήσει να πραγματοποιήσει εξαγγελθέν αναπτυξιακό συνέδριο στον Πειραιά το περασμένο καλοκαίρι. Οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, των ναυτεργατών, οι κινητοποιήσεις στο Πέραμα ενάντια στα καζάνια του θανάτου, διαμόρφωναν ένα κλίμα που δε διευκόλυνε την κυβερνητική προπαγάνδα. Δεν είναι εύκολο όταν αγωνίζονται εργαζόμενοι, όταν απλώνεται ένα μεγάλο κύμα αλληλεγγύης από το λαό και τη νεολαία να βγαίνουν τα κυβερνητικά στελέχη για να πουλήσουν το «παραμύθι» της δίκαιης ανάπτυξης.

Σήμερα, 1,5 περίπου μήνα πριν τις εκλογές τα κυβερνητικά στελέχη επανέρχονται να «πουλήσουν» το ίδιο παραμύθι, το ίδιο ψέμα. Ούτε τώρα τολμούν στην εργατούπολη του Πειραιά να κάνουν αναπτυξιακό συνέδριο όπως στις άλλες περιοχές. Προπαγανδίζουν το αντιδραστικό τους αφήγημα  κάτω από την «ομπρέλα» της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ και του ιδεολογικού ινστιτούτου του ΣΥΡΙΖΑ.

Στον Πειραιά έχουμε πείρα από την ανάπτυξή τους…

Οι εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι άνεργοι, οι νέοι και οι νέες του Πειραιά έχουμε πείρα, δεν έχουμε κανένα λόγο να «καταπιούμε αμάσητη» την προπαγάνδα τους.

  • Το λιμάνι του Πειραιά το 2018 σημείωσε ρεκόρ κερδοφορίας. Η κερδοφορία του λιμανιού στηρίχθηκε στην υπερεκμετάλλευση των εργατών και την κατακρεούργηση των δικαιωμάτων τους: μειώσεις μισθών, ατομικές συμβάσεις, εντατικοποίηση, εργατικά «ατυχήματα». Είναι χαρακτηριστικό ότι με νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ οι εργαζόμενοι στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού είχαν εξαιρεθεί από τα βαρέα και ανθυγιεινά και μόνο ο αγώνας και η πάλη τους επέβαλαν την ένταξή τους.

Στο δίκαιο αγώνα τους οι εργάτες είχαν μαζί τους το λαό της περιοχές και απέναντί τους την κυβέρνηση, την εργοδοσία και τα κόμματά της, την ηγετική ομάδα της ΓΣΕΕ. Η βιομηχανία καταδικαστικών αποφάσεων ενάντια στο δίκαιο αγώνα των λιμενεργατών, στηρίχτηκε στους νόμους που έχει ψηφίσει και έχει διατηρήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

  • Το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο είναι 1ο στον κόσμο. Αυτή η πρωτιά έχει στηριχθεί στο ξεζούμισμα των ναυτεργατών: στις περισσότερες κατηγορίες των ναυτεργατών δεν υπάρχει ΣΣΕ, οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις που γεννούν κινδύνους για εργαζόμενους και επιβάτες είναι γεγονός, ενώ από δίπλα είναι οι δεκάδες φοροαπαλλαγές και ελαφρύνσεις των εφοπλιστών. Πρόσφατα η κυβέρνηση καθιέρωσε την εθελοντική (!) φορολογία στους εφοπλιστές, την ώρα που τους εργαζόμενους και τους αυτοαπασχολούμενους τους περιμένουν 130.000 πλειστηριασμοί την επόμενη τριετία.
  • Στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, η κερδοφορία των ναυπηγείων και των εργολάβων επισκευής στηρίζεται στην καταπάτηση της ΣΣΕ, που με αγώνα υπογράφτηκε, ενώ με το πρώτο «φούντωμα» των εργασιών θρηνήσαμε νεκρούς εργάτες, καθώς για την εργοδοσία και την κυβέρνηση τα μέτρα υγείας και ασφάλειας είναι κόστος. Σήμερα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αρνείται να κηρύξει υποχρεωτική την τοπική ΣΣΕ που έχουν κατέκτησαν οι μεταλλεργάτες, με μπροστάρη το συνδικάτο τους.
  • Προχωρούν σχεδιασμοί καπιταλιστικής «αξιοποίησης» της γης, ως εμπόρευμα, με έργα με κριτήριο την ανάγκη του κεφαλαίου για κερδοφορία. Την ίδια ώρα οι λαϊκές ανάγκες για υγεία, παιδεία, προσχολική αγωγή, ασφάλιση, πολιτισμό, αθλητισμό, ελεύθερους χώρους, θεωρούνται πολυτέλεια και κόστος.
  • Τα καζάνια του θανάτου σε Πέραμα και Δραπετσώνα ενεργοποιούνται, ο κίνδυνος για την υγεία αλλά και για βιομηχανικό ατύχημα μεγάλης έκτασης είναι υπαρκτός.

Η κυβέρνηση, η περιφέρεια και η δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ με το αναπτυξιακό τους συνέδριο επιδιώκουν κοροϊδέψουν το λαό, να πουλήσουν τα «φύκια» των αντιλαϊκών μέτρων για «μεταξωτές κορδέλες» της δίκαιης ανάπτυξης. Ο λαός να απορρίψει τα καλέσματα της κυβέρνησης και όλων των αστικών κομμάτων για ταξική ειρήνη, που λέει «τώρα που έρχονται δουλειές καθίστε φρόνιμα και εμείς είμαστε εδώ». Δε θα βάλουμε «το λύκο να φυλάει τα πρόβατα», την κυβέρνηση που μας έχει τσακίσει να παρουσιάζεται ως εγγυητής λαϊκών δικαιωμάτων.

Ο Πειραιάς είναι πεδίο επικίνδυνων αντιπαραθέσεων και ανταγωνισμών ανάμεσα σε μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και μονοπωλιακούς ομίλους. Ο λαός πρέπει να είναι σε επαγρύπνηση και να μη στοιχιστεί πίσω από το ένα ή το άλλο μπλοκ επιχειρηματικών συμφερόντων, προσδοκώντας τάχα οφέλη, που όμως δε θα έρθουν ποτέ.

… έχουμε πείρα και από το πώς να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας
  • Στους ναυτεργάτες με πάλη και αγώνα εδώ και χρόνια συσπειρωμένοι γύρω από τα ταξικά σωματεία τραβούν το δρόμο που αποκαλύπτει το πώς και από τίνος τη δουλειά γίνεται το «θαύμα της ναυτιλίας». Τσακίζοντας στην πράξη την καταστολή και τις απανωτές επιστρατεύσεις που γίνονται για χάρη των εφοπλιστών.
  • Στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μετά από 9μηνο αγώνα υπογράφηκε τοπική ΣΣΕ και σήμερα με αγώνα γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί. Να διασφαλιστεί το δικαίωμα στη δουλειά, με τον εργάτη να μπορεί να γυρνά σπίτι του, στην οικογένειά του ζωντανός.
  • Στο λιμάνι η οργάνωση και ο αγώνας των λιμενεργατών ανάγκασε το μονοπώλιο της Cosco και την κυβέρνηση να κάτσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, οδήγησε στην ένταξή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά. Και τώρα με πάλη θα συνεχίσουν οι εργάτες για να αποσπάσουν δικαιώματα.

Ξέρουμε ότι τίποτα δεν έχει χαριστεί στην εργατική τάξη και το λαό, ότι έχουμε κατακτήσει τα έχουμε κατακτήσει με πάλη και αγώνα, αμφισβητώντας τον καπιταλιστικό μονόδρομο, αμφισβητώντας τα «ιερά και όσια» του κεφαλαίου της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας, που υπερασπίζονται όλα τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, ΚΙΝΑΛ-πρώην ΠΑΣΟΚ με ΠΟΤΑΜΙ- Χρυσή Αυγή).

Για την ανάπτυξη του Πειραιά υπάρχουν 2 δρόμοι

Ο σημερινός δρόμος ανάπτυξης σημαίνει συσσώρευση κερδοφορίας για το κεφάλαιο και ότι «ξεροκόμματο» περισσέψει στο λαό, αυτό λέει η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα του κεφαλαίου. Ο δρόμος αυτός προϋποθέτει την παραμονή όλου του αντιλαϊκού και αντεργατικού οπλοστασίου που έχει φτιαχτεί με τους μνημονιακούς νόμους. Η μεταμνημονιακή Ελλάδα περιλαμβάνει χρηματοδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για το κεφάλαιο, ένταση της εκμετάλλευσης, φορολεηλασία για το λαό.

Το ΚΚΕ έχει έγκαιρα αναδείξει, ότι οι βασικοί στόχοι της αστικής τάξης και των κυβερνήσεων που την υπηρετούν για τον Πειραιά, εστιάζουν στην προσπάθεια να αναβαθμιστεί το λιμάνι στο πλαίσιο του σχεδιασμού να αναδειχθεί η χώρα σε κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων και ενέργειας και παράλληλα να αξιοποιηθεί το λιμάνι ως παράγοντας ώθησης σε άλλους κλάδους της οικονομίας όπως η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, ο τουρισμός, το εμπόριο, η εφοδιαστική αλυσίδα. Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται ωραία όμως η παραπάνω στόχευση υπηρετεί την υλοποίηση του γενικότερου σχεδίου της αστικής τάξης για την περιβόητη «γεωπολιτική αναβάθμιση» της χώρας. Αυτή η στόχευση όχι μόνο αγνοεί τα προβλήματα και τις ανάγκες της μεγάλης πλειοψηφίας αλλά έχει ως προαπαιτούμενο το τσάκισμα των εργατικών λαϊκών δικαιωμάτων.

Κανένας συμβιβασμός με τη χαμοζωή που μας υπόσχονται, βγάζουμε τη θηλιά της πολιτικής του κεφαλαίου από το λαιμό μας.

Ο λαός πρέπει να βαδίσει το δικό του δρόμο…

Η βαρβαρότητα που βιώνουν τα εργατικά λαϊκά στρώματα, όλοι αυτοί που ζουν από το δικό τους κόπο, δεν μπορεί να βρει διέξοδο στο σύστημα της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Ο καπιταλισμός δεν μπορεί να γίνει φιλολαϊκός.

Οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι πρέπει να προβληματιστούν με βάση το δικό τους συμφέρον, τη δική τους ταξική θέση.

Σήμερα με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας, με βάση τις υποδομές και το ειδικευμένο εργατικό δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μπορούμε να διασφαλίσουμε συνθήκες που να ικανοποιούν το σύνολο των λαϊκών αναγκών. Όρος και προϋπόθεση είναι να σταματήσει να λειτουργεί η οικονομία με γνώμονα το καπιταλιστικό κέρδος, να πάρει η εργατική τάξη στα χέρια της το τιμόνι της εξουσίας να κοινωνικοποιηθούν τα εργοστάσια, οι υποδομές, η γη, τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής.

Σε τέτοιες συνθήκες μπορεί να υλοποιηθεί ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός της παραγωγής, της οικονομίας απ’ τη σκοπιά των συμφερόντων της μεγάλης λαϊκής πλειοψηφίας. Ένας σχεδιασμός που θα εξασφαλίζει στον καθένα σταθερή δουλειά, θα εξασφαλίζει λιγότερες ώρες εργασίας με καλύτερες αμοιβές, περισσότερο ελεύθερο χρόνο για ξεκούραση, δωρεάν ποιοτικές παροχές υγείας, πρόνοιας,  μόρφωση και αναψυχή για όλους.

Μόνο σε τέτοιες συνθήκες οι εργαζόμενοι θα μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη και στην εφαρμογή και τον έλεγχο των αποφάσεων.

Μόνο σε τέτοιες συνθήκες ο Πειραιάς, όλα τα λιμάνια της χώρας, τα αεροδρόμια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και το σύνολο των υποδομών θα μπορούν να σχεδιάζονται, να λειτουργούν και να επεκτείνονται με κριτήριο την ευημερία της κοινωνίας.

Η μόνη αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν σωτήρες. Δεν μπορούμε να αναθέσουμε σε κάποιους άλλους τη ζωή μας, το παρόν και το μέλλον μας

Η λύση σήμερα βρίσκεται στον κοινό αγώνα, εργαζόμενων, αυτοαπασχολούμενων, συνταξιούχων, ανέργων, της νέας γενιάς. Διεκδικώντας αυτά που τους ανήκουν να ανοίξουν το δρόμο για την ικανοποίηση των δικών τους αναγκών. Ο αγώνας αυτός πρέπει να αγκαλιάσει κάθε χώρο δουλειάς, κάθε κλάδο, κάθε γειτονιά. για να μαζικοποιηθούν τα εργατικά σωματεία, να οργανώσουν μαχητικά την πάλη τους, να αλλάξουν οι αρνητικοί συσχετισμοί σε αντιπαράθεση με, τις πραγματικές αιτίες για τα δεινά που βιώνουμε, σημαδεύοντας  τον πραγματικό αντίπαλο.

Είναι ο δικός μας μονόδρομος. Ο δρόμος αυτός έχει μόνο ένα προαπαιτούμενο να πιστέψουμε στη δύναμή μας, να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας για να βγάλουμε από τη μέση τα «παράσιτα», τους «κηφήνες» που ζουν από το δικό μας κόπο. Αυτό το καθήκον είναι δικό μας, των εργαζόμενων, των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, των νέων ανθρώπων.

Οι επερχόμενες εκλογές αποτελούν μια ευκαιρία να εκφραστεί αυτή η λαϊκή αγανάκτηση αλλά και η λαϊκή θέληση για ένα καλύτερο μέλλον για το λαό και τα παιδιά του.

ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΚΕ ΠΑΝΤΟΥ – ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΗΣ ΚΟΑ ΤΟΥ ΚΚΕ