ΛΑΡΚΟ, λιμάνια, ναυπηγεία «δωράκι» στο μεγάλο κεφάλαιο – Επιστρέφονται οι κατάπτυστες “ντροπολογίες”

Με σειρά εκπρόθεσμων τροπολογιών, που ψηφίστηκαν με fast track διαδικασίες χτες το βράδυ στην Ολομέλεια της Βουλής, η κυβέρνηση της ΝΔ επιχειρεί να βάλει ταφόπλακα στη ΛΑΡΚΟ, βγάζει στο σφυρί τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας και τακτοποιεί τις τελευταίες λεπτομέρειες για την πώληση των ναυπηγείων σε νέους «σωτήρες» επενδυτές. Με τις ρυθμίσεις αυτές τινάζονται στον αέρα εργασιακά δικαιώματα και χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ στρατηγικής σημασίας για τα συμφέροντα του λαού και των κυριαρχικών του δικαιωμάτων υποδομές και παραγωγικές δυνατότητες της χώρας παραδίδονται στα αρπακτικά χέρια των επιχειρηματικών ομίλων.

Οι τροπολογίες αυτές κατατέθηκαν από την κυβέρνηση στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την αύξηση του ποσού του κοινωνικού μερίσματος για το έτος 2019, την παράταση ισχύος του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών και την παράταση της προθεσμίας κατάργησης υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων (Α’ 212) και άλλες διατάξεις», για να δείξει με τον πιο ανάγλυφο τρόπο ποια είναι η ανάπτυξη που ευαγγελίζονται η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα.

Δηλαδή εξασφάλιση όλο και περισσότερων πεδίων κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους σε βάρος της λαϊκής περιουσίας και των αναγκών των εργατικών – λαϊκών οικογενειών, ένταση της άγριας εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης και από πάνω για περιτύλιγμα «κοινωνικό μέρισμα», που σημαίνει το πέταγμα και μερικών ψίχουλων που θα πέσουν από το «μεγάλο φαγοπότι» που έχει εξασφαλίσει και η σημερινή κυβέρνηση στο κεφάλαιο πάνω στις πλάτες του λαού.

Όσον αφορά την τροπολογία για τη ΛΑΡΚΟ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα καταψήφισαν, όχι γιατί διαφώνησαν με την ιδιωτικοποίηση, αλλά ασκώντας κριτική γύρω από διαχειριστικά θέματα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε επίσης την τροπολογία για τα λιμάνια και τα ναυπηγεία, υπερασπιζόμενος παράλληλα την ιδιωτικοποίηση, αλλά με άλλο «μοντέλο». Το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ ψήφισε υπέρ στην τροπολογία για τα ναυπηγεία, ενώ η Ελ. Λύση ψήφισε «παρών» στην τροπολογία για τα λιμάνια. Τα υπόλοιπα κόμματα καταψήφισαν.

Το ΚΚΕ από την αρχή μετέφερε το αίτημα των εργαζομένων για την απόσυρση της τροπολογίας για τη ΛΑΡΚΟ, ενώ με στοιχεία – καταπέλτη ανέδειξε το μέγεθος του εγκλήματος που συντελείται. Καταψήφισε και κατήγγειλε τις τροπολογίες για λιμάνια και ναυπηγεία, καταψήφισε συνολικά επί της αρχής το νομοσχέδιο λόγω αυτών των τροπολογιών. Ανέδειξε επίσης ότι η πολιτική της διαχείρισης της φτώχειας δεν είναι τίποτε άλλο παρά η άλλη όψη της ίδιας πολιτικής που στηρίζει πλουσιοπάροχα τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ: 

Οι υποδομές στρατηγικής σημασίας να γίνουν πραγματικά λαϊκή περιουσία, για να υπηρετήσουν τις ανάγκες των εργαζομένων, του λαού. Η ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα, στη χτεσινή συζήτηση στη Βουλή. 

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΛΑΡΚΟ: Με απεργιακή ορμή απαντούν στην κατάπτυστη τροπολογία
  • Καθολική συμμετοχή και στη χτεσινή, δεύτερη συνεχόμενη 24ωρη απεργία
  • Με πλατιά εργατική – λαϊκή αλληλεγγύη το κλείσιμο της Εθνικής Οδού στο ύψος του Μαρτίνου

καθολική συμμετοχή των εργατών της ΛΑΡΚΟ στη χτεσινή δεύτερη συνεχόμενη 24ωρη απεργία τους, η νέα μαζική απεργιακή συγκέντρωσή τους, με την οποία έκλεισαν τα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, στο Μαρτίνο, όπως και η πλατιά εργατική – λαϊκή αλληλεγγύη που εκφράστηκε σε μια ακόμα κινητοποίηση, δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες: Οι εργάτες της ΛΑΡΚΟ, μαζί με το λαό και τη νεολαία της περιοχής, έχουν τη δύναμη να συνεχίσουν τον αγώνα τους, να αντισταθούν και αχρηστεύσουν στην πράξη την κατάπτυστη τροπολογία της κυβέρνησης για την εκποίηση ή το κλείσιμο της ΛΑΡΚΟ.

«Η εργατιά της ΛΑΡΚΟ δεν σκύβει το κεφάλι, το δίκιο της θα βρει με ενότητα και πάλη»

Για μια ακόμα μέρα, οι εργάτες απεργοί δεν ήταν μόνοι τους. Είχαν μαζί τους τις οικογένειές τους, είχαν τα παιδιά τους, τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής που είχαν μαζική παρουσία, με δικό τους πανό και μπλοκ. Δίπλα τους ξανά αυτοαπασχολούμενοι της περιοχής. Ξεχωριστή ήταν και η παρουσία του Συνδικάτου Μετάλλου Φθιώτιδας, ενώ από την Αθήνα, για άλλη μια μέρα, έδωσαν το «παρών» αντιπροσωπείες από το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας και συνδικάτα άλλων κλάδων (από ΟΤΑ, Οικοδόμους κ.ά.).

Τα συνθήματα που κυριάρχησαν κατά την κινητοποίηση ήταν «Με αίμα και ιδρώτα δένουμε το ατσάλι, θα τους σταματήσουμε με ενότητα και πάλη» και «Η εργατιά της ΛΑΡΚΟ δεν σκύβει το κεφάλι, το δίκιο της θα βρει με ενότητα και πάλη».

Οι μαθητές βροντοφώναξαν ξανά: «Οι μαθητές στηρίζουν τους εργάτες και όχι τα παράσιτα τους κεφαλαιοκράτες».

Μαζί τους, όπως σε όλους τους αγώνες τους, το ΚΚΕ, κλιμάκιο του οποίου συμμετείχε σε όλη τη διάρκεια της κινητοποίησης με επικεφαλής τον Κώστα Παρασκευά, μέλος του ΠΓ της ΚΕ.

Στην τελική ευθεία οι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί για περιφερειακά λιμάνια και ναυπηγεία

Όσον αφορά τα 10 μεγάλα περιφερειακά λιμάνια, η σχετική τροπολογία «βελτιώνει» νόμο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος προέβλεπε τη σύμβαση παραχώρησης από το Δημόσιο προς τις ανώνυμες εταιρείες των λιμανιών σε 50 χρόνια και τη δυνατότητα του ΤΑΙΠΕΔ για υποπαραχώρηση των λιμανιών αυτών σε τρίτους για άλλα τόσα χρόνια. Τώρα με την τροπολογία της κυβέρνησης, η οποία συνυπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας, προβλέπεται ότι τα 50 έτη όσον αφορά την παραχώρηση και την υποπαραχώρηση γίνονται 60 έτη, προκειμένου, όπως αναφέρεται, να μεγιστοποιηθεί το «επενδυτικό ενδιαφέρον». Ακόμα, παρέχεται το δικαίωμα στο ΤΑΙΠΕΔ για παράλληλες ή διαδοχικές υποπαραχωρήσεις «συγκεκριμένων επιχειρησιακών μονάδων, ή και λιμενικών λειτουργιών και υπηρεσιών των λιμενικών και άλλων εγκαταστάσεων» στην περιοχή της αρμοδιότητας των ανωνύμων εταιρειών.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Πάτρας και Ηρακλείου, με αυτό της Αλεξανδρούπολης να έχει χαρακτηριστεί από τον Αμερικανό πρέσβη, Τζ. Πάιατ, «στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο» για τις ΗΠΑ, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα λιμάνια Καβάλας και Βόλου.

Οπως αναφέρεται εξάλλου σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει ολοκληρώσει τις μελέτες αξιολόγησης των λιμανιών και αναμένεται η επιλογή των συμβούλων προκειμένου να προκηρυχθούν οι σχετικοί διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίησή τους. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ακόμα ότι «πολύ σημαντικά θα είναι και τα γενικότερα οφέλη για την Ελλάδα, τόσο σε οικονομικό επίπεδο, με την αύξηση των δημοσίων εσόδων, όσο και σε γεωστρατηγικό επίπεδο, με την αύξηση του διεθνούς εμπορίου μέσω της χώρας μας», στόχοι δηλαδή τους οποίους έχει προκρίνει ως στρατηγικούς η εγχώρια αστική τάξη, που με τη συμμετοχή της και στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς επιδιώκει να αναβαθμίσει τη θέση και τις μπίζνες της, διεκδικώντας μερίδιο από τη «λεία».

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία για τον Σκαραμαγκά

Η δεύτερη τροπολογία αφορά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Προβλέπει παραχώρησή τους για 20 χρόνια, με δυνατότητα παράτασης του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης επί της ζώνης ή τμημάτων της ζώνης του αιγιαλού μπροστά από τις εγκαταστάσεις των ναυπηγείων, εφόσον είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που λειτουργεί την επιχείρηση ναυπηγείου ή κάθε άλλη υποστηρικτική δραστηριότητα εντός της έκτασης που βρίσκεται η επιχείρηση, τακτοποίηση αυθαιρέτων κτισμάτων κ.λπ. Ακόμα προβλέπεται πώς θα καθοριστούν το ύψος και η καταβολή του τιμήματος για την παραχώρηση του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης της ζώνης αυτής, ή του αιγιαλού και του αναγκαίου θαλάσσιου χώρου. Ουσιαστικά πρόκειται για τις τελευταίες λεπτομέρειες προκειμένου να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πώληση του στρατιωτικού τμήματος του ναυπηγείου σε άλλους «σωτήρες – επενδυτές», διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τέλη Απρίλη, ενώ δεν υπάρχει καμία διασφάλιση για τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας των 830 εργαζομένων.

Η τροπολογία περιλαμβάνει και την υφαρπαγή της προβλήτας Νο 4, μια έκταση 220 στρεμμάτων, που διεκδικείται εδώ και χρόνια από το λαό της Δυτικής Αθήνας για την ικανοποίηση των αναγκών του σε ελεύθερους χώρους, όπου σήμερα είναι εγκατεστημένη η δομή φιλοξενίας προσφύγων του Σκαραμαγκά.