ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΡΙΑΣΙΟΥ : Ψηφίστηκε η σύμβαση παραχώρησης στους μονοπωλιακούς ομίλους

Εν μέσω έντονων αντιπαραθέσεων ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, στα «απόνερα» των σφοδρών ανταγωνισμών που μαίνονται ανάμεσα τους μονοπωλιακούς ομίλους για την «πίτα» των υποδομών της χώρας, ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την παραχώρηση του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου στην κοινοπραξία «ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές ΑΕ» (το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς) – «Goldair Cargo εταιρεία Διεθνών Μεταφορών και Logistics AE».

Η σύμβαση είναι ενταγμένη στις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να «τρέξει» τους στρατηγικούς σχεδιασμούς της αστικής τάξης – όπως είναι η μετατροπή της χώρας σε «διαμετακομιστικό κόμβο» – προσδοκώντας αναβάθμιση του ρόλου της και κέρδη από τις μπίζνες που θα κλείσει.

Τους στόχους αυτούς δεν έκρυψε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης, που σημείωσε ότι με τη σύμβαση «αναβαθμίζεται η γεωπολιτική θέση της χώρας, προσελκύονται νέες παραγωγικές και μεταποιητικές δομές, οικοδομούνται σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίων παραγωγικών δραστηριοτήτων με τις βαλκανικές χώρες».

Από την πλευρά τους ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τα άλλα αστικά κόμματα, που ταυτίζονται απόλυτα σε ό,τι αφορά τους στρατηγικούς στόχους της αστικής τάξης, σήκωσαν ψηλά τους τόνους της αντιπαράθεσης για τους όρους της σύμβασης, που άλλαξαν μετά τη λήξη του σχετικού διαγωνισμού, κατηγορώντας την κυβέρνηση και τον υπουργό για ευνοϊκή μεταχείριση υπέρ της συγκεκριμένης κοινοπραξίας, αποκλείοντας άλλους ενδιαφερόμενους, όπως π.χ. την κινεζική «Cosco».

Συνοπτικά, η σύμβαση προβλέπει – ανάμεσα σε άλλα – ότι παραχωρείται έκταση ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ για διάστημα 60 ετών και στο επενδυτικό σχήμα παρέχεται η δυνατότητα δόμησης περίπου 900.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Το τίμημα ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προέλθουν από ευνοϊκά δάνεια, κοινοτικά κονδύλια, αναπτυξιακό νόμο κ.λπ. Η κοινοπραξία απαλλάσσεται ακόμα και από την καταβολή δημοτικών τελών, ενώ της δίνεται το δικαίωμα «κατασκευής και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας» κ.ά.

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ενωση Κεντρώων και ναζιστική ΧΑ καταψήφισαν. Το Ποτάμι ψήφισε «παρών».

Το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι η πολιτική που πνίγει ανθρώπους για τα κέρδη του κεφαλαίου

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Δ. Μανωλάκου, καταψήφισε τη σύμβαση και σχολιάζοντας τη συζήτηση επισήμανε ότι το μεγαλύτερο σκάνδαλο είναι η πολιτική της κυβέρνησης, που συνεχίζοντας από εκεί που σταμάτησαν οι προκάτοχοί της, για την κερδοφορία του κεφαλαίου παραχωρεί εκτάσεις γης, βουνά, ρέματα, για έργα που έχουν ανάγκη οι επιχειρηματικοί όμιλοι, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο περιοχές όπου οι εργατικές – λαϊκές οικογένειες πνίγονται με την πρώτη ισχυρή καταιγίδα και αντί για πλημμυρικά έργα, πάνω στα συντρίμμια, φτιάχνονται εμπορευματικά κέντρα.

Ειδικά για τη σύμβαση επισήμανε ότι έχει στρατηγική σημασία για την καπιταλιστική κερδοφορία και γι’ αυτό μαίνονται οι ανταγωνισμοί ανάμεσα στους επιχειρηματικούς ομίλους για το ποιος «θα πρωτοκαρπωθεί» το Εμπορευματικό Κέντρο, αντανάκλαση των οποίων ήταν και οι αντιπαραθέσεις μέσα στη Βουλή ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ, τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα.

Επισήμανε ότι η κυβέρνηση προσφέρει εξασφαλισμένη κερδοφορία στους επιχειρηματικούς ομίλους και με τους όρους της σύμβασης, ενώ την ίδια ώρα «το ΣΔΟΕ κάνει οικονομικό έλεγχο και έφοδο στην ΕΛΜΕ Πειραιά».

«Στο ζήτημα της ανάπτυξης», τόνισε, κλείνοντας την τοποθέτησή της, «συγκρούονται δύο δρόμοι. Ο σημερινός καπιταλιστικός δρόμος, που οξύνει τα αδιέξοδα, και αυτός που προτείνει το ΚΚΕ, ο σοσιαλιστικός – κομμουνιστικός, που έχει επίκεντρο την κάλυψη των ολοένα διευρυνόμενων κοινωνικών λαϊκών αναγκών».

Τροπολογία για το Ελληνικό

Το ΚΚΕ καταψήφισε και την κυβερνητική τροπολογία για την «απρόσκοπτη εκτέλεση των οικοδομικών αδειών» στο Ελληνικό. Η Δ. Μανωλάκου χαρακτήρισε την τροπολογία «περιβαλλοντικό πραξικόπημα», «δώρο της κυβέρνησης στον επιχειρηματικό όμιλο» της «Lamda» (ομίλου Λάτση), καθώς δίνει την ελευθερία στην κοινοπραξία να μεταβάλει κατά το δοκούν τα κτίρια μιας κτιριακής ενότητας και χωρίς περιβαλλοντική μελέτη. Πρόκειται – τόνισε – για προκαταβολική αδειοδότηση κάθε είδους αλλαγών που θα κάνει ο όμιλος για να διασφαλίσει την κερδοφορία του.