ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ Νέα προνόμια σε εφοπλιστές, επιχειρηματικούς ομίλους περιλαμβάνει ν/σχέδιο του υπoυργείου Ναυτιλίας

 

Το νομοσχέδιο  πό το 1ο μέχρι το τελευταίο, το 48ο άρθρο του, περιλαμβάνει ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και  νέα προνόμια στους  εφοπλιστές, επιχειρηματικούς ομίλους, που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία, τη ναυπηγοεπισκευή, τον παράκτιο τουρισμό, την αλιεία, τις υδατοκαλλιέργειες, την εξόρυξη και μεταφορά της ενέργειας, πετρελαίου – φυσικού αερίου σε υποδομές αποθήκευσης και διανομής μέσω των αγωγών από τα λιμάνια της χώρας».

Αυτό τονίζουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, για το νομοσχέδιο  του υπουργείου Ναυτιλίας, που συζητείται  από τις 21Γενάρη  στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με τίτλο, «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή», δ

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο ναυτιλίας, αναφέρουν τα ναυτεργατικά σωματεία, «με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊού, νομοθέτησε σειρά αντεργατικών μέτρων ενώ πίσω από τα σαθρά επιχειρήματα περί “τόνωσης της ναυτοσύνης” και της “ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου” κρύβονται οι απαιτήσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου».

Μετά το νόμο έκτρωμα 4714/2020, επισημαίνουν, «που καταργεί τις ΣΣΕ στα ποντοπόρα καράβια και παρεμβαίνει στις διαδικασίες του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, το υπουργείο ναυτιλίας κατέθεσε νομοσχέδιο και όπως προκλητικά αναφέρεται  στη θαλάσσια πολιτική “…και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή“» δηλαδή , την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών

Στο νομοσχέδιο, υπογραμμίζουν, «δεν γίνεται καμία αναφορά για τα οξυμένα προβλήματα και τις πραγματικές ανάγκες των ναυτεργατών, ενώ αντίθετα ακόμα και η παράταση της επιδότησης των 534 ευρώ για ελάχιστους ναυτεργάτες, που είναι σε κατάσταση αναστολής, δεν τους έχει δοθεί για τους μήνες Οκτώβρη, Νοέμβρη, Δεκέμβρη 2020. Συνεχίζονται οι περιορισμοί στην επιδότηση των ανέργων, με τους μακροχρόνια άνεργους να αποκλείονται ακόμα και από το επίδομα πείνας των 350 ευρώ».

Καμία κάλυψη για τους ναυτεργάτες, προσθέτουν, «που είναι στα ποντοπόρα, με τους περιορισμούς που υπάρχουν από την πανδημία, η οποία έχει προκαλέσει πολύμηνη ανεργία στους αντικαταστάτες τους».

Το άρθρο 17, συνεχίζουν, «τροποποιεί το ΝΔ 99/1973 που καθορίζει τη σύσταση του Κεφαλαίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΚΝΕ) και με την παρ.2,ε, δίνει τη δυνατότητα να καλύπτονται το σύνολο ή μέρους από τα δίδακτρα που καταβάλλουν οι μαθητές που φοιτούν σε Ιδιωτικά Τεχνικά Λύκεια Εμπορικού Ναυτικού.

Αποτελεί φωτογραφική ρύθμιση για το μοναδικό μέχρι σήμερα Ιδιωτικό Τεχνικό Λύκειο Εμπορικού Ναυτικού, που έχει ιδρύσει ο εφοπλιστής Π. Τσάκος στη Χίο και αναγνωρίζεται από το κράτος. Οι μαθητές για τα 3 χρόνια του Λυκείου καταβάλουν 4.000 ευρώ ανά έτος, ενώ διαθέτει και δομή στην οποία αν ο μαθητής διαμένει καταβάλλει επιπρόσθετα 3.500 ευρώ το χρόνο».

Στο νομοσχέδιο, σημειώνουν, «προστίθενται κριτήρια για τις θέσεις Διευθυντών σε ΚΕΣΕΝ – ΑΕΝ, που τους καθορίζει ο υπουργός ναυτιλίας ενώ διατηρείται το στρατιωτικό καθεστώς με την παρουσία Λιμενικών στις θέσεις Διοικητών και Υποδιοικητών.

Θεσμοθετεί την τηλεκπαίδευση σε ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, εφαρμόζοντας τη θέση των εφοπλιστών και για να καλύψει τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή».

Καλούμε, καταλήγουν, «τους ναυτεργάτες να κλιμακώσουμε την πάλη μας, με την οργάνωση απεργιακών κινητοποιήσεων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, των εφοπλιστών.

Να διεκδικήσουμε:

  • Προστασία της υγείας του λαού, με άμεσα μαζικές προσλήψεις υγειονομικού προσωπικού. Άμεσο εμβολιασμό των ναυτεργατών, των εργαζομένων, των επιβατών.
  • Ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ με αυξήσεις, υποχρεωτική ασφάλιση στο ΝΑΤ, για όλους τους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν προέρχονται. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών ελευθεριών και δικαιωμάτων.
  • Κατάργηση του ν.4714/2020, των  αντεργατικών διατάξεων των ΠΝΠ και όλων των αντεργατικών νόμων, που προστέθηκαν στους προηγούμενους, για το χτύπημα συμβάσεων, μισθών, δικαιωμάτων σε συνθήκες πανδημίας.
  • Πλήρη – σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των οργανικών συνθέσεων (με κατάργηση του ν.4150/2013) στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Ουσιαστική προστασία των ανέργων, αύξηση του επιδόματος ανεργίας στα 600 ευρώ, για όλους τους ανέργους, για όσο διαρκεί η ανεργία. Πλήρη, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανέργων και των οικογενειών τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Άμεσα μέτρα για τον επαναπατρισμό των χιλιάδων ναυτεργατών, στα ποντοπόρα καράβια
  • Άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες από ΝΑΤ/ΕΦΚΑ, σε κύριες – επικουρικές συντάξεις και εφάπαξ.
  • Διαγραφή των χρεών όλων των εργατικών οικογενειών».