Απεργία 26 Νοέμβρη

•Καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία στα καράβια, των λιμενεργατών στις προβλήτες της “COSCO” (ΟΛΠ ΑΕ – ΣΕΠ ΑΕ) στο λιμάνι του Πειραιά και στο ΣΕΜΠΟ στο Ν. Ικόνιο, των εργατών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Μεγάλοι χώροι δουλειάς στις μεταφορές όπως το Μετρό και ο Ηλεκτρικός- ΗΣΑΠ δεν δούλεψαν. «Νέκρωσαν» όλα τα κατασκευαστικά έργα στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής

•Συμβολικές παραστάσεις διαμαρτυρίες των γιατρών στις πύλες των νοσοκομείων και των εργατικών συνδικάτων στα υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας

•Στο κενό η προσπάθεια τρομοκράτησης και καταστολής – Εκδηλώσεις και μηνύματα αλληλεγγύης από εργαζόμενους σε άλλες χώρες Με τη μαζική συμμετοχή των ναυτεργατών στη πρώτη γραμμή με τα σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ στο λιμάνι του Πειραιά, στη Ραφήνα το Λαύριο, στην Πάτρα και στα άλλα μεγάλα λιμάνια, γενικότερα των εργαζομένων με πολύμορφες συμβολικές παρεμβάσεις σε χώρους δουλειάς και κλάδους σε όλη τη χώρα. Η πετυχημένη απεργία στις 26 Νοέμβρη που οργάνωσαν Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Συνδικάτα του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, έδωσε απάντηση στην εντεινόμενη επίθεση κυβέρνησης και εργοδοσίας, στην επιχείρηση να περάσουν στο λαό η τρομοκρατία και η απαισιοδοξία, στέλνοντας ισχυρό απεργιακό μήνυμα κλιμάκωση της εργατικής- λαϊκής πάλης για την υγεία, τα δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες του λαού. Σημαντικό νέο στοιχείο είναι ότι στη
μάχη της απεργίας μπήκαν νέες δυνάμεις Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα, Συνδικάτα, συνδικαλιστές και εργαζόμενοι που αναδεικνύει τις αστείρευτες δυνάμεις της εργατικής τάξης για να γίνει πιο αποτελεσματική η ταξική πάλη, να περάσει στην αντεπίθεση το εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα. Η απεργία στις 26 Νοέμβρη αποτέλεσε μια σκληρή – σημαντική μάχη σε πρωτόγνωρες συνθήκες – βαθιάς οικονομικής κρίσης, και αδυναμίας των δημόσιων συστημάτων Υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας με τραγικές συνέπειες για το λαό.
Με το 2ο κύμα της πανδημίας COVID 19 – το φονικότερο κύμα – με πάνω από 3.500 νεκρούς – με περιοριστικά μέτρα σχεδόν ολικού “lockdown” και ένταση της επιθετικότητας
της αντιλαϊκής πολιτικής, του αυταρχισμού και της καταστολής από τη κυβέρνηση, το ΣΕΒ, την ΕΕΕ και τις άλλες ενώσεις του κεφαλαίου, με την απαγόρευση των συναθροίσεων άνω των τεσσάρων εργαζομένων, με πρόστιμα και αστυνομοκρατία σε όλη τη χώρα. Ήταν αποτέλεσμα και βήμα κλιμάκωσης της πάλης του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος με εφαλτήριο την παρέμβαση του ΠΑΜΕ και των Συνδικάτων στη ΔΕΘ στις αρχές Σεπτέμβρη, που περιλάμβανε αγωνιστικές μέρες δράσης, με δεκάδες τοπικές και κλαδικές κινητοποιήσεις στα μεγάλα γεγονότα. Με το Συλλαλητήριο για τη δίκη της Χρυσής Αυγής στις 7 Οκτώβρη, με αποφάσεις Εργατικών Κέντρων, Ομοσπονδιών και Συνδικάτων για την προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και την ενίσχυση του δημοσίου Συστήματος Υγείας στις 10/11 και 12/11. Με τη συγκέντρωση του ΚΚΕ και των Συνδικάτων στις 17 Νοέμβρη για το γιορτασμό του Πολυτεχνείου στα Προπύλαια και στην
πρεσβεία των ΗΠΑ. Οι διεκδικήσεις του εργατικού – λαϊκού κινήματος για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς 19/11, με κορύφωση την απεργία στις 26 Νοέμβρη.
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση και τα αστικά ΜΜΕ βομβάρδιζαν στην κυριολεξία το λαό με τη γραμμή της «ατομικής ευθύνης», ότι υπάρχει «εθνικός κίνδυνος», με εκβιαστικά διλήμματα και απειλές και ενορχηστρωμένη επιχείρηση να φορτωθούν οι ευθύνες της κυβέρνησης, των εφοπλιστών , των βιομηχάνων, των επιχειρηματικών ομίλων στους εργαζόμενους και στη νεολαία, στις διεκδικήσεις και τους αγώνες. Χαρακτηριστικά σε αυτό το κλίμα έντασης του αυταρχισμού και της καταστολής παραμονές της απεργίας εκδηλώθηκε νέα επίθεση του κατασταλτικού μηχανισμού της εργοδοσίας και του κράτους στο αγωνιστικό ΔΣ του σωματείου «Ένωση Εργαζομένων Διακίνησης Εμπορευματοκιβωτιών στο λιμάνι του Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ), με κλήση σε απολογία του προέδρου της ΕΝΕΔΕΠ Μ. Μπεκρή για την Πρωτομαγιάτικη απεργία του 2019 στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά. Στις 25/11 η Διοίκηση του ΟΛΠ ΑΕ – “COSCO” με έγγραφο με θέμα: «Απεργιακή κινητοποίηση την 26 Νοεμβρίου 2020» που υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος Zhang Anming – αναρτήθηκε στις 25 Νοέμβρη στα ΜΜΕ – ζήτησε από την κυβέρνηση και την εισαγγελία την παρέμβαση της αστυνομίας και του λιμενικού για να χτυπήσουν την απεργία. Αφού εργοδοσία και κράτος δεν μπόρεσαν να βάλουν στο χέρι το ΔΣ του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ και τους λιμενεργάτες τη μέρα της απεργίας, χρησιμοποιώντας τους εισαγγελείς, λιμενικό και αστυνομία έβαλαν άλλα μέσα. Η “COSCO” έθεσε εκτός παραγωγής τη Διοίκηση και τα μέλη του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ που συμμετείχαν στη περιφρούρηση της απεργίας, με πρόφαση την προστασία των υπόλοιπων εργαζομένων λόγω συγχρωτισμού! Η στάση της “COSCO” εκτός από προκλητική είναι και επικίνδυνη , γιατί ενώ επικαλείται την προστασία των εργαζομένων, την ίδια ώρα αρνείται να ενημερώσει το ΔΣ και τα μέλη της ΕΝΕΔΕΠ για τον ακριβή αριθμό των ολοένα και περισσότερων κρουσμάτων μέσα στο λιμάνι, δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας των εργαζομένων στους χώρους δουλειά στα καράβια και στις προβλήτες του ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά. Οι εργαζόμενοι με την περήφανη στάση τους έκοψαν κάθε διάθεση των επιχειρηματικών ομίλων – COSCO, μεταφορικές ναυτιλιακές εταιρείες – να χτυπήσουν τον απεργιακό αγώνα τους. Γερανογέφυρες, νταλίκες, ανυψωτικά μηχανήματα, τα πάντα είχαν ακινητοποιηθεί, δείχνοντας στην πράξη πως ό,τι και να σκαρφιστούν η εργοδοσία και οι κυβερνήσεις τους, τα πάντα τελικά εξαρτώνται από τον εργάτη, τίποτα δεν μπορεί να κινηθεί χωρίς τη δική του δύναμη. Το δίκιο του αγώνα των εργαζομένων, άλλωστε, επιβεβαιώνει το καθεστώς εργασιακής ζούγκλας που επικρατεί στο λιμάνι, ακόμα και με συμβάσεις μιας μέρας. «Δύο μήνες δουλεύω, δεν έχω υπογράψει κανένα χαρτί. Χτυπάω κάρτα όταν μπαίνω και απολύομαι όταν βγαίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας λιμενεργάτης , ενώ συνάδελφός του, που δουλεύει με τον ίδιο τρόπο μας λέει ότι αυτό το αίσχος είναι η συμφωνία που έχει συναφθεί ανάμεσα στους εργολάβους της COSCO και την ΟΦΕ (Ομοσπονδία Φορτοεκφορτωτών Ελλάδας), με τη δεύτερη να «τροφοδοτεί» το μονοπώλιο με φτηνούς εργαζόμενους! Η μαζική συμμετοχή των λιμενεργατών στην απεργία και η έμπρακτη αλληλεγγύη του ΕΚ Πειραιά, συνδικάτων και μαζικών φορέων ανάγκασαν τη Διοίκηση της “COSCO” να ανακαλέσει την απόφαση της με την οποία είχε θέσει εκτός παραγωγής τα μέλη του ΔΣ της ΕΝΕΔΕΠ, η προσπάθεια τρομοκράτησης των εργαζομένων έπεσε στο κενό, οι απεργοί επέστρεψαν στα πόστα τους στο ΣΕΜΠΟ στο Ν. Ικόνιο. Την αλληλεγγύη στους εργαζόμενους της χώρας μας και το ΠΑΜΕ για την απεργία, εξέφρασαν συνδικαλιστικές οργανώσεις σε μια σειρά χώρες, όπως από Ιταλία, Ισπανία, Κύπρο, Γαλλία, Παλαιστίνη, Ν. Αφρική, Πολωνία και Τουρκία. Η απεργία πραγματοποιήθηκε κόντρα στη στάση του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού που συγκροτεί την πλειοψηφία της Διοίκησης της ΓΣΕΕ, που όχι μόνο δεν πήρε κάποια απόφαση αλλά στην πράξη έβγαλε «χολή» για τον αγώνα και τη διεκδίκηση, αποτέλεσε τμήμα του απεργοσπαστικού μηχανισμού της κυβέρνησης του ΣΕΒ, της ΕΕΕ και των άλλων επιχειρηματικών ενώσεων του κεφαλαίου. Η ανακοίνωση της ΓΣΣΕ μπροστά στις αυταρχικές και τρομοκρατικές απαγορεύσεις της κυβέρνησης για την απεργία είναι απαράδεκτη – προκλητική δήλωση υποταγής στο κεφάλαιο. Διαμορφώνεται μια σημαντική πείρα με την απεργία που δείχνει και στοιχεία από το μέλλον , αφού η ψήφιση του νέου αντεργατικού νόμου – έκτρωμα επιδιώκει να θέσει πρόσθετες δυσκολίες για τη διεξαγωγή πανεργατικών απεργιών, την ανασύνταξη του εργατικού κινήματος. Παρά το κλίμα αυταρχισμού της κυβέρνησης, της εργοδοσίας και της αστυνομίας έγιναν όλες οι προγραμματισμένες
συμβολικές κινητοποιήσεις των απεργών με τα συνδικάτα στις πύλες των νοσοκομείων, στο λιμάνι του Πειραιά, στα υπουργεία Ναυτιλίας, Εργασίας και Υγείας, στο αεροδρόμιο κ.α.
Τα διεκδικητικά πλαίσια πάλης διαμορφώθηκαν στα ΔΣ, τις ΓΣ των συνδικάτων και στους χώρους δουλειάς με τη συμμετοχή των εργαζομένων με επίκεντρο την επίταξη των ιδιωτικών δομών Υγείας και την προστασία της υγείας, της ζωής, του εισοδήματος , την προστασία από τις απολύσεις, και των δικαιωμάτων του λαού. Στην ανακοίνωση των σωματείων ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ προς τους ναυτεργάτες μεταξύ των άλλων σημειώνουν: «Η απεργία στις 26 Νοέμβρη αποτελεί εφαλτήριο για την κλιμάκωση της πάλης του κλάδου μέσα από τις γραμμές του ταξικού εργατικού κινήματος για να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την υγείας και την ασφάλεια των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, για τη διασφάλιση του εισοδήματος των εργαζομένων, για την υπογραφή και υποχρεωτική εφαρμογή ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους, την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού. Με όλες μας τις δυνάμεις συμβάλλουμε για την οργάνωση του αγώνα στα καράβια, σε όλους τους χώρους δουλειάς. Μπορούμε να τα καταφέρουμε!» » Η συζήτηση με τους εργαζόμενους φέρνει την έντονη ανησυχία τους για τις διεθνείς και εσωτερικές εξελίξεις, την εμπλοκή της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς. Α Αποκαλύπτει τη δυσαρέσκεια για τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ και των άλλων αστικών κομμάτων του ΣΥΡΙΖΑ , ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, για την όξυνση του ανταγωνισμού των αστικών τάξεων της Τουρκίας και της Ελλάδας,με την τουρκική επιθετικότητα στο Αιγαίο, την Ανατολική Μεσόγειο, που τροφοδοτείται από ΗΠΑ -ΝΑΤΟ -ΕΕ. Για την απαράδεκτη κατάσταση στο Σύστημα Υγείας, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς με το γεγονός ότι μετατρέπονται σε κινητές «βόμβες» διασποράς του κορωνοιού. Την αύξηση της μακροχρόνιας ανεργίας και του βαθμού εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης, την εργασιακή ζούγκλα στους χώρους δουλειάς, την ενίσχυση της σχετικής και απόλυτης εξαθλίωσης των εργατικών – λαϊκών στρωμάτων, την όξυνση της βασικής αντίθεσης ανάμεσα στο κεφάλαιο και την εργασία και γενικότερα του συνόλου των κοινωνικών αντιθέσεων, αναδεικνύουν την ανάγκη ανατροπής του σάπιου εκμεταλλευτικού συστήματος του καπιταλισμού και την κατάκτηση της εργατικής εξουσίας για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού.