Ε/Γ – Ο/Γ «BLUE HORIZON» Ενας νεκρός και τρεις τραυματίες ναυτεργάτες από έκρηξη στο μηχανοστάσιο

 

 

Ενας νεκρός ναυτεργάτης και τρεις τραυματίες – όλοι μηχανικοί – είναι ο τραγικός απολογισμός της έκρηξης που σημειώθηκε στις 24 Ιούνη  στις 9.30 το πρωί στο μηχανοστάσιο του υπερήλικου και, όπως αποδείχθηκε, υποσυντήρητου ακτοπλοϊκού πλοίου «Blue Horizon», όταν αυτό βρισκόταν στο λιμάνι του Ηρακλείου.

Οπως επιβεβαιώνει και η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Attica Group» με σχετικό δελτίο Τύπου, το εργατικό δυστύχημα έγινε όταν «εκδηλώθηκε διαρροή ατμού στο μηχανοστάσιο» κατά τη «διάρκεια εργασιών συντήρησης» του  λέβητα.

Οι τέσσερις ναυτεργάτες διακομίστηκαν στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου (ΠΑΓΝΗ). Στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου μεταφέρθηκε ο 30χρονος Γ’ μηχανικός, που έφερε πάνω από 85% εγκαύματα και τελικά έχασε τη ζωή του. Ενας ακόμα μηχανικός μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ  για προληπτικούς λόγους.

Το πλοίο υπερήλικο 33 χρόνων –  έτος κατασκευής το 1987, είχε δέσει τα ξημερώματα στο λιμάνι του Ηρακλείου προερχόμενο από Πειραιά.

Καταγγελία από τα ναυτεργατικά σωματεία

Οπως καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ με ανακοίνωσή τους για το νέο εργατικό δυστύχημα, «στα πρόσθετα προνόμια που συνέχισε και η κυβέρνηση της ΝΔ με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου την περίοδο της πανδημίας» προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο «ήταν και η παράταση του χρόνου λήξης των πιστοποιητικών ασφαλείας των πλοίων». Όλα για την  ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας – της κερδοφορίας των εφοπλιστών θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών

Να σημειωθεί ακόμα ότι κατά απαίτηση των εφοπλιστών, η κυβέρνηση με ΠΝΠ που εξέδωσε τον Απρίλη έδωσε το «OK» στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν τα πλοία τους με τη χειμερινή οργανική σύνθεση (αριθμός και ειδικότητες πληρώματος), που είναι μειωμένη σε σχέση με τη θερινή οργανική σύνθεση κατά 50%, κι αυτό παρά το γεγονός ότι αύξησε έως και στο 85% την πληρότητα των πλοίων, υπονομεύοντας έτσι ακόμα περισσότερο την προστασία της ζωής επιβατών και ναυτεργατών.

Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία απαιτούν «την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν την έκρηξη του λέβητα στο πλοίο. (…), όπως και «να εξασφαλιστούν πλήρως οι κανόνες ασφαλούς λειτουργίας των μηχανημάτων του μηχανοστασίου και γενικότερα του πλοίου πριν από τον απόπλου από το λιμάνι του Ηρακλείου».

Μέλη διοικήσεων των ταξικών σωματείων του Ηρακλείου και άλλοι συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ έσπευσαν στο πλοίο από την πρώτη στιγμή μετά το τραγικό εργατικό «ατύχημα». Με ανακοίνωσή της η Γραμματεία Ηρακλείου του ΠΑΜΕ αναδεικνύει τις ευθύνες κυβέρνησης και εφοπλιστών για την κατάσταση στα καράβια, ενώ ταυτόχρονα στηρίζει τα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων.