Για την εκπαίδευση στο ΚΕΣΕΝ την περίοδο της πανδημίας.

Το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 για το ΚΕΣΕΝ ξεκίνησε, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τα προβλήματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση, πόσο μάλλον αυτά που ανακύπτουν από την έξαρση της πανδημίας του κορονοιού. 

Σε μια περίοδο που οι δυσκολίες που δημιουργούνται από την πανδημία, με τη ταυτόχρονη επικίνδυνη αύξηση των κινδύνων για την υγεία των σπουδαστών στο ΚΕΣΕΝ, το υπουργείο Ναυτιλίας αναθέτει την ευθύνη στις διοικήσεις των ΑΕΝ και του ΚΕΣΕΝ να αποφασίσουν για τον τρόπο διδασκαλίας, να κρύψουν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζω η Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση.

 Είναι άλλωστε κοινή γραμμή της κυβέρνησης, να μεταθέτει την ευθύνη για την επίλυση των προβλημάτων στην «ατομική ευθύνη» , κρύβοντας τις ατομικές ευθύνες της ίδιας τη κυβέρνησης και του Υπουργείου.

Πως άλλωστε μπορούμε εμείς οι σπουδαστές να αντιληφθούμε την απόφαση για τηλεκπαίδευση,  εν μέσω της νέας έξαρσης της πανδημίας, όταν:

  • Όλους τους προηγούμενους μήνες, από τον Μάρτιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, κι ενώ είχαν το χρόνο,  μπορούσαν και έπρεπε να πάρουν μέτρα για να γίνουν τα μαθήματα δια ζώσης . Αντ’ αυτού δεν έκαναν απολύτως τίποτα κι ενώ η αρνητική πείρα των προηγούμενων συναδέλφων του προηγούμενου κύκλου ήταν ήδη αποτυπωμένη.
  • Δεν προχώρησαν σε προσλήψεις καθηγητών ώστε να καλυφθούν εγκαίρως οι ελλείψεις στο ΚΕΣΕΝ κι στην ΑΕΝ. Ενώ μέχρι και τώρα παραμένει έντονο το πρόβλημα.

Την ίδια στιγμή κι εν μέσω του μέτρου της τηλεκπαίδευσης, παραμένουν έντονα τα προβλήματα για πολλούς σπουδαστές συναδέλφους

  • Πολλοί συνάδελφοι αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα στη παρακολούθηση των μαθημάτων. Λόγω τεχνικών προβλημάτων δεν μπορούν να συμμετάσχουν ή να παρακολουθήσουν το μάθημα, με αποτέλεσμα να παίρνουν αδικαιολόγητες απουσίες.
  • Στους καθηγητές  που υπάρχουν , δεν έχει δοθεί από την σχολή κατάλληλος εξοπλισμός (επαγγελματικά μικρόφωνα, πρόσβαση σε ιντερνέτ υψηλών ταχυτήτων) με συνέπεια η ποιότητα του ήχου του μαθήματος να είναι απαράδεκτη και να κουράζει από τα πρώτα λεπτά.
  • Παραμένει διαχρονικό το πρόβλημα των ελλείψεων σε σημειώσεις και βιβλία για τα μαθήματα της τελευταίας “αναβάθμισης” του κανονισμού σπουδών του ΚΕΣΕΝ.

Πόσοι από μας δεν αναρωτιόμαστε αν το περιεχόμενο και το επίπεδο των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης αρκούν, ώστε να αποφοιτήσουμε τους κύκλους ως ικανότεροι μηχανικοί κι αξιωματικοί που να μπορούμε να ανταποκριθούμε στις καθημερινές , πολλές φορές επικίνδυνες απαιτήσεις της δουλειάς μέσα στα καράβια.

Η επιλογή της τηλεκπαίδευσης ήρθε να λύσει τα χέρια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλιας.  Ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας το καλοκαίρι είχε αποκαλύψει  ότι η τηλεκπαίδευση θα χρησιμοποιηθεί  για να καλύψουν τις τραγικές ελλείψεις στην εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Στις ΑΕΝ ακόμα και στη περίοδο της τηλεκπαίδευσης, πραγματοποιούνται μαθήματα  μια ημέρα από τις πέντε. 

Αυτό που ζούμε τόσα χρόνια επιβεβαιώνει πλέον με τραγικό τρόπο ότι στόχος τους είναι η υποβάθμιση κι απαξίωση της Δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης. 

Πολλοί συνάδελφοι αναγκάστηκαν να πάνε σε ιδιωτικά, να πληρώσουν αδρά για να ανανεώσουν τα χαρτιά τους και επιδιώξουν να μπαρκάρουν. Πολλές είναι οι καταγγελίες που φθάνουν καθημερινά  στο σωματείο όλων των μηχανικών,  τη ΠΕΜΕΝ.

Εδώ και τώρα απαιτείται εμείς οι μηχανικοί , εμείς οι σπουδαστές στο ΚΕΣΕΝ αλλά κι οι υπόλοιποι συνάδελφοι να διεκδικήσουμε κι να ικανοποιηθούν  τα αιτήματα των συντονιστικών του ΚΕΣΕΝ όπως:

    • Άμεση κάλυψη του κόστους διαβίωσης των συναδέλφων από την επαρχία
    • πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού και πολιτικού διοικητικού προσωπικού που να καλύπτει συνολικά τις ανάγκες του ΚΕΣΕΝ
  • ολιγομελή τμήματα των 20 ατόμων. Τώρα όμως σε συνθήκες πανδημίας επιβάλλεται να είναι 15 άτομα 
  • Δημιουργία  νέων εργαστηρίων και την αναβάθμιση των υπαρχόντων που να ανταποκρίνονται στις σημερινές απαιτήσεις της εργασίας μας
  • Αναβάθμιση του περιεχόμενου και της ύλης των μαθημάτων με τις εξελίξεις στον κλάδο.

Τώρα απαιτείται από τις ίδιες τις συνθήκες να πάρουμε την ευθύνη στα χέρια μας. Η «ατομική ευθύνη» που καθημερινά μας βομβαρδίζουν κυβέρνηση, εφοπλιστές  να μετατραπεί σε Συλλογική Δράση. 

Η απάντηση στην επίθεση που δέχεται η Ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση πρέπει να είναι μια, συσπείρωση γύρω από τα συλλογικά όργανα των σπουδαστών των ΑΕΝ και ΚΕΣΕΝ , συσπείρωση γύρω  τα ναυτεργατικά σωματεία που παλεύουν για το δίκιο όλων των ναυτεργατών,  της ΠΕΜΕΝ ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ΠΕΜΑΓΕΝ να διεκδικήσουμε όσα μας αξίζουν και δικαιούμαστε, για μια ζωή στο μπόι που της αξίζει.

 

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Σ.Π. Σπουδαστής στο ΚΕΣΕΝ