ΠΕΜΕΝ: Δελτίο τύπου για την έναρξη του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

         Πραγματοποιήθηκε σήμερα η έναρξη των κύκλων μαθημάτων του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών για τη νέα εκπαιδευτική περίοδο 2021 – 2022, εφαρμόζοντας για άλλη μια χρονιά τη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, το υπουργείο ναυτιλίας, αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους, για να λειτουργήσει το ΚΕΣΕΝ με την έγκαιρη πρόσληψη καθηγητών και τη λήψη μέτρων για την κτηριακή υποδομή, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η προστασία των εκπαιδευομένων, μετέθεσε την ευθύνη στη Διοίκηση του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών.

Χαρακτηριστικό αυτή της απαράδεκτης κατάστασης, που επικρατεί στο ΚΕΣΕΝ/Πλοιάρχων – Μηχανικών, με τη διαχρονική απαξίωση του, είναι η πρόσφατη απόφαση – παραίτηση του Διευθυντή Πλοιάρχων.

Όπως έχουμε επαναδιατυπώσει, η εκπαιδευτική διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, έρχεται σε αντίθεση με τον πραγματικό ρόλο, που πρέπει να έχει η μετεκπαίδευση, με την φυσική παρουσία των μετεκπαιδευόμενων, με γνώσεις προσαρμοσμένες στις σύγχρονες ανάγκες του επαγγέλματος.

Διαμορφώνονται συνθήκες εργασιακής ζούγκλας από τις εφοπλιστικές απαιτήσεις, που υλοποιούν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις με αντεργατικά μέτρα, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας τους. Δεν διστάζουν ακόμα και την πανδημία να την χρησιμοποιούν, για να διατηρούν χιλιάδες ναυτεργάτες εγκλωβισμένους, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας της υγείας και του ασφαλούς επαναπατρισμού τους.

Μέχρι σήμερα και παρά τις καταγγελίες μας,  συνεχίζονται τα προβλήματα  στην απόκτηση της βεβαίωσης από την Ανώτατη Ναυτική Υγειονομική Επιτροπή (Α.Ν.Υ.Ε), αλλά και για την έκδοση και ανανέωση των πιστοποιητικών για τα σωστικά και οδηγούν τους ναυτεργάτες στα τρωκτικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Η  Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων (ΥΝΜ), στην οποία απευθύνονται για να περάσουν ιατρικές εξετάσεις, απαραίτητες για την απόκτηση των διπλωμάτων Α’ και Β΄ Μηχανικού, τους ενημερώνει ότι  υπάρχουν διαθέσιμες ημερομηνίες μετά τις 15 Δεκέμβρη, που σημαίνει ότι θα υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις στην απόκτηση των διπλωμάτων και στις ναυτολογήσεις.

Πάγια είναι η θέση της ΠΕΜΕΝ των αποφάσεων των Γ.Σ του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών, για αναβάθμιση της Μετεκπαίδευσης με αλλαγή της διδασκόμενης ύλης και την πραγματοποίηση σεμιναρίων, που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της τεχνολογίας, αύξηση των εργαστηριακών ωρών με παράλληλη μείωση των θεωρητικών ωρών και την αλλαγή του  τρόπου των εξετάσεων.

Αντίθετα όπως έχει εξαγγείλει ο υπουργός ναυτιλίας κ.Πλακιωτάκης ετοιμάζεται νομοσχέδιο, που διαμορφώνεται με το ίδρυμα Ευγενίδη στην κατεύθυνση της σύμπραξης δημόσιου – ιδιωτικού τομέα και θα συνεκμεταλλευτούν από το ΕΣΠΑ πόρους ύψους 200 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2021 – 2027.

Η ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση διαμορφώνεται με βάση τα «διεθνή κρατούντα», που επικαλούνται οι εφοπλιστές και έχουν επιβάλλει με τον ν.2687/1953 στους αλλοδαπούς ναυτεργάτες, οι οποίοι πληρώνουν για τα διπλώματα και τα πιστοποιητικά τους, πληρώνουν για μια θέση εργασίας μέσα από τα διεθνή δουλεμπορικά κυκλώματα,  πληρώνουν για να έχουν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους ασφάλιση.

Σε αυτή την κατεύθυνση είναι και ο ν.4714/2020, με τον οποίο άρχισε το ξήλωμα των ΣΣΕ στα ποντοπόρα υπό ελληνική σημαία πλοία, ενώ προβλέπει ακόμα και για την θέση του Α΄ Πλοιάρχου, με το πρόσχημα του «μη προσφερόμενου», να είναι ναυτεργάτης χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την υποκριτική και ψευδεπίγραφη προπαγάνδα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα, που έχει ξεκινήσει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, με το τίτλο «μια θάλασσα ευκαιρίες». Στην πράξη μια θάλασσα με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα.

Καλούμε τους Μηχανικούς, συνολικά τους ναυτεργάτες, να δυναμώσουμε την οργάνωση και τον αγώνα, για το δικαίωμα στη μόρφωση, τη δουλειά, με δικαιώματα,  για την προστασία της υγείας, να πιστέψουμε ότι χωρίς εμάς προπέλα δεν γυρνά.

 

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ

 

13 Σεπτέμβρη 2021