Η τοποθέτηση του εκπροσώπου του Σπουδαστικού Συλλόγου της ΑΕΝ Ασπροπύργου στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης

Πριν από οτιδήποτε άλλο, οφείλω να πω, μεταφέροντας τη γνώμη και των υπόλοιπων μελών του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, ότι ο τρόπος με τον οποίο πραγματοποιείται η σημερινή συνεδρίαση του ΣΝΕ είναι απαράδεκτος.

Μας ενημερώσατε για τα θέματα της συνεδρίασης τη Μεγάλη Τετάρτη 24/4, ενώ δηλαδή οι ΑΕΝ πανελλαδικά είναι κλειστές για τις διακοπές του Πάσχα και συγκαλείτε τη συνεδρίαση σήμερα, την πρώτη μέρα που ξεκινούν ξανά τα μαθήματα στις Ακαδημίες. Αυτό σημαίνει πως μας στερείτε τη δυνατότητα, για τα πολύ σοβαρά και ουσιαστικά ζητήματα που θα συζητηθούν σήμερα εδώ, να συζητήσουμε με τους υπόλοιπους σπουδαστές όλων των Ακαδημιών, να τους ενημερώσουμε, να πάρουμε και τη δική τους γνώμη. Δείχνετε με αυτόν τον τρόπο πόση σημασία έχει για εσάς η γνώμη των ίδιων των σπουδαστών. Ζητήσαμε την αναβολή της συνεδρίασης για τουλάχιστον 10 ημέρες, κάτι που δεν έγινε δεκτό.

Στις συνεδριάσεις του ΣΝΕ πρέπει πρώτα απ’ όλα να ακούγονται τα αιτήματα, οι ανάγκες, η γνώμη όλων των σπουδαστών! Άρα, πρώτα και κύρια οι αρμόδιοι από τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Παιδείας, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του ΣΝΕ οφείλετε να τις οργανώνετε με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουμε τον απαραίτητο χρόνο να ενημερωθούμε, να διαμορφώσουμε τις συλλογικές μας διεκδικήσεις, να τοποθετηθούμε.

Να σημειώσουμε επίσης πως ο χρόνος που δόθηκε για να μελετηθούν τα επισυναπτόμενα αρχεία και το σύνολο των αλλαγών που προτείνονται, ήταν λίγος. Υπογραμμίζουμε αυτό το ζήτημα γιατί πχ, οι αλλαγές στον Εσωτερικό Κανονισμό είναι αρκετές και όχι μόνο αυτή που γράφεται στην εισήγηση του 2ου θεματικού αντικειμένου, ενώ πολλές από αυτές είναι ουσιαστικές, δεν αφορούν δηλαδή μόνο πρακτικά θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των ΑΕΝ.

Αρχικά, δεν δεχόμαστε το ότι φέτος στην ΑΕΝ της Μακεδονίας δεν θα λειτουργήσουν ειδικά σχολεία. Ήδη πάρα πολλοί συνάδελφοι μας, σπουδαστές από άλλες Ακαδημίες αλλά και απόφοιτοι, για να παρακολουθήσουν τα ειδικά σχολεία που απαιτείται πριν το ταξίδι τους, αναγκάζονται να μετακινούνται από όλα τα μέρη της Ελλάδας στον Ασπρόπυργο, κάτι που αποτελεί τεράστια οικονομική επιβάρυνση. Απαιτούμε να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα, να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, η υλική υποδομή, το εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε όλα τα ειδικά σχολεία να λειτουργήσουν και μάλιστα όχι μόνο στην ΑΕΝ της Μακεδονίας αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες ΑΕΝ.

Σχετικά με τον Κανονισμό Εισαγωγής σπουδαστών, τοποθετούμαστε ως εξής: Πιστεύουμε πως η δυνατότητα που δίνεται ένα ποσοστό σπουδαστών να εισάγεται στις ΑΕΝ είτε καταθέτοντας Απολυτήριο Λυκείου ή Αποδεικτικό Απόλυσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είτε επειδή ανήκει στις ειδικές κατηγορίες που αναφέρονται στον κανονισμό, αποτελεί ένα μέτρο που μπορεί να βοηθήσει, να ανακουφίσει εργατικές, λαϊκές οικογένειες. Για το λόγο αυτό, δε μπορούμε να είμαστε αντίθετοι.

Επίσης καταθέτουμε τις εξής δύο προτάσεις:

Προτείνουμε να προστεθούν στον κανονισμό ποσοστά και για τους πλημμυροπαθείς της Μάνδρας αλλά και της Κρήτης, όπου από τα μέσα Φλεβάρη η κατάσταση είναι τραγική με τεράστιες καταστροφές αλλά και πέντε νεκρούς.

Προτείνουμε επίσης, απευθυνόμενοι στο Υπουργείο Παιδείας, να δίνεται η δυνατότητα στους  μαθητές που δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις για να περάσουν στις ΑΕΝ, να κατοχυρώνουν τη βαθμολογία των μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.

Η τεράστια πλειοψηφία των αλλαγών που προτείνονται, διατηρούν το χαρακτήρα του Εσωτερικού Κανονισμού και δεν έχουν σκοπό την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Οι πολιτικές αποφάσεις και κατευθύνσεις για τη Ναυτική Εκπαίδευση, που αποτυπώνονται σε έναν βαθμό και στις προτεινόμενες αλλαγές, δεν απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες μας για Ενιαία, πραγματικά Ανώτατη, Δημόσια και Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και μετεκπαίδευση Ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας. Δεν απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες μας για δουλειά με συγκροτημένα δικαιώματα, για εκπαιδευτικά ταξίδια που θα μας δίνουν τα απαραίτητα εφόδια για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του επαγγέλματος του Πλοιάρχου και του Μηχανικού.

Κατά τη γνώμη μας, οι προτεινόμενες αλλαγές έχουν δύο  βασικές κατευθύνσεις – στοχεύσεις:

Από τη μία, αποτυπώνεται και στον νέο Κανονισμό η προσπάθεια να εναρμονιστεί καλύτερα η Ναυτική Εκπαίδευση, σε όλες της τις πλευρές, στα σχέδια και τις επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αποτυπώνεται η προσπάθεια, οι ΑΕΝ να εξυπηρετήσουν πιο σχεδιασμένα τα σχέδια κερδοφορίας των εφοπλιστών, να ακολουθήσει πιο στενά η Ναυτική Εκπαίδευση τις εξελίξεις και τον σκληρό ανταγωνισμό στον κλάδο της Ναυτιλίας.

Από την άλλη, διατηρείται η στρατιωτικού τύπου οργάνωση των Ακαδημιών και ενισχύεται η παρουσία και εμπλοκή του Λιμενικού Σώματος. Η τεράστια πλειοψηφία των αναχρονιστικών και αντιδραστικών άρθρων παραμένει άθικτη, ενώ προστίθενται και νέα!

Πιο συγκεκριμένα:

  • Στο Άρθρο 4, σημείο 2, προστίθεται η δυνατότητα, χρέη Γραμματέα του Σ.Α.Ε.Ν να ασκεί και στέλεχος του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, κάτι που προηγούμενα προβλεπόταν να κάνει μόνο διοικητικός υπάλληλος.
  • Στο Άρθρο 13, σημείο 2, προστίθεται επίσης η δυνατότητα, προϊστάμενος της Γραμματείας της Σχολής να είναι και στέλεχος του Λιμενικού Σώματος.
  • Στο Άρθρο 28, σημείο 1, προστίθεται μία ακόμη πειθαρχική ποινή, στο ήδη απαράδεκτο αυτό καθεστώς.

Διαφωνούμε με αυτές τις αλλαγές και επαναλαμβάνουμε τα αιτήματα του Συλλόγου μας, που αποτελούν αιτήματα και πολλών άλλων σπουδαστών στις υπόλοιπες ΑΕΝ: Απαιτούμε την αποστρατικοποίηση των ΑΕΝ, την κατάργηση όλων των αναχρονιστικών και αντιδραστικών άρθρων που περιέχονται στον Εσωτερικό Κανονισμό. Καμία συμμετοχή των εφοπλιστών, του Υπουργείου, του Λιμενικού Σώματος, των υπόλοιπων οργάνων Διοίκησης και Διεύθυνσης, στις διαδικασίες του Σπουδαστικού Συλλόγου.

Ορισμένες ακόμη αλλαγές που θέλουμε να επισημάνουμε:

√ Στο Άρθρο 5 προστίθεται στις αρμοδιότητες του Διευθυντή Σχολής η μέριμνα για συνεργασία με Ιδρύματα αλλά και φορείς απασχόλησης, εταιρείες δηλαδή, με στόχο όπως αναφέρεται την “αναβάθμιση των σπουδών και του εκπαιδευτικού έργου”.

√ Μία από τις πιο χαρακτηριστικές ίσως αλλαγές που προτείνετε, είναι η προσθήκη του περιεχομένου του Άρθρου 9 που στόχο έχει να ενισχύσει τον προσανατολισμό των ΑΕΝ προς την έρευνα.

Εκτός του συγκεκριμένου άρθρου, και άλλα σημεία του κειμένου διατρέχονται από τη στόχευση για την ενίσχυση του προσανατολισμού των ΑΕΝ προς τη συνεργασία με ΑΕΙ του εσωτερικού ή του εξωτερικού σε ερευνητικά αλλά και μεταπτυχιακά προγράμματα στον τομέα της ναυτικής τεχνολογίας. Θα θέλαμε σε αυτό το σημείο να υπογραμμίσουμε τα εξής: Είμαστε αντίθετοι στη συνεργασία των ΑΕΝ με άλλα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα για την έρευνα, μέσα και από μεταπτυχιακά προγράμματα; Είμαστε αντίθετοι στην οργάνωση και διεξαγωγή από όλα τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ερευνητικών προγραμμάτων στην επιστημονική τους περιοχή; Φυσικά και όχι.

Σήμερα, το επίπεδο ανάπτυξης της τεχνολογίας, η επιστημονική γνώση που έχει κατακτηθεί, μπορεί να συμβάλλει στην ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του εργαζόμενου λαού και της νεολαίας, στην άνοδο του βιοτικού μας επιπέδου. Η έρευνα που θα υπηρετεί αυτόν τον σκοπό είναι απολύτως αναγκαία. Δεν είναι αυτό όμως που έρχεται να λύσει η προτεινόμενη αλλαγή!

Είμαστε αντίθετοι στην υποταγή της ερευνητικής δραστηριότητας στις ανάγκες της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Είμαστε αντίθετοι στην έρευνα που γίνεται με σκοπό το κέρδος, στην έρευνα που κυριότερο κριτήριο για τα αποτελέσματα της αποτελεί το αν αυτά είναι εμπορεύσιμα. Αναφέρεται χαρακτηριστικά στο προτεινόμενο κείμενο: “Επιπλέον πόροι προέρχονται και από ιδιωτικούς φορείς ή φυσικά πρόσωπα, τα οποία αναθέτουν στην ΑΕΝ έρευνα και τη χρηματοδοτούν. Τα αποτελέσματα τέτοιας έρευνας ανήκουν σε αυτόν που την αναθέτει ή και στην ΑΕΝ, ανάλογα με όσα θα προβλέπονται στη σχετική σύμβαση.” Την ίδια στιγμή με τα παραπάνω:

  • Διατηρείται η απαράδεκτη πρόβλεψη για τμήματα 35 – 40 ατόμων, κάτι που δυσκολεύει σε μεγάλο βαθμό το έργο του εκπαιδευτικού, ρίχνει την ποιότητα του μαθήματος.
  • Διατηρείται το απαράδεκτο καθεστώς των συμβάσεων ορισμένου χρόνου για ένα μέρος των καθηγητών. Έτσι δεν δίνεται λύση στα μεγάλα κενά που υπάρχουν σε καθηγητές και ναυτοδιδασκάλους σε όλες τις ΑΕΝ.
  • Διατηρούνται οι απαράδεκτες, καταδικαστέες, ρατσιστικές προβλέψεις των Άρθρων 16 και 18 ότι δεν δικαιούνται δωρεάν Παιδείας οι αλλοδαποί σπουδαστές και ότι οι διοικούντες τους Συλλόγους των σπουδαστών πρέπει να είναι Έλληνες πολίτες! Σας δηλώνουμε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι οι ίδιοι οι σπουδαστές και μόνο αυτοί έχουν το δικαίωμα να αποφασίζουν για τους αντιπροσώπους τους, μέσα από μαζικές και συλλογικές διαδικασίες. Τα δικά μας ιδανικά είναι η αλληλεγγύη και η συναδέλφωση ανάμεσα σε όλες τις εθνικότητες, ανάμεσα σε όλους τους λαούς. Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να επιδιώκετε να ισχύσουν τέτοιου είδους άρθρα στον Εσωτερικό Κανονισμό των ΑΕΝ ενώ την ίδια ώρα, πάντα με κριτήριο τα κέρδη των εφοπλιστών, πάνω από το 80% των εργαζόμενων στα πλοία, ιδιαίτερα των κατώτερων πληρωμάτων, είναι αλλοδαποί, άγρια εκμεταλλευόμενοι.
  • Διατηρούνται επίσης όλα εκείνα τα Άρθρα και τα σημεία, όπως το Άρθρο 20, που δείχνουν την προσπάθεια εφοπλιστών, κυβερνήσεων και Υπουργείων, να διαμορφώσουν τους σπουδαστές σε πειθήνιους και υποτακτικούς εργαζόμενους, που δεν θα αντιδρούν, που δεν θα διεκδικούν τα δίκια τους.
  • Διατηρείται το καθεστώς της παράδοσης των κυλικείων των ΑΕΝ σε ιδιώτες.
  • Επίσης στον νέο Κανονισμό έχει απαλειφθεί πλήρως το Άρθρο που αφορούσε την Τροφοδοσία στις ΑΕΝ εσωτερικής φοίτησης. Η μοναδική πρόταση σε ολόκληρο τον νέο Εσωτερικό Κανονισμό που αφορά την σίτιση των σπουδαστών στις ΑΕΝ εσωτερικής φοίτησης είναι στο

Άρθρο 16 στο σημείο 2, όπου αναφέρεται απλά πως στην δωρεάν εκπαίδευση περιλαμβάνεται και η τροφή. Ύστερα από αυτό τίποτε άλλο, καμία πιο συγκεκριμένη πρόβλεψη για την εξασφάλιση όλων των όρων για τη λειτουργία της σίτισης στις αντίστοιχες ΑΕΝ, για το αναγκαίο προσωπικό και χρηματοδότηση, για το πόσα γεύματα θα παρέχονται κ.α. Αυτήν τη στιγμή δεν λειτουργεί σε καμία ΑΕΝ σίτιση! Αντί λοιπόν να πάρετε όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε αυτή η κατάσταση να αντιστραφεί, αφαιρείτε και την παραμικρή πρόβλεψη από τον Εσωτερικό Κανονισμό!

Σχετικά με το εκπαιδευτικό ταξίδι η τοποθέτηση μας είναι η εξής: Το κυριότερο ζήτημα δεν είναι τόσο το πότε θα πραγματοποιείται, αλλά το πως θα αποτελεί πραγματικά εκπαιδευτικό ταξίδι. Το κυριότερο ζήτημα είναι το να οργανώνεται με τέτοιους όρους ώστε να παίρνουμε τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να εμπλουτίζουμε τις  γνώσεις μας πάνω στο επάγγελμα μας. Προϋπόθεση για αυτό είναι οι δόκιμοι Πλοίαρχοι και Μηχανικοί να μην καλύπτουν οργανικές θέσεις και αυτό αποτελεί αίτημα του Συλλόγου μας. Αίτημα μας αποτελεί επίσης, να είναι αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Ναυτιλίας και της Διοίκησης της κάθε ΑΕΝ, η εύρεση καραβιού για τα εκπαιδευτικά ταξίδια. Όπως αναφέρεται στη σύντομη εισήγηση, για το Α’ εκπαιδευτικό ταξίδι έτους 2019, δικαίωμα ναυτολόγησης είχαν κατοχυρώσει 1398 σπουδαστές. Από αυτούς έλαβαν ΚΕΠ, Εγχειρίδιο Κατευθυνόμενης Εκπαίδευσης, 1229. Αυτό σημαίνει πως 169 σπουδαστές δεν κατάφεραν ποτέ να βρουν εταιρεία για το εκπαιδευτικό τους ταξίδι ενώ είχαν περάσει τα απαραίτητα μαθήματα, κάτι που είναι απαράδεκτο!

Από όλα τα παραπάνω αναδεικνύεται αυτό που τονίσαμε εξαρχής. Τα μεγάλα προβλήματα της Ναυτικής Εκπαίδευσης μένουν ανέγγιχτα, μένουν έξω από τη σημερινή συζήτηση. Εμείς όμως επιμένουμε να τα θέτουμε σε πρώτο πλάνο, και από τη θέση που έχουμε εδώ, στο Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης. Πολύ περισσότερο θα επιμείνουμε να αναδεικνύουμε την πολιτική που ευθύνεται για αυτά, η οποία έχει όνομα και επώνυμο. Είναι η πολιτική που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των κεφαλαιοκρατών, των εφοπλιστών, των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών, πολιτική  που φυσικά έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις.

Την ίδια στιγμή που στην ΑΕΝ Ασπροπύργου, η  Διοίκηση προειδοποιεί τους σπουδαστές να μην κάθονται κάτω από τα μπαλκόνια γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού, κάτι που αποδεικνύει την υποχρηματοδότηση της Σχολής, η κυβέρνηση ενισχύει με κάθε δυνατό τρόπο τους έλληνες εφοπλιστές. Την ίδια στιγμή που ο εξοπλισμός των εργαστηρίων είναι απαρχαιωμένος όπως και τα συγγράμματα που μας δίνονται, την ίδια στιγμή που τα κτίρια των Ακαδημιών βρίσκονται σε άθλια κατάσταση, χωρίς την απαραίτητη συντήρηση, η κυβέρνηση υπογράφει με τους εφοπλιστές συμφωνίες εθελοντικής φορολογίας, ακούμε ως μόνιμη δικαιολογία πως δεν υπάρχουν λεφτά.

Την ίδια στιγμή που ο ελληνόκτητος στόλος καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως, το ποσοστό ανεργίας στους απόφοιτους Πλοίαρχους και Μηχανικούς είναι 25 – 30%. Όσο το περιεχόμενο της Ναυτικής Εκπαίδευσης καθορίζεται από τις ανάγκες των εφοπλιστών, τόσο αυτό θα συρρικνώνεσαι, τόσο η πλήρης και ολοκληρωμένη μόρφωση θα δίνει τη θέση της στην εφήμερη κατάρτιση, τόσο θα μετατρέπονται τα προγράμματα σπουδών σε ένα άθροισμα πιστωτικών μονάδων και δεξιοτήτων. Αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζεται είναι οι σπουδαστές στις ΑΕΝ να εκπαιδευόμαστε στα ελάχιστα αναγκαία κάθε φορά, να αποφοιτούμε ως φθηνό εργατικό δυναμικό.

Οι σπουδαστές δεν θα συμβιβαστούμε με αυτήν την κατάσταση.

Απαιτούμε:

  • Ενιαία, πραγματικά Ανώτατη, αποκλειστικά Δημόσια και δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Απαιτούμε αυτή να είναι ενταγμένη αποκλειστικά στο Υπουργείο Παιδείας, να αποτελεί με αυτόν τον τρόπο κομμάτι της συνολικής εκπαιδευτικής δομής.
  • Γενναία χρηματοδότηση όλων των ΑΕΝ. Αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής και όλων των εργαστηρίων. Εκσυγχρονισμό της ύλης των συγγραμμάτων και των βιβλίων στο επίπεδο της τεχνολογίας που αξιοποιείται σήμερα στα πλοία.

Προσλήψεις μόνιμων καθηγητών και ναυτοδιδασκάλων με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.

  • Τα πτυχία μας να είναι ισότιμα με τα αντίστοιχα της στεριάς, με κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Γνωρίζετε ότι μόνο όταν πάρουμε το δίπλωμα του Α΄ Πλοίαρχου και Α’ Μηχανικού, γίνεται το πτυχίο μας ισότιμο με αυτά των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενώ τα διπλώματα μας αναγνωρίζονται διεθνώς, στην πατρίδα μας στη στεριά είναι σαν να μη σπουδάσαμε ποτέ τόσα χρόνια στην ΑΕΝ.
  • Το εκπαιδευτικό ταξίδι να οργανώνεται με τέτοιους όρους ώστε πραγματικά να μας δίνει τα απαραίτητα εφόδια για να βρεθούμε έτοιμοι να αναλάβουμε θέσεις ευθύνης στο πλοίο. Οι δόκιμοι Πλοίαρχοι και Μηχανικοί να μην καλύπτουμε οργανικές θέσεις στα πλοία. Απαιτούμε επίσης, η εύρεση καραβιού για τα εκπαιδευτικά ταξίδια να αποτελεί ευθύνη αποκλειστικά του Υπουργείου Ναυτιλίας και της Διοίκησης της κάθε ΑΕΝ.
  • Ένταξη όλων των ειδικών σχολείων στο πρόγραμμα σπουδών. Όλη η απαραίτητη γνώση για να μπορέσει κάθε σπουδαστής να ακολουθήσει το επάγγελμα του, να είναι ενταγμένη στο πτυχίο της ειδικότητας του.

Διαφωνούμε συνολικά με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς και Συσσώρευσης Πιστωτικών Μονάδων (ECTS). Με βάση την κατεύθυνση αυτή της ΕΕ, τα προγράμματα σπουδών δεν οφείλουν να παρέχουν ολοκληρωμένη γνώση και μόρφωση γύρω από ένα επιστημονικό αντικείμενο. Αντίθετα αποτελούν ένα άθροισμα μαθημάτων, κάθε ένα από τα οποία αντιστοιχεί σε έναν αριθμό πιστωτικών μονάδων. Αποτελούν με άλλα λόγια ένα άθροισμα σκόρπιων και ασύνδετων μεταξύ τους γνώσεων. Αυτό το άθροισμα πιστωτικών μονάδων θα αποτελεί το “εφόδιο” κάθε υποψήφιου στην αγορά εργασίας της ΕΕ, το κοινό μέτρο σύγκρισης και ανταγωνισμού του με τους υπόλοιπους υποψήφιους. Με αυτόν τον τρόπο τα πτυχία οδηγούνται στη διάλυση, στην υποβάθμιση, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται ο προσανατολισμός προς την ιδιωτική εκπαίδευση.

Επαναλαμβάνουμε λοιπόν τα αιτήματα που διατυπώσαμε και παραπάνω. Μόνο η ικανοποίηση των αιτημάτων αυτών θα οδηγήσει σε πραγματική αναβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης. Απαιτούμε επίσης την κατάργηση του Π.Δ 141/2014 και των νόμων 3153/2003, 3450/2006 που ανοίγουν το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης.

Καταψηφίζουμε την Κ.Υ.Α για την προσαρμογή του ECTS στο πρόγραμμα σπουδών των Σχολών Πλοιάρχων και Μηχανικών.

Επαναλαμβάνουμε και σε αυτό το θέμα τα αιτήματα μας για:

  • Εισαγωγή όλων των ειδικών σχολείων στα προγράμματα σπουδών. Όλη η απαραίτητη γνώση που απαιτείται για να μπορέσουμε να ακολουθήσουμε τα επαγγέλματα του Μηχανικού και του Πλοιάρχου να είναι ενταγμένη στο πτυχίο.
  • Να εξασφαλιστεί σε όλες τις ΑΕΝ η λειτουργία χώρων αθλητισμού και πολιτισμού, στους οποίους οι σπουδαστές θα μπορούμε να αθληθούμε, να ασχοληθούμε με τη μουσική, το θέατρο κ.ά.

**************************

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ (Π.Ε.Μ.Ε.Ν.)

Προς:

  • Γενικό Γραμματέα ΥΝΑΝΠ κ. Τεμπονέρας
  • ΥΝΑ/Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών
  • Διοικήσεις – Διευθύνσεις ΚΕΣΕΝ
  • Διοικήσεις – Διευθύνσεις ΑΕΝ
  • ΠΕΕΔΝΕ
  • Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
  • Ναυτεργατικά σωματεία
  • ΜΜΕ

09 Μάη 2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Επανερχόμαστε με αφορμή την συνεδρίαση του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΣΝΕ) που πραγματοποιήθηκε στις 6 Μάη και παρά την θέση μας για αναβολή του, συνεδρίασε με θέματα μεταξύ των οποίων ο νέος Κανονισμός Σπουδών Σχολών Πλοιάρχων και Μηχανικών (Π-Μ) των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.), τροποποίηση του Κανονισμού Σπουδών Κέντρων Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (Κ.Ε.Σ.Ε.Ν.), νέος Εσωτερικός Κανονισμός των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.).

Η Διοίκηση της ΠΕΜΕΝ στηρίζει και επισυνάπτει τις θέσεις του Σπουδαστικού Συλλόγου Ασπροπύργου, που διατυπώθηκαν από εκπρόσωπο του στη συνεδρίαση του ΣΝΕ, καθώς και την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΚΕΣΕΝ που πραγματοποιήθηκε στις 8 Μάη, αναδεικνύοντας μεταξύ άλλων και τις τροποποιήσεις στο Κανονισμό Σπουδών του ΚΕΣΕΝ.

Καλούμε του σπουδαστές των ΑΕΝ, τους μετεκπαιδευόμενους του ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχους – Μηχανικούς, να αγωνιστούμε για:

Αποκλειστικά – Ενιαία – Δημόσια – Δωρεάν – Ανώτατη Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση για όλους τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα.

Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ  ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ  ΕΝΩΣΗΣ  ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ  Ε.Ν.

Επισυνάπτονται: Τοποθέτηση του Σ.Σ Ασπροπύργου και το Δελτίο Τύπου της Γ.Σ του ΚΕΣΕΝ/Μηχανικών.