ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ Σε θέση μάχης για να υπερασπίσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Κήρυξη 48ωρης απεργίας απαιτούν ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ

 

Σε θέση μάχης βρίσκονται οι ναυτεργάτες, για να αποκρούσουν την τελική έφοδο που έχουν εξαπολύει εφοπλιστές στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας τους, με την κυβέρνηση να διαμορφώνει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο για την επίθεση.

Ηδη, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ανταποκρινόμενα στις αγωνιστικές διαθέσεις που εκφράζονται στα καράβια, κατέθεσαν στην ΠΝΟ πρόταση για 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, απαιτώντας άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.

Χτες, κάτω από τις πιέσεις των ναυτεργατών και των ταξικών σωματείων, η ΠΝΟ έστειλε επιστολή προς όλα τα ναυτεργατικά σωματεία, ενημερώνοντάς τα να υπογράψουν εξώδικο που θα επιδοθεί σήμερα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το υπουργείο κ.ο.κ. που θα αναφέρεται στην κήρυξη απεργίας. Τις επόμενες μέρες θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή, προκειμένου να «καθοριστεί η ακριβής ημερομηνία, ώρα έναρξης και διάρκεια των απεργιακών μας κινητοποιήσεων», όπως αναφέρεται στην επιστολή της ΠΝΟ.

Αλλεπάλληλες νομικές ρυθμίσεις και δωράκια για τους εφοπλιστές

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση, «τρέχοντας» τους στόχους του κεφαλαίου, με διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις, από τον περασμένο Ιούλη έως και τις 27/1, καταργεί τις ΣΣΕ στα ποντοπόρα πλοία, αρχίζοντας από το κατώτερο πλήρωμα. Ακόμα και ο πλοίαρχος δεν εξασφαλίζεται πλέον ότι θα έχει συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, σμπαραλιάζει ωράρια εργασίας, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, ακόμα και τα μέτρα προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όπως με την κατάργηση της πλοήγησης, όλα για να ενισχύσει περαιτέρω την απίστευτη κερδοφορία των εφοπλιστών.

Για την εφαρμογή της κατάργησης των ΣΣΕ, την περασμένη Παρασκευή το ΝΑΤ με εγκύκλιό του ενημερώνει ότι εκδόθηκε «εγκριτική πράξη για την τροποποίηση του όρου 8», στην οποία προβλέπεται ότι τίθενται σε εφαρμογή στα ποντοπόρα πλοία τα μισθολόγια της ITF, της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας κ.λπ., που σημαίνει πρακτικά ότι ο ναυτεργάτης θα πρέπει να φτύνει αίμα για να καταφέρει ο μισθός του να φτάσει τα 1.000 δολάρια το μήνα. Στην ίδια εγκύκλιο σημειώνεται ότι ο πλοιοκτήτης απαλλάσσεται από τις ασφαλιστικές εισφορές που πληρώνει στο ΝΑΤ για τους Ελληνες αξιωματικούς που θα έχει ναυτολογημένους στο πλοίο, όμως για αυτούς τους αξιωματικούς οι κρατήσεις για το ΝΑΤ θα γίνονται κανονικά!

Παράλληλα, συνεχίζονται από την κυβέρνηση και τα έξτρα δωράκια εκατομμυρίων στους εφοπλιστές. Χτες ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε την επιδότηση με άλλα 12 εκατ. ευρώ των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργού, «η πρόσθετη αυτή στήριξη, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αρνητικές συνέπειες της συνεχιζόμενης πανδημίας, ανεβάζει το συνολικό πακέτο στήριξης για την ακτοπλοΐα στα 67 εκατ. ευρώ». Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό αφορά το «ζεστό χρήμα» που πήραν οι εφοπλιστές μόνο τους τελευταίους μήνες με πρόσχημα την πανδημία. Δηλαδή αν προστεθούν η επιδότησή τους με πάνω από 140 εκατ. ευρώ για τις τάχα άγονες γραμμές, το λεγόμενο μεταφορικό ισοδύναμο που ξεπερνάει και αυτό τα 160 εκατ. ευρώ και είναι άλλη μία επιδότηση των εφοπλιστών, αλλά και οι απευθείας αναθέσεις ακτοπλοϊκών δρομολογίων, τότε χάνεται ο λογαριασμός.

Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες να αγωνιστούν για την κατάργηση των νόμων που για τα κέρδη των εφοπλιστών βάζουν ταφόπλακα σε ΣΣΕ, ασφαλιστικά δικαιώματα, παρεμβαίνουν ωμά στα ναυτεργατικά σωματεία. Ζητούν να ενημερωθούν όλες οι διεθνείς ναυτεργατικές οργανώσεις και να εκφράσουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους.