Η δίκη για το Ε/Γ – Ο/Γ «Norman Atlantic»

 

  • 28 Δεκεμβρίου 2014   06:00 πμ περίπου όταν το πλοίο Norman Atlantic που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Αγκόνα πιάνει φωτιά εν πλω, βορειοδυτικά της Κέρκυρας. Αυτό ήταν η αρχή της ναυτικής τραγωδίας με απολογισμό 11 νεκρούς και 18 αγνοούμενους, χωρίς μέχρι τώρα να έχει επιβεβαιωθεί ότι αυτός είναι και ο τελικός αριθμός των αγνοουμένων.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η δίκη, η οποία ξεκίνησε στις 22 Σεπτέμβρη, στο Β’ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, για την πολύνεκρη τραγωδία στο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC». Στο πλοίο ξέσπασε πυρκαγιά τα ξημερώματα της 28ης Δεκέμβρη του 2014, καθώς έπλεε 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών, στη διαδρομή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα, με απολογισμό 11 νεκρούς και 18 αγνοούμενους, χωρίς μέχρι τώρα να έχει επιβεβαιωθεί ότι αυτός είναι και ο τελικός αριθμός των αγνοουμένων.

Στο εδώλιο του κατηγορουμένου έχουν τσουβαλιαστεί εφοπλιστές και ναυτεργάτες, όταν τα στοιχεία βοούν ότι πίσω από τον φριχτό θάνατο τόσων ανθρώπων βρίσκονται το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών και οι διευκολύνσεις που τους παρέχουν οι αστικές κυβερνήσεις.

Ανάμεσα στους 11 κατηγορούμενους οι 9 είναι μέλη του πληρώματος και δύο της εταιρείας (ο διευθύνων σύμβουλος και μέτοχος της ακτοπλοϊκής εταιρείας ΑΝΕΚ Γιάννης Βαρδινογιάννης και ο πρόεδρος της εταιρείας ΑΝΕΚ Γιώργος Κατσανεβάκης), οι οποίοι διώκονται «για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή» και «εμπρησμό από αμέλεια».

Κατά το κατηγορητήριο, η πυρκαγιά προκλήθηκε από την υπερθέρμανση φορτηγού ψυγείου με ψάρια. Στους δύο κατηγορούμενους της εταιρείας αποδίδονται «σειρά από λάθη και παραλείψεις», όπως ότι «παρέλειψαν να παράσχουν στον Ιταλό πλοίαρχο την κατάλληλη πληροφόρηση για το φορτίο που θα έπρεπε να φορτωθεί στο πλοίο αρκετό χρόνο προ της φόρτωσης, έτσι ώστε να παρέχεται σ’ αυτόν (πλοίαρχο) η δυνατότητα σχεδιασμού για κατάλληλη στοίβαξη και ασφαλή μεταφορά του φορτίου, για σωστή κατανομή των φορτηγών – ψυγείων που χρειάζονταν σύνδεση με το ηλεκτρικό ρεύμα και ώστε να διαχωρίζονται πηγές ανάφλεξης από άλλα εύκαυστα και εύφλεκτα υγρά (…)».

Στο κατηγορητήριο και συνολικά στη δίκη δεν γίνεται πουθενά κουβέντα για τα σοβαρά στοιχεία που από την πρώτη στιγμή αποκάλυψαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, όπως ότι στο πλοίο δόθηκε άδεια απόπλου να βγει στην Αδριατική με σφοδρή θαλασσοταραχή και παρά τις σοβαρές παρατηρήσεις που είχαν γίνει για προβλήματα σε αυτό στις 19 Δεκέμβρη 2014, μετά από επιθεώρηση του Λιμενικού, σε ό,τι αφορά τις πόρτες πυρόσβεσης, τις υδατοστεγείς θύρες, το πλάνο διαχείρισης επιβατών και τα φώτα κινδύνου. Επίσης, ότι το πλοίο ήταν υψηλού κινδύνου λόγω της μειωμένης οργανικής σύνθεσης, που είχε άμεσες επιπτώσεις στην επιχείρηση διάσωσης. Ενώ θα έπρεπε να διερευνηθεί γιατί οι ελληνικές και οι ιταλικές αρχές δεν εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες (πλωτά και εναέρια μέσα, Ειδικές Δυνάμεις κ.ο.κ.) για τη διάσωση επιβατών και πληρώματος κ.ά..