ΠΕΜΕΝ-ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ-ΠΕΕΜΑΓΕΝ : Καταγγελία για τα εξαντλητικά ωράρια των ναυτεργατών στην ακτοπλοϊα

Παράλληλα με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, δηλαδή τις απολύσεις ναυτεργατών, που ήδη προωθούν οι εφοπλιστές των επιβατηγών πλοίων, αξιοποιώντας την επιδημία και τα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση, έχουν διαμορφώσει με τέτοιο τρόπο τα δρομολόγια στην ακτοπλοΐα ώστε τα πληρώματα να είναι στο πόδι πάνω από 100 ώρες τη βδομάδα!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ναυτιλιακή εταιρία «Levante Ferries Group». Όπως καταγγέλλουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, τα δρομολόγια που ανακοίνωσε η εταιρεία, προσαρμοζόμενη – όπως η ίδια αναφέρει – στα νέα δεδομένα της μειωμένης επιβατικής κίνησης, είναι εξαντλητικά, παραβιάζουν τη Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 180/1996 που καθορίζει τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών. Επισημαίνουν ότι οι λιμενικές αρχές γνωρίζουν τα δρομολόγια αυτά και ότι ενέχουν «σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Για να εκτελεστούν τα δρομολόγια της συγκεκριμένης εταιρείας οι ναυτεργάτες θα πρέπει να εργάζονται 136 ώρες τη βδομάδα, συνεχίζουν τα σωματεία και απαιτούν την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας. Να σημειωθεί ότι η ΑΝΕΚ έχει ήδη απολύσει 12 ναυτεργάτες από το επιβατηγό πλοίο της «Αστερίων ΙΙ», ενώ σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών, και άλλες εταιρίες ετοιμάζουν ανάλογες μειώσεις.

ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ  – ΠΕΕΜΑΓΕΝ     

Προς :

  • ΥEN/Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας κ.Ρεϊζη
  • Λιμεναρχείο Κυλλήνης
  • Λιμεναρχείο Κεφαλληνίας
  • Λιμεναρχείο Ζακύνθου
  • Ναυτιλιακή Εταιρεία «LEVANTE FERRIES GROUP»
  • ΜΜΕ

 Κοινοποίηση:

  • ΠΝΟ
  • Ναυτεργατικά Σωματεία

23 Μάρτη 2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Συνεχή είναι τα κρούσματα έντασης της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών με πρόσχημα και τα μέτρα για τον κορωνοϊό, με απολύσεις, μειώσεις οργανικών συνθέσεων, εξαντλητικά δρομολόγια.

Σε αυτή την κατεύθυνση προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία «LEVANTE FERRIES GROUP», η οποία κοινοποίησε τα δρομολόγια των πλοίων της αναφέροντας  σε σχετική ανακοίνωση ότι «προσαρμοζόμενη στα νέα δεδομένα της μειωμένης επιβατικής κίνησης ως συνέπεια των μέτρων περιορισμού της εξάπλωσης του κορωνοϊού, τροποποιεί τα δρομολόγια που θα εκτελούν τα πλοία της».

Τα εξαντλητικά δρομολόγια που εφαρμόζει η εταιρεία που γνωρίζουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και οι Λιμενικές αρχές, παραβιάζουν την Διεθνή Σύμβαση Εργασίας 180/1996 και το Π.Δ 152/2003, που καθορίζουν τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτεργατών, προκαλώντας σοβαρούς κινδύνους στην ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Συγκεκριμένα το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΛΒΟΣ»  πραγματοποιεί τα παρακάτω δρομολόγια (επισυνάπτεται ο σχετικός πίνακας)

Με βάση  τα δρομολόγια και προσθέτοντας τον χρόνο προετοιμασίας του πλοίου και αποκατάστασης με την λήξη δρομολογίων, το αποτέλεσμα είναι οι ναυτεργάτες να υπερβαίνουν τις 136 ώρες!!! εργασίας εβδομαδιαίως.

Αντίστοιχα στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «FIOR DI LEVANTE» με βάση τα εβδομαδιαία δρομολόγια του, οι ναυτεργάτες υπερβαίνουν τις 122 ώρες!!! εργασίας εβδομαδιαίως.

Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με βάση την καταγγελία και την έγγραφη ενημέρωση μας.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ

  •  ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
  • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν.