ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ : Ουρές και ταλαιπωρία για ένα εισιτήριο – ΠΑΜΕ: Το εφοπλιστικό κεφάλαιο απέναντι στις ανάγκες εργαζομένων και νησιωτών

Τεράστιες ουρές σχηματίζονται από το πρωί στο λιμάνι της Σαμοθράκης, από εκατοντάδες τουρίστες που περιμένουν να φύγουν από το νησί. Πέρα από τις ουρές, έχουν να αντιμετωπίσουν την έλλειψη ενημέρωσης και την ανοργανωσιά. 

Στα εκδοτήρια και στο χώρο του λιμανιού γίνεται το αδιαχώρητο (όπως φαίνεται στις εικόνες που δημοσιεύει το πόρταλ «902.gr»), καθώς όλοι αναζητούν ένα εισιτήριο για τα πλοία που ξεκίνησαν από σήμερα τα δρομολόγια. Τουλάχιστον 1.000 άνθρωποι έχουν εγκλωβιστεί εδώ και εννέα μέρες στη Σαμοθράκη.

Μάλιστα, η ταλαιπωρία συνεχίζεται και γι’ αυτούς που εξασφαλίζουν το …πολυπόθητο εισιτήριο, μιας και πολλοί θα πρέπει να φτάσουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και μετά να περιμένουν να φτάσει το αυτοκίνητο τους με άλλο πλοίο ή το αντίθετο (πρώτα να φτάσει το αυτοκίνητο και μετά αυτοί).

Σουρεαλιστικές καταστάσεις…

Το μεσημέρι ξεκίνησε τα δρομολόγια το οχηματαγωγό πλοίο «Anax», μεταφέροντας από την Σαμοθράκη 12 επιβάτες, 139 Ι.Χ. οχήματα, ένα φορτηγό και 6 δίκυκλα. Το συγκεκριμένο πλοίο μεταφέρει μόνο οχήματα και όχι επιβάτες. Αν και πρόκειται για «παντόφλα», δηλαδή θα μπορούσε να μεταφέρει επιβάτες, αυτό δεν συμβαίνει γιατί δεν πληρεί τις απαραίτητες προδιαγραφές (σωστικά μέσα, κλπ.).

Τα αυτοκίνητα που μεταφέρει το «Anax», τα αφήνουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ανοιχτά και με το κλειδί επάνω. Αρκετοί τουρίστες παρέδωσαν το αυτοκίνητο τους, αλλά δεν έχουν βρει ακόμα τρόπο να ταξιδέψουν για Αλεξανδρούπολη.

Σήμερα, άρχισε τα δρομολόγια το ταχύπλοο «Ζέφυρος», το οποίο όμως μεταφέρει μόνο επιβάτες, περίπου 150 την φορά. Τα σημερινά εισιτήρια εξαντλήθηκαν από το πρωί, στη συνέχεια «άνοιξε» λίστα για τα αυριανά δρομολόγια τα οποία εξαντλήθηκαν και αυτά. Όσοι φτάσουν στην Αλεξανδρούπολη με τα βραδινά δρομολόγια του «Ζέφυρος» και δεν έχουν αυτοκίνητο, είναι πολύ πιθανό να περάσουν τη νύχτα στο λιμάνι, μιας και μετά τις 10.00 δεν υπάρχει ΚΤΕΛ για τη Θεσσαλονίκη.

Καμία ενημέρωση

Το βράδυ αναμενόταν να αρχίσει τα δρομολόγια το ταχύπλοο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Andros Jet», ωστόσο, προς το παρόν δεν έχει γίνει καμία επίσημη ενημέρωση. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει επιβάτες και περιορισμένο αριθμό οχημάτων, επομένως δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της τροφοδοσίας του νησιού που έχει αδειάσει από φρέσκα τρόφιμα και άλλα προϊόντα. Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα που έχει προκύψει είναι αυτό της μεταφοράς των σκουπιδιών. Το νησί δεν διαθέτει την απαραίτητη υποδομή και έτσι τα σκουπίδια μεταφέρονται στην Κομοτηνή, κάτι που δεν μπορεί να γίνει αυτές τις μέρες.

Με βάση τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, από αύριο το «Andros Jet» υποτίθεται ότι θα εκτελεί τρία δρομολόγια την ημέρα, αν και από ανακοινώσεις «έχουν χορτάσει» οι εκατοντάδες εγκλωβισμένοι τουρίστες και οι κάτοικοι του νησιού.

Να σταματήσει ο αποκλεισμός του νησιού

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τους χειμερινούς μήνες έχει γίνει ρουτίνα η διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους της Σαμοθράκης που βλέπουν τις ανάγκες τους να θυσιάζονται εξαιτίας μιας πολιτικής που εξυπηρετεί τα κέρδη των εφοπλιστών. Απλά, το θέμα πήρε τώρα δημοσιότητα, λόγω της τουριστικής περιόδου.

Το ΚΚΕ κρέμασε το βράδυ ένα μεγάλο πανό, στον λιμενοβραχιόνα της Σαμοθράκης, το οποίο τόνιζε την ανάγκη να σταματήσει ο αποκλεισμός του νησιού και να υπάρξει ασφαλής και σύγχρονη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία με ευθύνη του κράτους. Οι …αρμόδιοι, φρόντισαν να το εξαφανίσουν το πρωί, για να μην το δουν οι τουρίστες και οι κάτοικοι του νησιού.

ΠΑΜΕ: Το εφοπλιστικό κεφάλαιο απέναντι στις ανάγκες εργαζομένων και νησιωτών

Απέναντι στις ανάγκες εργαζομένων και νησιωτών είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο και η πολιτική των κυβερνήσεων, τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ, με αφορμή τον πολυήμερο αποκλεισμό της Σαμοθράκης. Υπογραμμίζοντας ότι η σύνδεση των νησιών με σύγχρονα, ασφαλή πλοία, με δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου, τόσο την τουριστική κίνηση όσο και τις ανάγκες των κατοίκων, με μείωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων, αποτελεί άμεση ανάγκη και άρα στόχο για ανυποχώρητη πάλη των εργαζομένων.

Αναφέρει συγκεκριμένα:

«Τα γεγονότα στη Σαμοθράκη όπου ο πολυήμερος αποκλεισμός του νησιού, σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών λόγω του καλοκαιριού, έχει δημιουργήσει ελλείψεις σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, είναι καταδεκτικά μιας πολιτικής που κυριολεκτικά δεν δίνει δεκάρα για τις ανάγκες του λαού.

Δεν πέρασαν παρά λίγες ημέρες από την ανακοίνωση της κυβέρνησης της ΝΔ για διατήρηση, αλλά και επέκταση των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών, την παράδοση λιμανιών και υποδομών σε ιδιώτες για να στηριχτούν τα κέρδη τους.

Στρατηγική σύμπλευση κι εδώ με την προηγούμενη κυβέρνηση, που έφερε δήθεν το «μεταφορικό ισοδύναμο» για τις «ανάγκες των πολλών», αλλά τελικά δεν ήταν τίποτε άλλο από συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής που έφερε μπόλικο ούριο άνεμο στα πανιά των εφοπλιστών.

Έτσι, φτάσαμε για μια ακόμη χρονιά να βιώνουν οι νησιώτες πολύωρες καθυστερήσεις ή ακόμα και τον αποκλεισμό των λιμανιών, εξαιτίας των σαπιοκάραβων που επιδοτούν με εκατομμύρια οι κυβερνήσεις τους.

Κι όλα αυτά όταν λίγους μήνες πριν το καλοκαίρι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επέβαλαν αυξήσεις μέχρι και 35% για όλο σχεδόν το Αιγαίο, καθιστώντας αδύνατη τη μεταφορά για εργατικές – λαϊκές οικογένειες, ενώ οι μισθοί και οι όροι εργασίας των ναυτεργατών, που κυριολεκτικά λιώνουν με 16ωρα κάτω από τις πιο σκληρές συνθήκες, εντείνουν ακόμη περισσότερο την εκμετάλλευσή τους.

Σε μια χώρα όπου οι διακοπές και η αναψυχή είναι μόνο για ελάχιστους, με δεκάδες εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γεμίζουν νησιά και ηπειρωτική χώρα, η διανησιωτική σύνδεση με σύγχρονα, ασφαλή πλοία, με δρομολόγια που θα εξυπηρετούν όλη τη διάρκεια του χρόνου, τόσο την τουριστική κίνηση όσο και τις ανάγκες των κατοίκων, με μείωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων των οχημάτων, αποτελεί άμεση ανάγκη και άρα στόχο για ανυποχώρητη πάλη των εργαζομένων».

  • Από τον «Ριζοσπάστη» της Τετάρτης 14/8/2019