ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ : Συνεχίζουν να… προειδοποιούν τα υποσυντήρητα και γέρικα πλοία

Συνεχίζουν να προειδοποιούν οι απανωτές βλάβες των ακτοπλοϊκών πλοίων, ότι οι εφοπλιστές, με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να τροφοδοτεί την επιθετικότητά τους στο όνομα της …«δίκαιης ανάπτυξης», μπροστά στο κυνηγητό του κέρδους δεν λογαριάζουν όχι μόνο τις ανάγκες του λαού για μεταφορές, αλλά ούτε την ανθρώπινη ζωή.

Από τις 18 Απρίλη μέχρι και χτες 7 Μάη, 9 ακτοπλοϊκά πλοία «έμειναν», εν πλω, λόγω βλαβών είτε στις μηχανές είτε στους καταπέλτες κ.ο.κ., συμβάντα που ταλαιπώρησαν εκατοντάδες επιβάτες και, το κυριότερο, αποτελούν τρανταχτή απόδειξη ότι «παραμονεύουν» όλες οι προϋποθέσεις για τα χειρότερα.

Χτες τα ξημερώματα, το πλοίο «BLUE STAR PAROS» επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς να καταφέρει να εκτελέσει το δρομολόγιό του, εξαιτίας βλάβης στο πηδάλιο που παρουσιάστηκε καθώς ταξίδευε ανατολικά της Αμοργού. Ετσι δεν κατάφερε να «πιάσει» στα λιμάνια Αιγιάλης, Δονούσας, Νάξου και Πάρου και βέβαια οι επιβάτες έμειναν αμανάτι.

Στη χτεσινή βλάβη έρχονται να προστεθούν αυτές που παρουσιάστηκαν στο διάστημα των περίπου 15 τελευταίων ημερών, στα πλοία: «ΕΡΑΤΩ», «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ», «ΑΠΟΛΛΩΝ», «AQUA BLUE», «ΜΑΡΕ ΝΤΙ ΛΕΒΑΝΤΕ», «ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ», «ΝΗΣΟΣ ΘΗΡΑΣΙΑ» και «ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» είναι 32 ετών (έτος κατασκευής 1987), το «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» είναι 39 ετών (1980), το «AQUA BLUE» είναι 44 ετών (1975!), το «ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ» 45 ετών (έτος κατασκευής 1974!).

Αυτά είναι ορισμένα από τα αποτελέσματα του θεσμικού πλαισίου για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που διατηρεί και επαυξάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που πηγάζει από τον κανονισμό της ΕΕ 3577, για την απελευθέρωση των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών. Με βάση τον κανονισμό, οι εφοπλιστές, εκτός του να δρομολογούν και αποδρομολογούν πλοία όποτε τους καπνίσει αφήνοντας νησιά στο έλεος της απομόνωσης και να αυξάνουν όποτε τους έρθει τα εισιτήρια, μπορούν να έχουν εν κινήσει πλοία υποσυντήρητα και αρκετά από αυτά γέρικα, που καλούνται να εκτελέσουν ταξίδια – οδύσσειες, με 20 λιμάνια πήγαινε – έλα και με ναυτεργάτες να βρίσκονται στο πόδι μέχρι τελικής πτώσεως. Δηλαδή να διαμορφώνουν τους όρους για ένα σοβαρό ναυτικό ατύχημα.

Είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι λόγω της απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, έχει γίνει «λάστιχο» και το απαγορευτικό στον απόπλου των ακτοπλοϊκών πλοίων, που υποτίθεται ότι ισχύει όταν πνέουν άνεμοι από 8 μποφόρ και πάνω. Ετσι, πριν δύο μέρες που οι άνεμοι έφταναν ακόμα και τα 10 μποφόρ στο Αιγαίο, πλοία βρέθηκαν να θαλασσοπνίγονται, όπως το «BLUE STAR 1» που δεν κατάφερε να πιάσει στη Σαντορίνη, ή το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» στο οποίο λαχτάρισαν οι 332 επιβάτες του, όταν λόγω της σφοδρής θαλασσοταραχής δεν κατάφερε να καταπλεύσει στο λιμάνι της Μήλου και αναγκάστηκε να ρίξει άγκυρα σε έναν όρμο του νησιού κ.ά.

Από πάνω η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ως επιβράβευση, συνεχίζει με τη σειρά της, όπως πριν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να τους μπουκώνει με εκατομμύρια ευρώ επιδότηση για τις άγονες γραμμές και τώρα με το νέο «φρούτο» του μεταφορικού ισοδύναμου, χώρια τις φοροαπαλλαγές. Υπολογίζεται ότι την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο έχουν τσεπώσει σύνολο, για άγονες γραμμές και μεταφορικό ισοδύναμο, πάνω από 270 εκατ. ευρώ «ζεστό» χρήμα.

  • Από τον «Ριζοσπάστη» της Τετάρτης 8/5/2019