Το «μεταφορικό ισοδύναμο» είναι αέρας κοπανιστός για το λαό και γενναία επιδότηση για τους εφοπλιστές

Ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κρήτης με την «Λαϊκή Συσπείρωση» και βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης, παρευρέθηκε σήμερα Παρασκευή 11 Γενάρη στην κοινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κρήτης και των δημάρχων της Κρήτης. Η συνεδρίαση αφορούσε το αίτημα να συμπεριληφθεί η Κρήτη στα νησιά που δικαιούνται το «μεταφορικό ισοδύναμο».

Ο Μ. Συντυχάκης έκανε την παρακάτω παρέμβαση:

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όπως προσπάθησε να εξαπατήσει τις λαϊκές οικογένειες των νησιών με το λεγόμενο »μεταφορικό ισοδύναμο» στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, σε νησιά του Αιγαίου, έτσι και τα υπόλοιπα κόμματα -δια μέσω βουλευτών, δημαρχών και του περιφερειάρχη Κρήτης- όψιμα και μπροστά στις εκλογές, επιχειρούν με εντυπωσιασμούς, να κοροϊδέψουν και να παγιδέψουν το λαό της Κρήτης στα ψηφοθηρικά τους δίχτυα.

Αποφεύγουν όμως συστηματικά να τοποθετηθούν στο βασικό ερώτημα για το ποιος στην πραγματικότητα ωφελείται από το λεγόμενο »μεταφορικό ισοδύναμο».

Κρύβουν επιμελώς από το λαό ότι το μέτρο αφορά αποκλειστικά και μόνο το εισιτήριο της οικονομικής θέσης, πως αποκλείει όσους νησιώτες έχουν δηλώσει στην εφορία ότι η μόνιμη κατοικία τους βρίσκεται στην ηπειρωτική χώρα, αλλά από τη φύση της δουλειάς τους χρησιμοποιούν με αυξημένη πυκνότητα τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Αντίστοιχα όσοι δηλώνουν μόνιμη κατοικία στα νησιά, απαιτούνται τα ανάλογα εισοδηματικά κριτήρια, αφού θα πρέπει οι »αιτούντες» να καταθέτουν ανάμεσα στα άλλα δικαιολογητικά και φορολογική δήλωση.

Αντίστροφα, βέβαια, δεν προβλέπεται κανένα περιοριστικό μέτρο για τους εφοπλιστές ώστε να μην αυξήσουν κι άλλο τις τιμές των εισιτηρίων, εκτός της άμεσης επιδότησης για τις »άγονες γραμμές», η οποία αγγίζει τα 120 εκατ. ευρώ για τη δρομολογιακή περίοδο του 2018. Οι εφοπλιστές, που κατά μέσο όρο κερδίζουν πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, πληρώνουν φόρο, αν πληρώνουν, μόνο περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα για κάθε πλοίο.

Είναι φανερό επομένως ότι το »μεταφορικό ισοδύναμο» αποτελεί στην ουσία αέρας κοπανιστός για το λαό, την ώρα μάλιστα που με άλλους αντεργατικούς – αντιλαϊκούς νόμους χτυπιούνται εργασιακά του δικαιώματα και ανάγκες ενώ αναγκάζεται να πληρώσει πολλαπλάσια ετησίως για φόρους, χαράτσια, ασφαλιστικές εισφορές, κ.ά.

Πίσω λοιπόν από την »κουρτίνα» του λεγόμενου »μεταφορικού ισοδύναμου» προωθείται καμουφλαρισμένα μία ακόμα γενναία επιδότηση στους εφοπλιστές.

Δεν μας εκπλήσσει λοιπόν, που ακόμη μία φορά ο περιφερειάρχης, τα κόμματα του ευρωμονόδρομου και στυλοβάτες του εφοπλιστικού κεφαλαίου, προωθούν ένα τέτοιο μέτρο.

Εκείνοι που σήμερα κόπτονται για την ανακούφιση των νησιωτών και τη διεκδίκηση του »μεταφορικού ισοδύναμου» για την Κρήτη, όπως ψεύτικα και χυδαία προβάλλουν, ας μας απαντήσουν γιατί σφύριξαν αδιάφορα, όταν η κοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ τον περασμένο Νοέμβρη κατέθεσε τροπολογία και απορρίφθηκε από την κυβέρνηση, που προέβλεπε την επαναφορά του μειωμένου ΦΠΑ, στο σύνολο των νησιών του Αιγαίου;

Επίσης, είναι γεγονός ότι οι μικρομεσαίοι αγροτοκτηνοτρόφοι του νησιού επωμίζονται ένα πολύ μεγάλο κόστος από την μεταφορά των νωπών αγροτικών προϊόντων προς τις αγορές της υπόλοιπης Ελλάδας και του εξωτερικού. Ένα κόστος που προστίθεται στα τόσα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως οι πολύ χαμηλές τιμές παραγωγού και το υψηλό κόστος παραγωγής, της φοροληστείας, των χαρατσιών, κ.ά.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργατοϋπάλληλους, τους αυτοαπασχολούμενους και τη μικρομεσαία αγροτιά της Κρήτης να απαντήσουν στην αντιλαϊκή πολιτική και στον εμπαιγμό της κυβέρνησης για το »μεταφορικό ψευτο-ισοδύναμο» δυναμώνοντας την πάλη του, και διεκδικώντας:

  • Δραστική μείωση των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%.
  • Δωρεάν μετακίνηση για ανέργους, στρατευμένους, ΑμεΑ.
  • Επαναφορά του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ για όλα τα νησιά, που έχει κατακτηθεί εδώ και 30 χρόνια.
  • Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και όλων των χαρατσιών.
  • Απαγόρευση των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών για τη λαϊκή οικογένεια.
  • Οι μικρομεσαίοι αγροτοκτηνοτρόφοι, παράλληλα με τον αγώνα τους για κατώτατες εγγυημένες τιμές στα αγροτικά προϊόντα, μείωση του κόστους παραγωγής με αφορολόγητο πετρέλαιο, φτηνό αγροτικό ρεύμα, κατάργηση του ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια, αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για το σύνολο των ζημιών από όλες τις αιτίες, αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος, κατάργηση του ασφαλιστικού νόμου – αξιοπρεπείς αγροτικές συντάξεις, κ.ά. να διεκδικήσουν την άμεση κρατική επιδότηση των ίδιων για την κάλυψη του κόστους ακτοπλοϊκής μεταφοράς των προϊόντων τους».